سریال شبیه به لست آف آس
اخبار سینما و انیمیشن خبر

مجموعه‌ای که طرفداران سریال لست آف آس باید پیش از فصل دوم تماشا کنند

اگر شما هم جزو طرفداران سریال لست آف آس هستید و بی‌صبرانه منتظر فصل دوم آن مانده‌اید، بهتر است به تماشای سریال ایستگاه ۱۱ (Station Eleven) بپردازید. این مجموعه هم درست مانند The Last of Us داستان هیجان‌انگیزی دارد که در یک دنیای پسا آخرالزمانی تعریف می‌شود.

زمانی وجود داشت که مردم سریال لست آف آس را با سریال واکینگ دد از شبکه AMC مقایسه می‌کردند. هر دو اثر مذکور در دنیاهای آخر الزمانی جریان دارند که در طی آن یک سری موجودات عجیب و غریب زامبی مانند زندگی را برای انسان‌ها سخت کرده‌اند و یک اپیدمی بزرگ به وجود آورده‌اند. اما اگر راستش را بخواهید واکینگ دد آنقدری قوی و جذاب نیست که بتوان آن را با اقتباس ویدیو گیمی شبکه اچ بی او مقایسه کرد. در عوض شبکه اچ بی او یک الماس پنهان دیگر دارد که نه تنها می‌توان آن را با سریال لست آف آس مقایسه کرد، بلکه باید آن را به تمام طرفداران دنیاهای مرده و پسا آخرالزمانی پیشنهاد کرد: سریال ایستگاه ۱۱ یا Station Eleven.

جفری رایت در فصل دوم سریال لست آف آس حضور دارد

ایستگاه ۱۱ یک سریال فوق‌العاده جذاب با داستانی خاص است که هیچ وقت به اندازه‌ای که لیاقت داشت مورد توجه قرار نگرفت. این اثر در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ پخش شد که بدون شک پنجره زمانی ایده‌آلی نبود. بدین ترتیب ایستگاه ۱۱ نه تنها بازه طلایی جوایز را از دست داد، بلکه زیر سایه آثار بزرگ‌تر با نام‌های عظیم گم شد تا به اندازه کافی دیده نشود.

تقریبا یک سال پس از پخش Station Eleven نوبت به پخش سریال لست آف آس رسید که با الهام از یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده بود. خوشبختانه The Last of Us توانست حسابی مورد توجه طرفداران و منتقدین قرار بگیرد و بسیاری از افراد از آن با نام بهترین سریال پسا آخرالزمانی تمام دوران یاد کنند. اما همان‌طور که اشاره کردیم اثر مورد بحث تنها سریال آخر الزمانی اچ بی او در سالیان اخیر نیست. یک سری عناصر و ایده‌های داستانی مشابه باعث شد که لست آف آس و ایستگاه ۱۱ با یکدیگر مقایسه شوند که اگر راستش را بخواهید بی‌دلیل نیست. اما بگذارید که به مقایسه این دو مجموعه جذاب نبپردازیم. در عوض اگر ایستگاه ۱۱ را تا به حال مشاهده نکردید بهتر است پیش از پخش فصل دوم لست آف آس به تماشای آن بپردازید.

سریال شبیه به لست آف آس

کریستن از خیلی جهات یادآور الی است

اولین شباهتی که در میان دو مجموعه مورد بحث به چشم می‌خورد به شخصیت‌های اصلی آن مربوط می‌شود. در هر دو سریال یک مرد بداخلاق و میان سال به اجبار به مراقبت از یک دختر نوجوان می‌پردازد که باید در طی ماجراجویی پیش و رو چیزهای زیادی را در مورد دنیا و قوانین آن به وی آموزش دهد. در سریال لست آف آس شخصیت جول مجبور می‌شود به خاطر قولی که به یکی از دوستانش می‌دهد شخصیت الی را در یک مسیر طولانی همراهی کند و او را به مقصد برساند. اما هرچند که این ماموریت در ابتدا به خاطر اجبار شکل گرفت، اما جول و الی رفته رفته یک رابطه پدر و دختری تشکیل دادند و به یکدیگر نزدیک شدند. نکته جالب این است که الی شخصیت جول را به یاد دختر مرده‌اش می‌اندازد و به او یادآوری می‌کند که دنیا هنوز هم چیزهای باارزشی برای ادامه دادن دارد.

در سریال ایستگاه ۱۱ هم رابطه تقریبا مشابهی وجود میان شخصیت‌های اصلی به وجود می‌آید. مدت‌ها پس از اینکه یک آنفولانزا کشنده در سراسر دنیا پخش می‌شود و آن را به مرز نابودی می‌کشاند، شخصیتی با نام جیوان مسئولیت مراقب از یک زن جوان با نام کریستن را برعهده می‌گیرد. جیوان برخلاف جول یک مرد قدرتمند نیست و در بسیاری از موقعیت‌ها به کریستن تکیه می‌کند، اما احساس مسئولیت‌پذیری قابل تحسینی دارد. این مرد میان‌سال پیش از پخش شدن آنفولانزا مذکور از زندگی ناامید شده بود، اما حالا که بشریت در لبه پرتگاه قرار دارد احساس مسئولیت می‌کند و برای درست شدن اوضاع می‌جنگد.

ظاهر جدید «الی» و «دینا» در تصاویر پشت صحنه فصل دوم سریال لست آف آس

دو شخصیت کریستن و الی معنی و ارزش زندگی را به یاد جیوان و جول می‌اندازند تا آن‌ها متوجه شوند که دنیا آنقدرها هم بی‌مصرف نیست. البته در این میان یک تفاوت بزرگ وجود دارد. در حالی که جول و الی در یک مسیر خشن و پر از خونریزی به یکدیگر نزدیک شدند و خو گرفتند، جیوان و کریستن راه صلح‌آمیزتری در پیش داشتند و از طریق هنر و صلح‌دوستی به دوستان نزدیکی برای یکدیگر تبدیل شدند. به طور کلی عناصر مشابه زیادی میان سریال لست آف آس و ایستگاه ۱۱ وجود دارد که با تماشای آن به تدریج متوجه آن‌ها خواهید شد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند</a

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا جهانگیری
پاسخ

حالا اسم این فیلم چیه

اریا
پاسخ

سریال ها و فیلم های زیادی وجود داره!