۷ ویژگی که بازیکنان دوست دارند در بروزرسانی ۱.۲۲ ماینکرفت ببینند
یکی از بهترین بخشهای بازی ماینکرفت (Minecraft) این است که با هر چه بزرگتر شدن بازی، ویژگیهای بیشتری برای آسانتر کردن تجربه بازیکنان معرفی میشود. برای مثال، رداستون (redstone) جمعآوری منابع را کارآمدتر و خودکارتر کرده است، الیترا (elytra) حرکت دوربرد را آسانتر کرده و بیومها و مکانیکهای جدید تضمین میکنند که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. همانطور که گفته شد، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که موجانگ (Mojang) میتواند آنها را تغییر دهد و اضافه کند تا تجربه بازی روانتر شود. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا با ۷ ویژگی که طرفداران دوست دارند آن را در آپدیت ۱.۲۲ ماینکرفت ببینند٫ آشنا شوید.
۱) ایجاد تغییراتی در جهت کم کردن تفاوت دو نسخه ماینکرفت
تفاوت Parity بین نسخه جاوا و بدراک ماینکرفت کم نیست. حذف برخی از این تفاوتها به روشهایی که به نفع هر دو نسخه است، آپدیت ۱.۲۲ را به یک بروز رسانی باورنکردنی تبدیل میکند. به عنوان مثال، Mojang میتواند توانایی استفاده از offhand با هر آیتمی را به بدراک بیاورد، در حالی که جاوا میتواند از قابلیت استفاده خودکار از سپر هنگام خمیده شدن بهره ببرد. شبیهتر کردن دو نسخه از بازی تنها به گرد هم آوردن جامعه طرفداران بازی کمک میکند و تقریباً باعث وفادار ماندن بازیکنان میشود.
۲) اضافه شدن قابلیت سازماندهی خودکار موجودی صندوقها
بسیاری از بزرگترین مشکلات بازی مربوط به ذخیره سازی و موجودی آیتمها است. یکی از ناامیدکنندهترین جنبههای تلاش برای منظم ماندن این است که بدانید آیا میتوانید هر چیز دیگری را در یک صندوق کامل قرار دهید یا خیر. سایر بازیهای بقا با آیتمهای بسیار، مانند Terraria، دارای دکمهای هستند که بهطور خودکار به موجودی صندوق اضافه میشود. این امر سازماندهی را بسیار آسانتر میکند. این نه تنها کیفیت تجربه بازیکنان را بسیار بهتر میکند، بلکه به این معنی است که آنها زمان کمتری را صرف خیره شدن به موجودی صندوق و زمان بیشتری را برای بازی کردن میگذرانند. خوشبختانه، بسیاری از مادهای مختلف ماینکرفت وجود دارند که میتوانند کیفیت تجربه را بالا ببرند.
۳) استفاده از سندان بدون محدودیت
یکی از ناامیدکنندهترین جنبههای انچنتینگ در بازی ماینکرفت ، پیام too expensive است که پس از شش بار استفاده از یک آیتم در سندان (anvil) ظاهر میشود. این محدودیت به آن معنی است که مهم نیست که یک بازیکن چند هزار سطح داشته باشد، آنها قادر به افزودن جادوی جدید یا انجام هیچ گونه تعمیری برای یک آیتم نیستند و این به سادگی احمقانه به نظر میرسد. فارمهای XP به قدری کارآمد هستند که امکان داشتن صدها سطح برای بازیکنان وجود دارد. پس بگذارید برای این افکتهای قدرتمند خرج شوند. اگر بازیکنی بخواهد صدها ساعت را صرف ترمیم هزاران سطح کند تا به جای استفاده از mending یک آیتم را تعمیر کند، باید این توانایی را داشته باشد. این تغییر آپدیت ۱.۲۲ را به یک بروز رسانی شگفت انگیز تبدیل میکند.
۴) امکان قرار دادن آیتمهای مشابه روی هم درinventory
یکی دیگر از مسائل مهم در مورد inventory، تعداد آیتمهای مختلف است که نمیتوانند روی هم چیده شوند. برای مثال معجونهایی را در نظر بگیرید که اغلب ماندگاری بسیار کوتاهی دارند. این بدان معناست که بازیکنان میخواهند چندین بار حمل کنند، اما به دلیل ناتوانی آنها در تجمیع کردن آیتمها، این میتواند بسیار دشوار باشد. معجونها نیز در بروزرسانیهای مربوط به مبارزات بصورت آزمایشی روی هم قرار گرفتهاند که این نشان میدهد موجانگ مایل به بررسی این موضوع است. قرار دادن آيتمهای بیشتر در کنار یکدیگر، ظرفیتهای inventory را برای چیزهای دیگر آزاد میکند و ماجراجویی و اکتشاف ماینکرفت را برای بازیکنان بسیار آسانتر و راحتتر میکند.
۵) افزایش سایز stack ها
آخرین مشکل اصلی در مورد ذخیره سازی آبتمها این است که اندازه stack ها برای اکثر آیتمها دارای محدودیت است. محدودیت فعلی ۶۴ به هیچ دلیل خاصی انتخاب نشده است، به این معنی که پایبندی به آن به ضرر بازی معنایی ندارد. این مقدار حداقل باید دو برابر شود تا به آسانتر شدن ذخیرهسازی آیتمها کمک کند. این راه حل دیگری است که بازیهای بقای مشابه برای مسائل مربوط به inventory استفاده کردهاند. با نگاهی دوباره به Terraria، این stack ها در آن بازی در ابتدا ۹۹ بودند، قبل از اینکه به ۹۹۹ و در نهایت برای بسیاری از منابع رایج به ۹۹۹۹ افزایش پیدا کنند. انجام کاری مشابه برای بلوک های ساختمانی رایج، بروز رسانی ۱.۲۲ Minecraft را به یکی از بهترینها تبدیل میکند.
۶) اضافه کردن قابلیت راهنمای درست کردن معجونها
معجونهای مختلف ماینکرفت ، به غیر از انچنتمنتها، راه اصلی برای علاقهمندی بازیکنان است. با این حال، بیش از دهها معجون مختلف در بازی وجود دارد که میتواند یادآوری نحوه دم کردن آنها را به خصوص برای بازیکنان جدید دشوار کند. افزودن دستور العملهای معجونهایی که بازیکن تهیه میکند به UI بروینگ استند یا یک کتاب دستورالعمل به سبک دستور پخت، کار کیمیاگری را بسیار آسانتر میکند.
۷) تغییر ریل و ماینکارت
ماین کارتها یک وسیله حملونقل واقعی بودند که برای رسیدن سریع از یک طرف جهان به سمت دیگر ضروری بود. با این حال جدیدا، ریلها به ندرت خارج از ابزارهای رداستون ماینکرفت استفاده میشوند. صاف کردن ریلها، یا با سریعتر کردن آنها، جایگزینی طلا در دستور العمل ریل برقی با مس، یا ساکتتر کردن آنها، به تبدیل شدنشان به روشی راحت برای سفر کردن کمک میکند. این همچنین دنیای بقا را بسیار جالبتر میکند، زیرا بازیکنان باید فضایی را برای مسیرهایی برای اتصال مکانهای اصلی و سازههای مهم ماینکرفت بسازند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان
چرا واسه بتا گوشی امکانات جدید نمی ذاره؟
اینا چیه ما فقط دوست داریم آپدیت اند و آپدیت اسکالک رو داشته باشیم و اسلوب امودی 😐
اینا چیه ما فقط دوست داریم آپدیت اند و آپدیت اسکالک رو داشته باشیم و اسلب امودی 😐
از نظر من تنها چیز خوب فقط نحوه ساخت معجون هست چون بقیه دیگه ماینکرافت نمی شه می شه ؟
من از نظرم مثل یک مود که وجود داره کرفتینگ همه ایتم ها وقتی ایونتوری رو باز میکنی کنار صفحه بیاد خیلی عالی میشه.
من خودم از وقتی که ماینکرفت بازی میکنم با خودم میگم چرا اسلب عمودی نداریم؟
و مخصوصا offhand خیلی بده که ما (پلیر های بدراک) فقط میتونیم سپر و نقشه بزاریم.
و این که تورچ وقتی دستمونه نور بده
همین الانش هم با کامند replaceitem میشه از offhand استفاده کرد
چرا میشه ولی نشون نمیده چجور همونی که گفتی خوبه ولی استک ها که خیلی خوبه چون ما تو ایونتوریون هیچی جا نمیشه
من میگم کاش کی لامپ ها رنگ نوریکه میدن فقت سفید نباشه یعنی مشعل آبی یا ترچ نور آبی داشته باشه اگه رفتی به گرافیک نداره خیلی خونه ها جون دار کشه
گزینه ۳ رو الانشم میشه انجام داد.
فقط لازمه اول enchant book ها رو ترکیب کنی بعد اون رو روی آیتم مد نظرت بزنی
اضافه شدن پرتال بهشت
اضافه شدن پرتال بهشت