سینما

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم

تا اینجای سال ۲۰۲۳ سینما برای ما چیزهایی داشت که فوق‌العاده نبود، ولی بد هم نبود. رقابت باربی و اوپنهایمر یکی از جذاب‌ترین حاشیه‌های چند سال اخبار سینماست. ولی به‌طور کلی بعضی فیلم‌ها این‌قدر خوب هستند که باید حتما ببینیم و سهم سینمایی خودمان را از سال ۲۰۲۳ برداریم، یک‌سری از فیلم‌ها هم هستند که از تریلرها و بازیگران و کارگردانان می‌توان پیش‌بینی کرد که فیلم‌هایی هستند با ارزش دیدن. این درحالی است که امسال را می‌توان سالی دانست که استقبال از فیلم‌های داخل سینما با همان رسم‌های گذشته و دوران قبل کرونا بیشتر و بهتر شده و استودیوهای فیلم‌سازی کمتر سراغ پخش آنلاین یا استریم فیلم‌ها رفته‌اند. به هر ترتیب می‌خواهیم فهرستی از فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم را برای شما در دو بخش بیاوریم که آن‌هایی که ندیده‌اید را ببینید و فیلم‌هایی که قرار است ببینید را بشناسید.

سعی کردیم فیلم‌ها را از هر ژانری در این لیست بیاوریم تا هر سلیقه‌ای را پوشش دهد، در ضمن اگر سینه‌فیل هستید و از آن دسته کسانی که فیلم‌های خوب هیچ سالی را از دست نمی‌دهند، پس همه‌ی فیلم‌های این فهرست به دردتان می‌خورد.

Operation Fortune: Ruse de guerre

جیسون استتهام در Operation Fortune: Ruse de guerre یکی از ستارگان حاضر در فیلم‌های ۲۰۲۳

تارانتینوی انگلیسی‌ها دوباره بر سر زبان‌هاست. چند سال بود که طرفداران گای‌ریچی منتظر فیلم جدید او بودند امسال در دی ماه ۱۴۰۲ با فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre آمد و طرفداران هیجان رو خوشحال کرد. این فیلم مثل فیلم‌های قبلی گای‌ریچی تمپوی بالا، طنز خاص و صحنه‌های اکشن دارد که دوباره سراغ بازیگری «جیسون استاتهام» رفته تا مثل «اسنچ» و دیگر فیلم‌هایش سکانس‌های نبردهای تن به تن را درخشان ایفا کند و با اسلحه دشمنانش را نفله کند، گای‌ریچی معروف به تارانتینوی انگلیسی‌ها با فیلم Operation Fortune: Ruse de guerre فروش خوبی را در گیشه داشته و یکی ازفیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینید است.

درمورد فیلم باید بگویم یک فیلم جاسوسی کمدی اکشن است که یک زن و یک مرد (با بازی جیسون استاتهام) به اسم‌های اورسون و سارا برای این‌ که اجازه ندهند بدمن قصه به یک سلاح خیلی قوی دست پیدا کند، یک عملیات زیرکانه اجرا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند توسط یک سوپر استار سینما، این بدمن قصه را فریب دهند و جلوی این جنایت احتمالی را بگیرند، حالا در این فیلم ما با چالش‌های این دو نفر روبه‌رو هستیم که جذاب و کمیک به نمایش درآمده.

You People

«شما مردم» یک نمونه‌ی کمدی از فیلم‌های ۲۰۲۳

وقتی به اسم‌ها و کست یک فیلم نگاه می‌کنیم می‌توانیم تا حدودی حدس بزنیم که با چه‌طور فیلمی سر و کار داریم. فیلم «شما ها» را کنیا بریس ساخته اما جالب‌تر از آن این است که در میان نویسندگان فیلم‌نامه‌ این فیلم نام «جونا هیل» هم به چشم می‌خورد. جونا هیل طبیعتا خودش هم در کنار ادی مورفی از بازیگران “You People” است و این دو حسابی شما را می‌خنداند. داستان این فیلم آن دسته کمدی‌هایی را به تصویر می‌کشد که درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی هستند. یک پسر سفیدپوست می‌خواهد با دختری سیاه‌پوست ازدواج کند و این تصمیم حاصلش می‌شود تقابل دو خانواده که از نظر فرهنگی تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام از شخصیت‌ها هم چالش‌هایی را بر سر قهرمانان داستان می‌ریزند و این موقعیت‌ها هستند که ما را می‌خندانند. این فیلم از معدود فیلم‌های ۲۰۲۳ با مضمونی کمدی است.

Megan

رباتی که جنایت می‌کند! مگان در ژانر وحشت یکی از فیلم‌های ۲۰۲۳

دلتان کمی ترس و هیجان می‌خواهد؟ آن هم از نوع مدرن؟ البته وقتی از مدرن صحبت می‌کنیم منظورمان کانسپت نیست، الان توضیح می‌دهم. کانسپت عروسک ترسناک که تکان می‌خورد و خون‌خوار است را قبلا بارها دیده‌ایم و تبدیل به یک الگو در فیلم‌های ترسناک شده. معروف‌ترین عروسک وحشتناک هم که آنابل است، فیلم مگان کانسپت را حفظ کرده و المان‌های امروزی به آن داده. مگان یک عروسک اندرویدی یا بهتر است بگوییم یک ربات است که باید از بچه محافظت کند. می‌توانید ادامه‌اش را حدس بزنید؟ قطعا می‌توانید. اما اگر طرفدار فیلم ترسناک است باید بگویم “Megan” ترسناک‌ترین فیلم در لیست فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم است.

Creed III

راکی رفت، ولی کرید ۳ یکی از فیلم‌های ۲۰۲۳ درخشید

خب کمی از دنیای ترس و اسلشر فاصله بگیریم، کرید ۳ یک درام ورزشی است. درواقع نهمین فیلم از سری مجموعه‌ی فیلم‌های راکی. چند نسل است که راکی بالبوا را با بازی سیلوستر استالونه به خاطر دارند و هنوز حتی بعضی از مردم وقتی این بازیگر را می‌بینند می‌‌گویند «ئه راکی!» خلاصه این دو نفر در دنیای سینما و در دنیای واقعیت بدجور به هم گره خورده‌اند اما متاسفانه در این قسمت خبری از بازیگری سیلوستر استالونه نیست و بعد از هشت قسمت، حالا نهمین قسمت را مایکل.بی جردن بدون حضور راکی بازی می‌کند که خودش هم کارگردان این اثر است.

کرید ۳ که بهترین فروش در میان سه‌گانه «کرید» را داشت داستان پنج سال بعد از اتفاقات‌ کرید ۲ را روایت می‌کند. شروع فیلم با نمایش شکوه و قدرت و آسایش آدونیس کرید است که با ورود دوست بوکسور دوران کودکی‌اش که تازه از زندان آزاد شده دچار تحول و تغییر می‌شود. حالا آدونیس چالش‌هایی دارد که باید از پس آن‌ها بر بیاید و نشان دهد که قهرمان واقعی کیست.

John Wick: Chapter 4

جان ویک و کیانو ریوز همچنان می‌تازند.

می‌دانستید چاد استاهلسکی کارگردان فیلم‌های جان ویک یک بدلکار سینمایی بود؟ چه کسی فکر می‌کرد یک بدلکار بتواند فیلمی به اسم جان ویک بسازد و آنقدر از فیلم استقبال شود که نه تنها تا شماره‌ی ۴ آن ساخته و پخش شود بلکه به یکی از مهم‌ترین‌های ژانر تبدیل شود و شماره‌ی چهارش فروش قابل قبولی داشته باشد.

در چهارمین قسمت از فرنچایز جان‌ ویک، کیانو ریوز محبوب در نقش جان‌ ویک باید با آخرین دشمنش بجنگد. در این راه از هرکسی که جلوی او را بگیرد می‌گذرد و او را می‌کشد. یکی از بزرگ‌ترین نقدها به این فیلم تعداد زیادی از آدم‌هایی است که جان ویک آن‌ها را می‌کشد. وقتی می‌گوییم زیاد یعنی تعداد ۱۵۱ نفر. با این حال جان ویک همیشه همین بوده و مثلا در قسمت یک آن که کمترین کشتار را انجام می‌دهد تعداد قتل‌هایش ۸۴نفر است. می‌خواهم بگویم با این‌که شاید در جان ویک ۴ تعداد قتل‌ها کمی زیادی است ولی خب این جان ویک است و تماشای لحظه‌های اکشن آن همیشه لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است.

Murder Mystery 2

فیلم‌های ۲۰۲۳ نمونه‌های کمدی زیاد دارد. راز جنایت ۲ هم نمونه‌ی خوبی است

راز جنایت! انگار قرار است یک فیلم جنایی جدی و پر از رمز و راز ببینید، ولی نه. فیلم راز جنایت ۲ با بازی «آدام سندلر» و «جنیفر انیستون» از آن دست فیلم‌هایی است که یک آخر هفته‌ی فان و مفرح را می‌خواهید با فیلم بگذرانید. بازیگران دوست‌داشتنی فیلم به فروش فلیم کمک بزرگی کرد و باعث شد نت‌فلیکس تصمیم بگیرد راز جنایت ۲ را هم داشته باشد، البته که فیلم واقعا به قدر خوبی سرگرم‌کننده است و جزء فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم. داستان به طور خلاصه جنیفر انیستون و آدام سندلری دارد که در نقش کارآگاه می‌خواهند معمایی را حل کنند و حل این معما آن‌ها را در موقعیت‌های خنده‌داری قرار می‌دهد.

The Super Mario Bros. Movie

سوپر ماریوی دوست داشتنی همراه با برادرش ستاره‌های جدید فیلم هستند

یک زمانی بود که فیلم‌ها منبع الهامی می‌شدند برای بازی‌های ویدئویی، استودیوهای فیلم‌سازی از لاک‌پشت‌های نینجا گرفته تا جکی‌چان را انتخاب می‌کردند تا از آن‌ها بازی‌های ویدئویی دربیاورند. اما چند سالی است که این معامله دوطرفه شده. امروز سینما هم از دنیای بازی‌های ویدئویی الهام می‌گیرد، نمونه‌ی معروفش سریال “The Last Of Us” بود و یا انیمیشن‌های سونیک و پوکمون. حالا هم سوپر ماریو! جالب است همه‌ی این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها در گیشه موفق بودند و انگار این راه قرار است پر بار تر و فعال‌تر باشد. این فیلم سومین فیلم از فرنچایر سوپر ماریو است. فیلم درمورد چیست؟ درمورد پیدا شدن دو برادر یعنی ماریو و لوئیج دو لوله‌کش بامزه و جذاب ایتالیایی-آمریکایی که به دنیایی می‌روند تا در نبردی شکرت کنند که پرنسس پیچ هم در آن دخالت دارد.

این فیلم پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۳ است که احتمالا رکورد آن توسط فیلم‌های خوبی که در ادامه خواهیم گفت خواهد شکست اما رکورد بزرگی که The Super Mario Bros. Movie زد این بود که تنها در یک هفته توانست به پرفروش‌ترین فیلمی تبدیل شود که بر اساس یک بازی ساخته شدنه است. اگرچه همین طور که می‌بینیم مردم از فیلم سوپر ماریو استقبال خوبی کرده‌اند ولی منتقدان خیلی راضی نیستند و می‌گویند داستان آن به قدر کافی جذاب نیست.

Fast X

هرسال یک «سریع و خشن» امسال هم یکی دیگر.

سریع و خشن یا همان Fast And Furious شماره ۱۰ خود را روی پرده‌ی سینما آورده. این فرنچایز محبوب یکی از فیلم‌هایی بود که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند و حالا یکی از جذابیت‌های لیست فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم است. جالب است که هر بار اسمی متفاوت روی این فرنچایز می‌گذارند. یک بار فقط کلید کیبورد است (F9) و یک بار فقط Furious یا مثل این دفعه که Fast X‌ اسم‌گذاری شده.

«فست اکس» با بودجه‌ی ۳۴۰ میلیون دلاری هشتمین فیلم پرهزینه‌ی تاریخ سینما شد که البته فروش ۷۰۰میلیون دلاری آن سود خوبی را برای استودیو داشت. می‌شود حدس زد چه حال و هوایی دارد، باز هم «ون دیزل» دیوانه‌بازی‌های خودش را در می‌آورد آن هم با رانندگی جنون‌آمیز و تصادف و اکشن و تعقیب و گریز. ولی داستان این بار درمورد حفاظت دومینیک تورتو( با بازی ون دیزل) از خانواده‌اش در برابر دنته ریس( با بازی جیسون موموآ) است که به دنبال انتقام مرگ پدرش و باختن ثروت خانوادگیش به سراغ تورتو آمده. در ضمن این فیلم را هم در شهرهای زیبایی مثل رم، تورین، لندن، لیسبون و لس‌آنجلس فیلم‌برداری کرده‌اند و این باعث زیباتر شدن تصاویر شده.

Spider-Man: Across the Spider-Verse

مرد عنکبوتی و زن عنکبوتی در دنیای عنکبوتی همان انیمیشنی که در لیست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ جای می‌کیرد

چه نمره‌هایی! به‌به! توجه‌های زیادی که به انیمیشن «دنیای عنکبوتی» شد نشان می‌دهد که خیلی‌ها دارند به یاد می‌آورند که چرا عاشق کامیک بوک‌ها هستند. مخاطبان فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse هم بچه‌ها بودند و هم بزرگسالان، همه‌شان هم با روی خندان از درب سینما خارج می‌شدند. سونی پیکچرز از قبل گفته بود که این اثر یک فیلم جاه‌طلبانه است که بینندگان لذت بصری زیادی می‌برند، به‌ همین خاطر هم بود که این انیمیشن خرج زیادی برای استودیوی سازنده داشت.

دنیای عنکبوتی در جهان‌های متناوب روایت می‌شود، زن عنکبوتی نقش پررنگی را ایفا می‌کند و جهانی سراسر اتفاق و هیجان را به تصویر می‌کشد. بودجه‌ی این انیمیشن ۱۰۰ میلیون دلار بود که برای یک انیمیشن بودجه‌ی زیادی محسوب می‌شود. با فروش ۲۴۷ میلیون دلاری تا امروز دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ بوده. دنیای عنکبوتی قسمت اول از دنباله‌ی Spider-Man: Across the Spider-Verse است که ما را منتظر ادامه‌ی آن نگه خواهد داشت.

Elemental

عناصر موفقیت زیادی نسبت به فیلم‌های ۲۰۲۳ به‌دست نیاورد اما طرفداران انیمیشن را راضی کرد

فیلم “Elemental” آخرین ساخته‌ی استودیو پیکسار است، گاهی ما را یاد دوران اوج این استودیو می‌اندازد و در صحنه‌هایی هم یاد دوران ضعفش آدم را نا امید می‌کند. مثلا لحظه‌ی دیدار «امبر» و «وید» یک سکانس حیرت‌انگیز است که شاید اگر در یک فیلم بهتر اتفاق می‌افتاد قطعا یکی از صحنه‌های ماندگار تاریخ انیمیشن می‌شد. نقدی که به این فیلم وارد است درواقع برای نیمه‌ی دوم آن است که اصلا به‌ اندازه‌ی نیمه‌ی اول آن گیرا نیست و گیج‌کننده می‌شود. با این حال “Elemental” داستان عشق «امبر» با پدر و مادرش را به قدری خوب تعریف می‌کند و ما را با عمق احساساتمان روبه رو می‌کند که باعث می‌شود همچنان به پیکسار و ساخت انیمیشن‌هایش امیدوار بمانیم.

شاید برایتان سوال باشد که چرا اسم این انیمیشن «عناصر»‌ نام‌گذاری شده؟ چون داستان درمورد شهری است که ساکنان آن را چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده زمین یعنی آب، خاک، هوا و آتش تشکیل می‌دهد که از رابطه‌ی آن‌ها داستانی زیبا خلق شده. اگر از طرفداران انیمیشن‌های پیکسار هستیم «عناصر» هم یکی دیگر از فیلم‌های ۲۰۲۳ است که باید ببینیم.

فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید منتظرشان باشیم:

Killers of the Flower Moon

قطعا یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های ۲۰۲۳ فیلم قاتلان ماه کامل است.

می‌توانیم شماره یک لیست فیلم‌های لیست فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم را به فیلم «قاتلان ماه کامل» اثر فیلمساز بزرگ «مارتین اسکورسیزی» اختصاص بدهیم. اسکورسیزی از بازماندگان فیلمسازان بزرگ کلاسیک دهه هفتاد و هشتاد است که با آثاری مثل “Taxi Driver”, “Goodfelass” یا «گاو خشمگین» و «گرگ وال‌استریت» و خیلی از فیلم‌های دیگری که شاهکار هستند و اگر بخواهیم بنویسیم باید یکی دو سطر کامل برایش کنار بگذاریم جایگاه خود را در تاریخ سینما جاودانه کرده. حالا امسال و در ۸۰سالگی فیلمی ساخته که در جشنواره کن ده دقیقه تشویق می‌شود. «قاتلان ماه کامل»! معلوم است که باید دید.

فیلم Killers of the Flower Moon بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و به اتفاقات دوران کشف نفت در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اکلاهاما و قنل‌هایی که میان قبیله‌های سرخ‌پستی اتفاق افتاد می‌پردازد. در این فیلم لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو دو بازیگر محبوب مارتین اسکورسیزی ایفای نقش می‌کنند که جذابیت‌های آن را دو چندان می‌کند. قاتلان ماه کامل حدود آبان و آذر به‌ روی پرده‌های سینما می‌آید و برای تماشایش باید چند ماهی صبر کنیم.

Asteroid City

از همین عکس می‌توان حساسیت وس اندرسون در قاب‌هایش را دید.

«وس اندرسون» کارگردان فیلم «شهر ستاره‌مانند» یکی از فیلم سازانی است که طرفدارانش از خبر ساخت فیلم جدیدش خوشحال می‌شوند و تا روی پرده رفتن آن روزشماری می‌کنند. سبک فیلم‌سازی خاص او را در “The Grand Budapest Hotel” یا “The Royal Tenenbaums” دیده‌ایم. دکورهای خارق‌العاده، قاب‌های متقارن چشم‌نواز و داستان پر پیچ و خم و ریتم سریع. اگرچه همانطور که انتظار می‌رفت فیلم آخر او یعنی «گزارش فرانسوی» موفقیت خوبی در فروش به دست نیاورد و خیلی فیلم محبوبی نبود اما باز هم خبر فیلم جدید او طرفداران سینما را ذوق‌زده می‌کند.

داستان فیلم «استروید سیتی» مثل بسیاری از آثار وس اندرسون یک داستان اورجینال به نویسندگی خود او و نورمن کاپولا(پسر فرانسیس فورد کاپولا) نوشته شده و بازیگران مشهوری مثل آدرین برادی، تام هنکس، بیل موری، اسکارلت جوهانسون، تیلدا سوینگتون،‌جیسون شوارتزمن، ادوارد نورتون و غیره در این فیلم بازی می‌کنند. نظرات منتقدان نسبتا خوب بود و در متاکریتیک امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ را گرفته.

Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

ماموریت غیر ممکن به لیست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳ اعتبار بیشتری داد.

چند تا فرنچایز می‌شناسید که از دهه ۹۰ میلادی با یک بازیگر خاص شروع به ساخته شدن کرده باشد، تا شماره هفت جلو برود و بازیگر آن همچنان ثابت بماند؟ خب ماموریت غیر ممکن با تام کروز یکی از این سری فیلم‌هاست. قطعا «ماموریت غیر ممکن – روز شمار مرگ قسمت اول» یکی از فیلم‌هایی است در فهرست فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم قرار می‌گیرد. با این که این سری فیلم‌ها هر چند سال یک بار به اکران در می‌آیند اما پارت دوم «ماموریت غیر ممکن – روزشمار مرگ» سال ۲۰۲۴ هم روی پرده‌های سینما خواهد درخشید. در این قسمت تام کروز مثل همیشه جان خود را در کف دست گرفته و در نقش ایتن هانت دست به ماموریت‌هایی می‌زند که به نظر غیر ممکن می‌آید.

Oppenheimer

کریستوفر نولان همیشه طرفداران خودش را دارد و یکی از مهم‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ است

کریستوفر نولان! شاید برای خیلی‌ها بزرگ‌ترین و بهترین کارگردان قرن ۲۱ باشد، هرچند که این ادعا بزرگ به‌نظر می‌رسد اما واقعا تعداد زیادی از طرفداران سینما هستند که بعد از تماشای فیلم‌های «سه‌گانه بتمن» یا «پرستیژ» یا «اینسپشن» و «اینترستلار» کارگردان مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده‌اند و حالا این فیلم برایشان در صدر لیست فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم قرار گرفته.

بعد از فیلم «دانکرک» این دومین بار است که نولان به سراغ یک فیلم تاریخی و مشخصا اتفاقات جنگ جهانی دوم رفته. «کلین مورفی» که در چند فیلم نولان نقش‌های مکمل و فرعی داشت، بعد از بازی در سریال پیکی بلایندرز حالا شخصیت اصلی فیلم اوپنهایمر است. تا همین امروز که این مطلب را می‌خوانید اوپنهایمر نقدهای بسیار مثبتی گرفته و فروش خوبی هم در آمریکا و جهان داشته و ما هم بی‌صبرانه منتظریم تا نسخه‌ی باکیفیت این فیلم به ایران بیاید تا لذت تماشای این فیلم را ببریم.

Barbie

باربی با بازی مارگارو رابی و تبلیغات خارق‌العاده‌اش

تبلیغات «باربی» به‌قدری جذاب بود که حتی اگر طرفدار باربی نباشید و فکر کنید سنتان دیگر از تماشای فیلم‌های باربی گذشته باز هم دلتان می‌خواهد این فیلم را نگاه کنید تا ببینید چه چیز ارزشمندی است؟ البته این فقط تبلیغات منحصر به فرد باربی نیست که این فیلم را تماشایی می‌کند. «گرتا گرویک» بعد از ساختن فیلم‌های “Lady Bird” و “Little Woman”‌ ثابت کرده از پس خلق دنیای زیبا و سینمایی به خوبی برمی‌آید. درست از زمانی که خبر رسید باربی را قرار است گرتا کرویک کارگردانی کند نظر منتقدان و سینه‌فیل‌ها هم به آن جلب شد. جالب است بدانید این کارگردان همسر «نوآ بامباک» فیلمساز بزرگ فیلم‌های موفقی مثل “Frances Ha” و فیلم “Marriage Story” است که اتفاقا در نوشتن فیلمنامه به کمک همسرش آمده.

در کنار تمام این عناصر، حضور ستارگانی مثل «مارگارو رابی» و «رایان گاسلینگ» به ما نوید فیلم جذابی می‌دهد که نباید از تماشای آن غافل شویم. باربی و اوپنهایمر دقیقا در یک هفته به اکران درمی‌آیند و رقابت جالب و جذاب این دو فیلم کاملا متفاوت در گیشه هم یکی از جذابیت‌های حاشیه‌ای این دو فیلم است.

Dune: Part Two

تلماسه یک را اگر دیده باشید قطعا تلماسه دو یکی از جدی‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۳ است که انتظارتان را می‌گشد.

بعد از ساخت “Arrival و فیلم “Blade Runner 2049” و استقبالی که از این دو فیلم کارگردان کانادایی یعنی دنی ویلنوو شد شکی وجود نداشت که او اگر باز هم فیلمی علمی-تخیلی بسازد طرفداران را به سینما می‌کشاند. Dune هم دقیقا یکی از همین فیلم‌ها بود و باز توانست نمرات قابل قبولی از وب‌سایت‌ها و منتقدان و مخاطبان بگیرد. پس وقتی Dune 2 ساخته شد نه تنها کسی تعحب نکرد بلکه تبدیل به یکی از فیلم‌های ۲۰۲۳ که باید ببینیم یا منتظرشان باشیم شد.

داستان فیلم «تلماسه: قسمت دوم» به سفر ماجراجویانه‌ی دوک پل اتریدیز با بازی تیموتی شامالای ۲۷ ساله می‌پردازد که قرار است جهان را نجات دهد. فیلمنامه یک اقتباس وفادارانه و نزدیک به متن اصلی کتابی به همین اسم در سال ۱۹۶۵ است. کمپانی وارنر برادرز امیدوار است این قسمت نسبت به قسمت اولی که در دوران کرونا پخش شد و با وجود سودآوری نتوانست انتظارات مالی را براورده کند فروش خوبی در گیشه داشته باشد. موسیقی فیلم اثر «هانس زیمر» بزرگ است که به جذابیت‌های فیلم افزوده.

بالاترین نمره‌ی IMDB ‌برای چه فیلمی است؟

فیلم Spider-Man: Across the Spider-Vers با نمره‌ی ۸.۹ از ده فعلا بالاترین نمره را دارد.

پر فروش‌ترین فیلم ۲۰۲۳ چیست؟

تا امروز تا امروز با فروش ۱,۳۴۶,۴۹۷,۵۸۴ فیلم سوپر ماریو در صدر پرفروش‌ها قرار دارد.

بهترین فیلم ابرقهرمانی ۲۰۲۳ که باید منتظر آن باشیم یا ببینیم؟

سال ۲۰۲۳ فیلم‌های ابرقهرمانی کم ندارد، ولی مورد انتظارترین آن‌ها فیلم‌های Flash، Ant-Man and the Wasp: Quantumania و Marvels هستند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها