اخبار سینما و انیمیشن خبر

کریستوفر نولان درباره پایان فیلم اینسپشن توضیح می‌دهد

کریستوفر نولان، کارگردان مشهور فیلم اینسپشن بعد از سال‌ها سکوت، در یک مصاحبه جدید، راز پایان این فیلم را فاش کرد. او گفت که شخصیت اصلی فیلم، کاب (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو)، دیگر به تفکیک واقعیت و رویا علاقه‌ای ندارد و فقط می‌خواهد با بچه‌هایش زندگی کند.

فیلم اینسپشن یک فیلم در ژانر سرقت است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و مورد استقبال بسیاری از بینندگان قرار گرفت. این فیلم داستان گروهي از هكران رويا را روایت مي‌كند كه مي‌توانند به ذهن ديگران دسترسي پيدا كنند و آن‌ها را تحت تاثير قرار دهند. کاب، رئيس اين گروه، يك هكر حرفه‌ای است كه به دليل يك جرم گذشته نمي‌تواند به خانه‌اش در آمريكا بازگردد. او قبول مي‌كند كه يك كار آخر انجام دهد تا بتواند به خانواده‌اش بپيوندد. اما این کار پرخطر است و ممکن است کاب را در رویای خود حبس کند.

کریستوفر نولان، کارگردان مشهور فیلم Inception، بعد از سال‌ها سکوت، در یک مصاحبه جدید، راز پایان این فیلم را فاش کرد. او گفت که شخصیت اصلی فیلم، کاب (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو)، دیگر به تفکیک واقعیت و رویا علاقه‌ای ندارد
کریستوفر نولان، کارگردان مشهور فیلم Inception، بعد از سال‌ها سکوت، در یک مصاحبه جدید، راز پایان این فیلم را فاش کرد. او گفت که شخصیت اصلی فیلم، کاب (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو)، دیگر به تفکیک واقعیت و رویا علاقه‌ای ندارد

پایان فیلم، كه يكي از پايان‌های مشهور و جنجالی سینمای جهان است، بسیار گمراه کننده است. در صحنه آخر، كاب به خانه‌اش میرسد و توتم خود را روی میز می‌چرخاند. توتم يك شيء است كه هكران رويا برای تشخيص وضعيت خود استفاده مي‌كنند. اگر توتم بچرخد، يعني در رويا هستند و اگر بيفتد، يعني در واقعيت هستند. كاب، به جای اینکه منتظر بماند تا توتم بچرخد يا بيفتد، به سمت بچه‌هایش که در حياط بازي مي‌كنند، ميرود. دوربین روي توتم باقي مي‌ماند و نشان مي‌دهد كه هنوز دارد مي‌چرخد. سپس صفحه سياه مي‌شود و فیلم به پایان میرسد.

این پایان باعث شده است که بسیاری از بیننده ها سوال داشته باشند که آیا کاب در رویای خود گیر افتاده است یا نه؟ آیا توتم بعد از پایان فیلم افتاد یا نه؟ آیا کاب با خانواده واقعی خود دیدار کرده است یا نه؟ این سوالات به مدت سال‌ها مورد بحث و جدل قرار گرفتند.

اما حالا، کارگردان فیلم، کریستوفر نولان، در یک مصاحبه با پادکست “Happy, Sad, Confused”، راز پایان فیلم را فاش کرد. به نظر نولان، کاب دیگر به توتم خود توجه نمی‌کند و فقط می‌خواهد با بچه‌هایش زندگی کند. او معتقد است که این پایان یک ابهام فکری برای بیننده است، نه احساسی. او می‌خواهد که بیننده خودش تصمیم بگیرد که آیا کاب در واقعیت است یا نه. نولان می‌گوید نکته اصلی هم همین است و بینندگان بیش از حد روی رویا یا واقعیت پایان فیلم تمرکز می‌کنند. نکته اصلی، این است که کاب دیگر این موضوع برایش اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهد پس از مدت‌ها در کنار فرزندانش باشد.

فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم

این مصاحبه با نولان، بعد از سال‌ها انتظار، پاسخی به سوال بزرگ بینندگان اینسپشن داد. اما آیا این پاسخ کافی است؟ آیا بینندگان راضی هستند که کاب دیگر به تفکیک واقعیت و رویا علاقه‌ای ندارد؟ آیا این پایان یک پایان خوشحال است یا نه؟ به نظر می‌رسد که نولان همچنان می‌خواهد که بیننده خودش تصمیم بگیرد که چه فکر می‌کند. او می‌گوید که این فیلم یک فیلم سرقت است و نه یک فیلم روانشناسی. او معتقد است که پایان فیلم باید به تفسیر بیننده باقی بماند.

شما درباره پایان فیلم اینسپشن چه فکر می‌کنید؟ آیا اصلاً مهم است که کاب در آخر خواب می‌بیند یا در واقعیت به سر می‌برد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BHB
پاسخ

به نظر من این رویاست چونکه وقتی اون رو چرخوند سریع نرفت پیش بچه هاش اول یه کم داشت فکر میکرد بهش یعنی اینکه میخواست تا ابد بچرخه اونم چرخید.