انتخاب سردبیر خبر

بهترین انیمه های سال ۲۰۲۴ که باید تماشا کنید + ویدیو

در سال جاری نه تنها شاهد شروع انیمه‌های جدید متعددی خواهیم بود، بلکه برخی از آثار محبوب با فصل جدید خود بر‌می‌گردند. در این مطلب بهترین انیمه های سال ۲۰۲۴ را معرفی می‌کنیم که حتما باید آن‌ها را تماشا کنید. با مجله بازار همراه باشید.

با شروع سال ۲۰۲۴ بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران صنعت انیمه مشتاقانه منتظر شروع آثار محبوب و مورد‌انتظار‌شان هستند. در این بازه زمانی انیمه‌های متعددی در ژانر‌های مختلف پخش خواهند شد که هر بیننده با هر سلیقه‌ای را جذب می‌کنند. در سال میلادی جاری ادامه داستان آثار مشهوری به نمایش گذاشته شده و انیمه اقتباسی از مانگا‌های پر‌فروشی پس از مدت‌ها انتظار پخش می‌شود. در ادامه بهترین انیمه های سال ۲۰۲۴ را مرور خواهیم کرد.

فصل سوم انیمه That Time I Got Reincarnated As A Slime

زمان پخش: آوریل ۲۰۲۴

انیمه That Time I Got Reincarnated As A Slime
در فصل جدید انیمه That Time I Got Reincarnated As A Slime یکی از شخصیت‌های محبوب حضور دارد

فصل سوم انیمه That Time I Got Reincarnated As A Slime یکی از آثار مورد‌انتظار سال ۲۰۲۴ بوده که بازگشت آن بسیاری از طرفداران را هیجان‌زده کرده است. در حالی که جزئیات زیادی از این اثر در دسترس نیست، اما یک پوستر منتشر شده که شخصیت هیناتا ساکاگوچی را نشان می‌دهد. پیش از شروع فصل جدید، سه اپیزود ویژه از انیمه وقتی به عنوان یک اسلایم تناسخ پیدا کردم به نمایش گذاشته شد که اشتیاق طرفداران نسبت به تماشای ماجراهای بعدی ریمورو را افزایش داد.

بهترین انیمه های ۲۰۲۳ که حتما باید ببینید؛ ترکیبی از اکشن و درام (آپدیت مهر ۱۴۰۲)

طبق پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها طرفداران سکانس‌های اکشن می‌توانند در فصل سوم انیمه That Time I Got Reincarnated As A Slime شاهد Tempest Battle Tournament باشند. این فصل به عنوان موقعیتی برای نمایش قدرت‌های جدید شخصیت‌ها، توانسته توجه بسیاری از طرفداران سبک ایسکای را جلب کند.

فصل دوم انیمه Mashle: Magic And Muscles

زمان پخش: ۱۶ دی ۱۴۰۲ (۶ ژانویه ۲۰۲۴)

انیمه Mashle: Magic And Muscles
ماش یک بار دیگر با داستان‌های خنده‌دارش بر‌می‌گردد

فصل دوم انیمه Mashle: Magic And Muscles یکی از آثار مورد‌انتظار سال ۲۰۲۴ بوده که اخیرا پخش آن شروع شده و طرفداران می‌توانند ماجرا‌های خنده‌دار آن را دنبال کنند. فصل جدید این اثر از نقطه پایانی فصل اول و افشای یک راز شروع می‌شود. به این واسطه چالش‌های جدید و رخداد‌های طنز‌آمیزی به وجود می‌آید.

در فصل دوم آرک داستانی Divine Visionary و تلاش‌های ماش برای به دست آوردن این عنوان نمایش داده می‌شود. او سعی می‌کند که خواسته‌های پدبزرگش را بر‌آورده کرده و در دنیای جادو خودش را ثابت کند. بدون شک شخصیت‌های دوست‌داشتنی به خصوص ماش و وقایع مضحک و خنده‌دار انیمه Mashle: Magic And Muscles می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

انیمه Delicious In Dungeon

زمان پخش: ۱۴ دی ۱۴۰۲ (۴ ژانویه ۲۰۲۴)

انیمه Delicious In Dungeon
انیمه Delicious In Dungeon به شیوه متفاوتی به سراغ ژانر فانتزی و سیاه‌چال‌ها می‌رود

انیمه Delicious In Dungeon تجربه‌ای جدید در ژانر فانتزی بوده و استودیو Trigger که به واسطه ساخت انیمه اقتباسی از بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ شناخته می‌شود، با خلاقیت و توانایی‌های خود کنترل آن را در دست گرفته است. پیش‌زمینه داستانی این اثر چندان پیچیده نیست. گروهی از ماجراجویان به کاوش سیاه‌چال‌ها می‌پردازند، اما نه برای غلبه بر هیولاها، بلکه به منظور پختن و خوردن آن‌ها.

اولین تیتراژ ابتدایی انیمه Delicious in Dungeon منتشر شد + ویدیو

یکی از نقاط قوت انیمه Delicious In Dungeon تنوع بالای شخصیت‌های آن شامل الف‌ها، کوتوله‌ها و جانوران مختلف است. این اثر فانتزی و آشپزی، هیچ ترسی از بررسی مضامین عمیق، نمایش لحاظ درام و شخصیت‌پردازی چند‌لایه ندارد. از زمان شروع چاپ مانگا، بسیاری از افراد چشم‌انتظار انیمه اقتباسی بودند که بالاخره به خواسته خود رسیدند.

انیمه Bucchigiri?!
زمان پخش: ۲۳ دی ۱۴۰۲ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۴)

انیمه Bucchigiri?!
انیمه Bucchigiri?! تازه‌ترین اثر سازندگان انیمه اتک آن تایتان است

Bucchigiri?! یکی از انیمه های ۲۰۲۴ بوده که طرفداران ژانر اکشن مشتاقانه منتظر آن هستند. این انیمه اورجینال که از مانگا خاصی اقتباس نشده، محصولی از استودیو MAPPA است. این استودیو تعدادی از بهترین انیمه‌های تاریخ از جمله جوجوتسو کایسن، اتک آن تایتان و چینسا من را ساخته است. اگر که تریلر رونمایی از این اثر جزئیات زیادی ارائه نمی‌کند، اما برای جلب‌توجه دنبال‌کنندگان صنعت انیمه کافی است. این تریلر که شما را به یاد Tokyo Revengers می‌اندازد، ترکیبی بی‌نظیر از موسیقی گوش‌نواز، جلوه‌های بصری خیره‌کننده، طراحی هنی گیرا و تدوین ماهرانه است.

فصل سوم انیمه Classroom Of The Elite

زمان پخش: ۱۳ دی ۱۴۰۲ (۳ ژانویه ۲۰۲۴)

پس از حدود یک سال وقفه، فصل سوم انیمه Classroom Of The Elite به عنوان یکی از آثار مورد‌انتظار سال ۲۰۲۴ اخیرا شروع شده است. این انیمه جزو آثار موفق ژانر بقا بوده و داستانی جذاب را روایت می‌کند که دانش‌آموزان یک مدرسه خاص باید چالش‌های پیچیده و دشواری را پشت سر بگذارند.

انیمه Classroom Of The Elite طرفداران زیادی داشته که مشتاقانه منتظر بازگشت کاراکتر‌ها محبوب و ادامه داستان بودند. در طول اپیزودهای فصل سوم نه تنها کاراکتر‌ها قدیمی برمی‌گردند، بلکه شخصیت‌های تازه‌ای اضافه خواهد شد.

انیمه Kaiju No. 8

زمان پخش: آوریل ۲۰۲۴

انیمه Kaiju No. 8
انیمه Kaiju No. 8 اثری است که طرفداران کایجو از جمله گودزیلا باید آن را تماشا کنند

طرفداران انیمه به خصوص کسانی که از تماشای آثار کایجو محور مثل گودزیلا یا انیمه‌هایی مثل Chainsaw Man یا Gantz لذت می‌برند، بدون شک از انیمه Kaiju No. 8 به عنوان اثر مورد‌انتظار خود در سال ۲۰۲۴ یاد می‌کنند. این انیمه اکشن و علمی تخیلی دنیایی را به تصویر می‌کشد که موجودات خطر‌ناکی به نام کایجو، بشریت را تهدید می‌کنند. در این شرایط یک نیروی دفاعی ویژه برای نابود کردن هیولاها تشکیل می‌شود.

تریلر جدید انیمه Kaiju No. 8 منتشر شد + ویدیو

کافکا هیبینو شخصیت اصلی انیمه کایجو شماره هشت است که آرزوی پیوستن به این نیرو را دارد. اما زندگی او به واسطه ورود یک کایجو به بدنش و به دست آوردن قدرت تبدیل به این هیولا، متحول می‌شود. اگر‌چه انیمه Kaiju No. 8 داستانی عجیب و غریب ندارد، اما با سکانس‌های اکشن و شخصیت‌های جالب خود می‌تواند شما را سرگرم کند.

فصل دوم انیمه Tower Of God

زمان پخش: جولای ۲۰۲۴

انیمه Tower Of God
از زمان پخش فصل اول انیمه Tower Of God حدود چهار سال می‌گذرد

اعلام ساخت و نمایش فصل دوم Tower of God موجب هیجان زیادی در جامعه علاقه‌مندان صنعت انیمه شد. طرفداران این اثر مشتاقانه منتظر بازگشت شخصیت بم و ادامه ماجراجویی‌های حماسی او هستند. فصل جدید انیمه برج خدا یک اتفاق مهم و بزرگ محسوب می‌شود، زیرا در قالب آن آرک داستانی Prince of Zahard به نمایش گذاشته خواهد شد.

فصل اول انیمه Tower of God به شکلی غیر‌منتظره و غافلگیر‌کننده به پایان رسید. به همین دلیل فصل دوم با سوالات مختلفی شروع می‌شود. در اپیزود‌های جدید لایه‌های تازه‌ای از داستان نمایش داده شده و انیمه برج خدا یک بار دیگر با داستان‌سرایی پیچیده و جهان‌سازی بی‌نظیرش نظر مخاطبان را جلب می‌کند.

انیمه Solo Leveling

زمان پخش: ۱۶ دی ۱۴۰۲ (۶ ژانویه ۲۰۲۴)

از زمان معرفی انیمه اقتباسی از وب ناول Solo Leveling در رویداد Anime Expo in 2022، افراد زیادی برای پخش این اثر روز شماری می‌کردند. اخیرا روند نمایش این اثر شروع شده و با نقاط قوت متعدد خود توانسته بسیاری از بینندگان را مجذوب خود کند. انیمه سولو لولینگ محصول استودیو A-1 Pictures بوده که پیش از این آثار مختلفی از جمله ۸۶ و Nier: Automata Ver1.1a را ساخته است.

انیمه Solo Leveling دنیایی را به تصویر می‌کشد که انسان‌هایی با قدرت جادویی باید وارد سیاه‌چال‌ها شده و با هیولاها مبارزه کنند. سونگ جین‌وو یک شکارچی ضعیف بوده که اتفاقی وارد یک سیاه‌چال دشوار شده و به سختی می‌تواند نجات پیدا کند. پس از این اتفاق، یک سیستم او را به عنوان تنها بازیکنی انتخاب می‌کند که می‌تواند سطح خود را بالا ببرد. از این لحظه زندگی سونگ جین‌وو متحول می‌شود.

انیمه Ishura

زمان پخش: ۱۳ دی ۱۴۰۲ (۳ ژانویه ۲۰۲۴)

انیمه Ishura
در دنیای انیمه Ishura قهرمانان دیروز، به شرورهای امروز تبدیل شده‌اند

اغلب انیمه‌ها با روش‌های جالب‌توجهی مرز مشخصی بین شخصیت‌های مثبت و منفی ترسیم می‌کنند که محو شدن آن تقریبا غیر‌ممکن است. با این حال انیمه Ishura در مسیر متفاوتی حرکت می‌کند. این اثر فانتزی تاریک در شرایطی شروع می‌شود که تیمی از جنگجویان قدرتمند، هدف اصلی خود یعنی پادشاه شیاطین را شکست می‌دهند. حالا که تهدید مرگباری وجود ندارد، این شخصیت‌ها بر سر این که چه کسی قوی‌ترین است، با یکدیگر وارد مبارزه می‌شوند.

تبدیل متحدان سابق به دشمنان فعلی و درگیری غیر‌قابل پیش‌بینی آن‌ها موجب می‌شود که انیمه Ishura به یکی از آثار ارزشمند سال ۲۰۲۴ تبدیل شود. این اثر داستان متفاوتی نسبت به انیمه‌های هم‌رده روایت کرده و عناصر فانتزی تاریک را به شکل جدید مورد استفاده قرار می‌دهد.

انیمه DanDaDan

زمان پخش: اکتبر ۲۰۲۴

انیمه DanDaDan
انیمه DanDaDan با ترکیب موجودات فضایی و ارواح فضایی جالبی را به وجود آورده است

Science SARU یکی از استودیو‌های شاخص و پر‌کار ژاپن است که تا‌کنون آثاری از جمله Devilman Crybaby ،Scott Pilgrim Takes Off و Inu-Oh را ساخته. DanDaDan تازه‌ترین انیمه این استودیو بوده که داستان دو دانش‌آموز را روایت می‌کند که به صورت جداگانه تلاش می‌کنند وجود فضایی‌ها و ارواح را ثابت کنند. در نهایت متوجه می‌شوند که هر دو درست فکر می‌کرده و در دنیای آن‌ها هم فضایی‌ها و هم ارواح وجود دارند.

انیمه Dandadan معرفی شد؛ اثر تازه سازندگان انیمه اسکات پیلگریم

شخصیت‌های جالب و دوست‌داشتنی انیمه DanDaDan به همراه جلوه‌های بصری چشم‌نواز آن نوید یک اثر ارزشمند و سرگرم‌کننده را می‌دهند. همچنین ایده خلاقانه استفاده هم‌زمان از فضایی‌ها و ارواح به این انیمه کمک می‌کند که اثری خاص و متمایز از انیمه‌های دیگر باشد.

انیمه Suicide Squad Isekai

زمان پخش: ۲۰۲۴

انیمه Suicide Squad Isekai
تلاش‌های اعضای جوخه انتحار برای کشتن یک اژدها بدون شک تجربه هیجان‌انگیزی است

آثار اقتباسی از کمیک‌های ابر‌قهرمانی این روزها محبوبیت زیادی داشته و مجموعه‌هایی مثل Suicide Squad موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند. فیلم سینمایی این گروه به کارگردانی جیمز گان در رده بهترین آثار ابر‌قهرمانی قرار گرفته و به زودی بازی ویدیویی آن منتشر خواهد شد. اما این به معنای پایان کار جوخه انتحار نبوده و استودیو Wit که پیش از این سه فصل اول اتک آن تایتان را ساخته، دست به تولید انیمه این گروه زده است. این انیمه که Suicide Squad Isekai نام دارد، حاوی شخصیت‌های مشهور دی سی مثل کینگ شارک، ددشات، پیس‌میکر، کلی‌فیس، جوکر و هارلی کویین است.

این انیمه دارای خط داستانی خنده‌داری است که در قالب آن کاراکترهای مذکور از دنیای خود به جهانی فانتزی با شرایط خاص منتقل می‌شوند. مبارزه شخصیت‌های سویساید اسکواد با دشمنانی از جمله اژدها به تنهایی دلیلی برای جذابیت Suicide Squad Isekai محسوب می‌شود. این اثر با ترکیب دو ژانر ایسکای و ابر‌قهرمانی یک ساختار‌شکنی در صنعت انیمه است که می‌تواند غافلگیر‌کننده عمل کند.

انیمه Uzumaki

زمان پخش: ۲۰۲۴

انیمه Uzumaki
اوزوماکی یکی از ترسناک‌ترین مانگا‌های تاریخ است که انتظار می‌رود انیمه آن عملکردی مشابه داشته باشد

جونجی ایتو بدون شک شناخته‌شده‌ترین مانگاکا در ژانر ترسناک است. آثار ترسناک او به لحاظ طراحی و داستان خاص و منحصر‌به‌فرد بوده و تا‌کنون بارها به صورت انیمه اقتباس شده‌اند. متاسفانه اقتباس‌ها به اندازه منبع الهام موفق نبوده و به ندرت داستان را به درستی روایت کردند. Uzumaki یکی از مشهور‌ترین مانگا‌های جونجی ایتو بوده که به زودی انیمه آن پخش خواهد شد.

انیمه اوزوماکی یک اثر کوتاه و ۴ قسمتی بوده که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ از شبکه Adult Swim پخش شود. با این حال سازندگان به طور مداوم این انیمه را به تعویق انداختند تا کیفیت را فدای سرعت نکنند. بالاخره به نظر می‌رسد انیمه Uzumaki در سال جاری پخش و به یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌های تاریخ تبدیل خواهد شد.

فصل هفتم انیمه My Hero Academia

زمان پخش: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۴ می ۲۰۲۴)

سال ۲۰۲۴ مملو از انیمه‌های جدید است، در کنار آن امسال ده‌ها اثر مشهور با فصل جدید خود بر‌می‌گردند. فصل هفتم انیمه My Hero Academia یکی از مورد‌انتظار‌ترین آثار امسال است که طرفداران بسیاری برای شروع آن ثانیه‌شماری می‌کنند.

انیمه مدرسه قهرمانانه من با هر فصل بهتر شد و فصل هفتم قرار است سه آرک داستانی Star and Stripe ،U.A. Traitor و بخش ابتدایی Final War را روایت کند. جنگ بین ایزوکو میدوریا با تومورا شیگاراکی و همه برای یکی بی‌نهایت هیجان‌انگیز و فوق‌العاده است. انتظار می‌رود که در فصل جدید انیمه My Hero Academia بهترین سکانس‌های مبارزه تاریخ سری را تماشا کنیم.

انیمه Metallic Rouge

زمان پخش: ۲۱ دی ۱۴۰۲ (۱۱ ژانویه ۲۰۲۴)

انیمه Metallic Rouge
انیمه Metallic Rouge نوید یک اثر مکا کلاسیک را می‌دهد

انیمه Metallic Rouge اثر بزرگ Bones بوده که به مناسبت سالگرد ۲۵ سالگی این استودیو ساخته شده است. این اثر تمام ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک انیمه تماشایی در ژانر مکا را داشته و سابقه درخشان استودیو بونز موجب شده که طرفداران انتظارات بالایی از آن داشته باشند. انیمه متالیک رژ جهان‌سازی متفاوتی داشته و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیزی را در خود جای داده که نوید یک اثر جذاب را می‌دهند.

تریلر انیمه Metallic Rouge منتشر شد

انیمه Metallic Rouge در دنیایی جریان دارد که انسان‌ها و اندرویدها در کنار هم زندگی می‌کنند. یک اندروید به نام رژ ردستار و دوست انسانش ینی نائومی اورتمن برای یک ماموریت به مریخ فرستاده می‌شوند. آن‌ها باید ۹ اندروید شورشی که با دولتی به نام Immortal Nine دشمنی دارند را نابود کنند.

فصل چهارم انیمه Demon Slayer

زمان پخش: ۲۰۲۴

انیمه Demon Slayer
در سال ۲۰۲۴ یک بار دیگر با تانجیرو و نزوکو همراه می‌شویم

اواسط سال گذشته بود که فصل سوم انیمه Demon Slayer به عنوان یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۳ به پایان رسید. در این فصل که آرک داستانی Swordsmith Village را پوشش داد، شاهد مبارزات بی‌نظیر به همراه اتفاقات شگفت‌انگیز بودیم. پس از نمایش قسمت ۵۵، استودیو Ufotable اقدام به معرفی فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کرد.

در این فصل آرک داستانی Hashira Training و ادامه تمرینات تانجیرو و همراهانش برای قوی‌تر شدن نمایش داده می‌شود. شروع فصل چهارم انیمه Demon Slayer با یک اپیزود ویژه با مدت زمان یک ساعت همراه است که بدون شک طرفداران را مجذوب خود خواهد کرد.

فصل دوم انیمه Oshi No Ko

زمان پخش: ۲۰۲۴

انیمه Oshi No Ko با داستان متفاوت خود، خیلی زود به اثری پر‌طرفدار و یکی از انیمه‌های برتر سال ۲۰۲۳ تبدیل شد. محبوبیت این انیمه باعث شد که فروش مانگا تا حدی زیادی بالا رفته و آهنگ اصلی آن یعنی Idol در بین موفق‌ترین موسیقی‌ها قرار بگیرد. پس از عملکرد موفق انیمه اوشی نو کو، استودیو Doga Kobo فصل دوم آن را تایید کرد.

آهنگ انیمه Oshi no Ko پر‌جستجو‌ترین اثر سال در گوگل + ویدیو

انیمه Oshi No Ko به جنبه تاریک صنعت سرگرمی می‌پردازد. در این اثر با گورو و سارینا همراه می‌شویم که طرفدار سرسخت آیدلی به نام آی هستند. هر دوی این افراد پس از مرگ به عنوان فرزندان آی یعنی آکوا و روبی به زندگی بر‌می‌گردند. پس از آن که آی به دست یکی از طرفداران کشته می‌شود، آن‌ها جستجو به دنبال قاتل و پدرشان را شروع می‌کنند.

انیمه Lazarus

زمان پخش: ۲۰۲۴

انیمه Lazarus
انیمه Lazarus آینده پیشرفته و در عین حال ترسناکی را به تصویر می‌کشد

شینیچیرو واتانابه، به عنوان خالق Cowboy Bebop، با انیمه مورد‌انتظار Lazarus در سال جاری بر‌می‌گردد. این اثر یک داستان هیجان‌انگیز سایبرپانکی را روایت می‌کند که در آن درد و بیماری از بین رفته است. دکتر اسکینر، عصب‌شناس برنده جایزه نوبل، داروی معجزه‌آسایی را تولید کرده که ظاهرا هیچ عوارضی ندارد.

از زمان عرضه این دارو سه سال گذشته و جهان پیشرفت‌های مختلفی را تجربه کرده. در این دوران دکتر اسکینر با یک خبر هولناک بر‌می‌گردد. او می‌گوید که مصرف دارویش باعث کوتاه شدن عمر می‌شود و مصرف‌کنندگان سه سال بعد می‌میرند. برای مقابله با این امر، یک گروه پنج نفره از بهترین ماموران از سراسر جهان به نام لازاروس تشکیل می‌شود تا اسکینر و واکسن را پیدا کنند.

لیست پر‌فروش‌ترین مانگاها و انیمه های سال ۲۰۲۳ منتشر شد

این بود تمام انیمه هایی که در سال ۲۰۲۴ باید آن‌ها را تماشا کنید. لازم به ذکر است که آثار امسال به موارد گفته شده، ختم نمی‌شود و به مرور شاهد معرفی انیمه‌های جدیدی خواهیم بود. به همین دلیل احتمال بروز‌رسانی این مطلب و اضافه شدن آثار دیگر وجود دارد. همچنین امسال شاهد فصل جدید انیمه‌های شناخته‌شده‌ای از جمله Dragon Ball ،Bleach: Thousand-Year Blood War و One Piece هستیم که نیازی به معرفی نداشته و طرفداران آن‌ها بدون شک به سراغ اپیزود‌های جدید آن‌ها می‌روند.

نظر شما در مورد انیمه های ۲۰۲۴ که در بالا معرفی شده‌اند، چیست؟ کدام اثر بیشتر از همه توجه شما را جلب کرده است؟ کدام انیمه به عنوان اثر مورد‌انتظار شما محسوب می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مورد‌انتظار‌ترین انیمه های سال ۲۰۲۴ کدام آثار هستند؟

در کنار انیمه های مشهوری از جمله دیمن اسلیر که در سال ۲۰۲۴ فصل جدید خود را نمایش می‌دهد، آثار جدیدی از جمله Delicious In Dungeon جزو انیمه‌های مورد‌انتظار هستند.

کدام اثر با بیشترین فاصله زمانی در سال ۲۰۲۴ بر‌می‌گردد؟

فصل دوم انیمه Tower Of God در حالی در سال ۲۰۲۴ پخش می‌شود که فصل اول این اثر در سال ۲۰۲۰ نمایش داده شد.


ده بازی که طرفداران اتک آن تایتان حتما باید بازی کنند

ده بازی که طرفداران اتک آن تایتان حتما باید بازی کنند

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
abbas">
پاسخ

testttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt”>alert(1)

abbas">
پاسخ

tesrasdadadadsada

abbas
پاسخ

testttttttttttttt

ملکه ققنوس
پاسخ

اینمه های خوبی داشت

اکبری
پاسخ

شاه نظر