۴ ایده برای فیلم ماینکرفت که میتوانست بهتر از نسخه فعلی عمل کند
فیلم بسیار مورد انتظار ماینکرفت (A Minecraft Movie) حدود یک هفته پیش به نمایش درآمد. هرچند بدتر از آنچه بسیاری از طرفداران انتظار داشتند عمل نکرد، اما نتوانست به پتانسیل کامل خود برسد. یعنی با وجود حضور کاراکترهای معروف و ارجاعات جذاب، فیلم از یک سبک کمدی امن و فرمولهی هالیوودی تبعیت کرد. این رویکرد شاید برای تماشاگران معمولی کافی بوده باشد، اما طرفداران دوآتشه ماینکرفت که به این بازی بهعنوان یک اثر هنری نگاه میکنند، همچنان این سوال را در ذهن داشتند که این تجربهی سینمایی میتوانست بهتر از این باشد؟
با این ایده در ذهن، در این مقاله به چهار ایده اشاره خواهیم کرد که میتوانستند باعث شوند تا ماینکرفت فیلمی قویتر و بهیادماندنیتر از حال حاضر باشد. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
۱) اثر کاملاً انیمیشنی از ماینکرفت
&
;
انتخاب فرم لایو-اکشن (واقعی) همیشه یک مسیر پرریسک بود، مخصوصاً با توجه به گرافیکی بودن بازی ماینکرفت و تبعیت از سبک پیکسلی و مکعبی معروفش که بسیاری با آن ماینکرفت را میشناسند. تریلرهای بازی ماینکرفت لجندز (Minecraft Legends) و پروژههای انجام شده توسط طرفداران مانند CraftedMovie یا Element Animation این ایده را درک کرده بودند.
این آثار با سبک وفادارانه و احساسی، روح بصری این بازی را به تصویر کشیده بودند. وجود یک فیلم انیمیشنی با کیفیتی نزدیک به کارهای پیکسار، که کاملاً در دنیای خود بازی ساخته شده و از تکسچرها و سبکهای اصلی آن بهرهمند بوده باشد، میتوانست یک اثر فوقالعاده محسوب شود. به جای بلاکهای هایپر-واقعگرایانه یا طرحهای عجیب برای خوکها، این نسخه میتوانست زیبایی خام و واقعی دنیای سندباکس بازی را به نمایش بگذارد. تصور کنید:
- دستگاههای رداستون کاملاً روان عمل کنند.
- نبردی خیرهکننده با اندر دراگون که گویی از دل بازی بیرون کشیده شده است.
- عبور از بایومهای مختلف (جنگلی، برفی و…) که برای بازیکنان آشنا باشد.
این نسخه میتوانست حسی دقیقاً شبیه به ماینکرفت داشته باشد٫ حسی که فیلم فعلی نتوانست بهخوبی ارائه دهد.
۲) فیلمی با تمرکز بر بعد End در ماینکرفت
&
;
پایانهای بازی ماینکرفت، مخصوصاً دنیای End، از رمزآلودترین و عجیبترین بخشهای این بازی به شمار میرود. دنیایی که میزبان موجوداتی مثل اندرمن (Enderman)، انشنت سیتی، استراکچرهای مرموز و البته اندر دراگون است. با وجود آسمانهای بنفش رنگ ترسناک و جزایر معلق، دنیای End میتواند بهعنوان یک صحنهی سینمایی بینظیر استفاده شود، بخشی که تاکنون در سینما کمتر دیده شده است.
فیلمی که بطور کامل در دنیای End ساخته شود، میتوانست داستان تمدنهای فراموش شده، منشأ ترسناک اندرمِنها یا ظهور اندر دراگون را روایت کند. این ترکیب میتوانست تصویری از جهان سازی پیشرفته و روایتی میان آثار فانتزی علمی مثل Dune یا آواتار ارائه دهد. تصور کنید که جزایر شناور، پورتالهای درخشان، ماشینآلات باستانی و قهرمانی که پیشگوییای گمشده را آشکار میکند در یک فیلم ایجاد شود. چنین فیلمی چیزی کاملاً جدید برای طرفداران قدیمی و افراد تازه وارد ارائه میکرد.
۳) داستان استیو از دنیای اورورلد ماینکرفت
استیو که ساکن اورورلد ماینکرفت بود میتواند منشا داستان جذابی باشد.
در فیلم ماینکرفت (A Minecraft Movie)، شخصیت اصلی استیو از دنیای واقعی به دنیای سندباکس بازی منتقل میشود. فیلم از روی الگوی کلاسیک آثاری چون نارنیا یا جومانجی پیروی میکند. اگرچه این الگو بد نیست، اما انتخابی امن به نظر میرسد. استفاده از این ایده باعث شد فیلم از دنیای بومی و اصیل ماینکرفت فاصله بگیرد و این فاصله تا حدی از اصالت فیلم کاسته است.
حال تصور کنید اگر استیو در دنیای اورورلد (Overworld) متولد شده و ساکن بومی این دنیای سندباکس بود. داستانی که در آن استیو به عنوان کرفتر ساده که به مرور تبدیل به کاوشگری ماجراجو میشود و ماجراهایی را در ندر (Nether) و اند (End) دنبال میکند. بطور کلی این داستان میتوانست حول محور صحنههای زیر باشد:
- زنده ماندن در برابر حملات شبانه زامبیها
- ساختن پناهگاهی بصورت بلاک به بلاک و از صفر.
- معامله با ویلیجرها و مبارزه با ویتر اسکلتونها در قلعهای پر از لاوا!
چنین داستانی ماجراجوییهایی شبیه به فیلم فعلی میتواند داشته باشد٫ ولی همچنان حس بیشتری از ماینکرفت را ارائه میداد.
۴) روایتی کمی جدیتر
&
;
فیلم فعلی تا حد زیادی به شوخیها، حضور کاراکترهای نامبرده و ارجاعات متکی بود. گاهی اوقات حتی حس یک پارودی را القا میکرد. هرچند این رویکرد برای میمها جذاب است، ولی ماینکرفت همیشه چیزی عمیقتر از اینها بوده و تمرکزی بر خلق کردن، کشف کردن و ماجراجوییها را دارد. پس یک برداشت کمی جدیتر میتوانست روایت قویتر و احساسیتری را ارائه دهد. البته این لزوماً به معنای حذف جذابیتها و لحظات خندهدار از فیلم نیست، اما میتوانست داستانی آمیخته با ریسکها و تعهد احساسی بیشتر ارائه دهد. این ایده میتوانست شامل مواردی مانند:
- از دست دادن یک دوست در دنیای ندر (Nether).
- رویارویی با یک دشمن قدیمی که بایومها را به فساد و تباهی کشیده است.
- قهرمانانی که با استفاده از قدرت خلق کردن، برای نجات اورورلد میجنگند.
بطور کلی این سوال پیش میآید که آیا فیلم ماینکرفت یک فاجعه بود؟ باید گفت که خیر. این فیلم سرگرمکننده، پرانرژی و احتمالاً برای کودکان و نوجوانان شگفتانگیز بود. اما برای طرفدارانی که با کشف معابد، ماین کردن برای پیدا کردن الماس و تماشای یوتیوبرهایی مثل تکنوبلید (Technoblade) بزرگ شدهاند، این فیلم پتانسیل بسیار بیشتری داشت.
در آخر باید گفت که عنوان ماینکرفت یک سندباکس پر از امکانات بینهایت است، اما فیلم تصمیم گرفت رویکردی امن و ساده اتخاذ کند. با این حال، شاید این موضوع اشکالی نداشته باشد٫ چرا که با موفقیت، دنبالههای آن هم ساخته خواهند شد و همین دنبالهها هم فرصتی دوباره برای پیشرفت خواهند بود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
همه یوتیوب فارسی رو جاج کردیم! میزگیم با پیکسی پریسا
مهم ترینش طراحیه🗿🤝
#حق
حقق(اخرش🤣🤣)
بخدا موجانگ فقط می ساخت انقدر خوب می شد😮💨