۴ مشکل ویژگی ویبرانت ویژوالز ماینکرفت که نیاز به حل شدن دارند
نسخه بدراک ماینکرفت (Minecraft Bedrock Edition) اکنون دارای یک ویژگی گرافیکی کاملاً جدید به نام ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals) است. این ارتقای گرافیکی به همراه نسخهی Chase the Skies بازی، که شامل مواردی مانند زینهای قابل ساخت، نوار مکانیاب یا همان لوکیتور بار، و هپی گستها میشود، منتشر شد. ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals) اساساً اولین تلاش موجانگ (Mojang) برای ادغام فناوری گرافیکی مدرن در بازی سندباکس خود است.
اگرچه نسخه بدراک ماینکرفت اکنون دارای ویبرانت ویژوالز است، اما چند مشکل وجود دارد که باید برطرف شوند. در ادامه لیستی از برخی از کاستیهای ویبرانت ویژوالز آورده شده است. توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً منعکسکنندهی نظر نویسنده است. برخی بازیکنان ممکن است با این ویژگی تا به الان به مشکل نخورده باشند. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
۴ مشکل ویبرانت ویژوالز ماینکرافت که نیاز به رفع شدن دارند
&
;
این مشکلات عبارتند از:
۱) عدم تعادل روشنایی در بازی ماینکرفت بدراک
در ویژگی گرافیکی جدید، عدم تعادل روشنایی زیادی در بازی ماینکرفت بدراک وجود دارد.
یکی از مشکلات اصلی ویبرانت ویژوالز در حال حاضر، بحث روشنایی (Brightness) است. افزایش روشنایی بازی از طریق گزینههای این ویژگی، باعث میشود نور روز مبهم و بسیار روشن به نظر برسد، در حالی که تونلهای تاریک و گرگ و میش دلپذیر خواهند بود. از طرف دیگر، کاهش روشنایی، روز را دلپذیرتر میکند، اما غارها و شب بسیار تاریک به نظر خواهند رسید.
برای مثال، خود نوار گزینه روشنایی، سه سر کریپر را در سطوح روشنایی مختلف نمایش داده و نشان میدهد کدام یک باید قابل مشاهده باشد و کدام نه. با این حال، اگر بازیکنان روشنایی را با استفاده از این تصویر کریپرها تنظیم کنند، بازی برایشان بسیار تاریک خواهد شد. بنابراین، موجانگ باید عدم تعادل روشنایی این ویژگی گرافیکی جدید را اصلاح کند.
۲) عدم تطابق در Saturation ماینکرفت بدراک
ویژگی گرافیکی ویبرانت ویژوالز تک تک تکسچرهای بازی ماینکرفت را بیش از حد اشباع میکند.
یکی دیگر از مشکلات اولین نسخه ویبرانت ویژوالز، اشباع رنگها است. بازی بیشتر اوقات بیش از حد اشباع به نظر میرسد، از خوکی که در تصویر بالا نشان داده شده تا رنگ گدازهای که میبینید. این فقط نظر ما نیست، بلکه بسیاری از بازیکنان در کامیونیتی نیز همین عقیده را دارند. از آنجا که هیچ تنظیمات اشباع (Saturation) در منوی ویبرانت ویژوالز وجود ندارد، بازیکنان صرفاً باید منتظر بمانند تا موجانگ در یک بروزرسانی جدید، میزان اشباع بودن را کاهش دهد.
۳) بهینهسازی عملکرد فنی
ویبرانت ویژوالز به درستی برای بازی ماینکرفت بدراک بهینه نشده است.
همچنین یک مشکل عمده در بهینهسازی FPS با ویژگی گرافیکی ویبرانت ویژوالز وجود دارد. حتی اگر این فناوری گرافیکی مدرن در بازی مانند ماینکرفت میتواند یک کامپیوتر گیمینگ خوب را از پا درآورد، ارتقای گرافیکی جدید به اندازه سایر بازیها یا حتی شیدرهای نسخه جاوا بهینهسازی نشده است. تصویر بالا میزان رم مورد استفاده ویبرانت ویژوالز را در تنظیمات متوسط روی یک کامپیوتر گیمینگ میانرده نشان میدهد. حتی در تنظیمات متوسط روی یک کامپیوتر گیمینگ مناسب، ماینکرفت تنها ۵۰ تا ۶۰ فریم در ثانیه ارائه میدهد. پس میشود این را یک مشکل بزرگ دانست، مخصوصا وقتی با بازیهای دیگری مقایسه میشود که کیفیت بسیار بالاتری ارائه میدهند و هنوز هم فریم در ثانیه بیشتری تولید میکنند.
۴) مشکلات مه زیر آب در بازی ماینکرفت بدراک
مه زیر آب نیاز به یک اصلاح اساسی در ویبرانت ویژوالز دارد.
مه و سایههای زیر آب در ویبرانت ویژوالز به درستی ظاهر نمیشوند، که یک مشکل گرافیکی مهم دیگر محسوب میشود. هنگامی که بازیکنان به زیر آب میروند و به سمت هر غاری، چه عمیق و چه کم عمق، نگاه میکنند، فقط یک سیاه چاله را که در بخش اول تصویر نشان داده شده است، خواهند دید. آنچه بازیکن هنگام پایین رفتن از طریق یک آبشار به غار میبیند، در بخش دوم تصویر نشان داده شده است. به غیر از آب و منطقهای که آب به آنجا میریزد، بازیکنان قادر به دیدن هیچ چیز دیگری در غار نخواهند بود.
وقتی بازیکنان تلاش میکنند تا به طور کامل در درون جذابیتهای افکتهای گرافیکی جدید ماینکرفت غرق شوند، این مشکلات مهم هم در این بین بسیار ناخوشایند خواهند بود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
دوست داشتنیترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا

نظرات