این انیمه بتل رویال، یک ژاپن فئودال دیستوپیایی را به تصویر میکشد
یک انیمه بلند اورجینال که در ژاپن سال ۲۰۲۷ در جهانی موازی جریان دارد، برای بازار Tokyo Gap-Financing Market معرفی شده است. این انیمه که در ژانر بتل رویال قرار دارد، وعده به تصویر کشیدن یک ژاپن آیندهنگرانه با حال و هوای دوران فئودال را داده است. با بازار و ادامه این خبر همراه باشید.
انیمه Killtube به کارگردانی کازوآکی کوریبایاشی (Kuribayashi Kazuaki) در جهانی روایت میشود که در آن ژاپن همچنان تحت حاکمیت شوگونسالاری دوره ادو قرار دارد، اما به یک کلانشهر بزرگ، پر از آسمانخراشها و دیوارهای بزرگ تبدیل شده است. این جامعه که از اختلاف طبقاتی رنج میبرد، شهروندان را به هفت طبقه اجتماعی تقسیم کرده که سطح هر خانواده، محل سکونت، شغل و سهمیه غذای آنها را تعیین میکند.
تنها راه پیشرفت در سطح بعدی، پلتفرمی دولتی تحت عنوان «Killtube» است؛ سرویس استریمینگی که در آن شهروندان برای رسیدن به ثروت و آزادی، تا پای جان میجنگند. در مرکز این داستان، شخصیت «موساشی» قرار دارد، پسری که در پایینترین سطح جامعه رشد کرده و توسط سگها پرورش یافته است! او با «کیکوچیو»، تهیهکنندهای زیرک و «لئو»، نابغهای خلاق، همراه میشود تا با شیوهای غیرمعمول مسیر خود را به بالاترین سطح جامعه باز کند. روش متفاوت آنها توجه شوگون این حکومت یعنی «ایهیاسو» را جلب کرده و نهایتا آنها را با حقایق تاریک و پنهان جهان کنترلشده این انیمه روبهرو میکند.
کوریبایاشی، کارگردان این اثر در گفتوگو با Variety میگوید:
در طول این فیلم ۹۰ دقیقهای میخواهم شکلی از هیجان را به تصویر بکشم که هر کسی در زندگی تجربه کرده است. برای رسیدن به این هدف، سعی میکنم در طول فرآیند ساخت، همان میزان هیجان را در خودم هم حفظ کنم. ما میخواهیم مخاطبانمان نیزحس انتظار در فرایند ساخت را تجربه کنند. اگر این اثر اورجینال بتواند با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کند، موفقیتی واقعی را برای ما رقم خواهد زد.
تولید انیمه Killtube با رویکردی غیرمرسوم پیش میرود که آن را از فرآیندهای معمول صنعت انیمه متمایز میکند. کوریبایاشی توضیح میدهد:
هویت انیمه Killtube بر پایهی گردآوری و یکپارچهسازی مداوم ایدههای خالقان صنایع مختلف شکل گرفته است. به جای پیروی از یک روند خطی و کارخانهای، ما چرخههای متوالی ایدهپردازی را دنبال میکنیم. بزرگترین چالش [این پروژه]، حفظ سرعت آن بود، اما اکنون به مرحلهای رسیدهایم که این روند به ثبات رسیده است.
تهیهکننده این پروژه یعنی کایانه فوجیمورا (Fujimura Kayane) اعلام کرده که این تیم در سال ۲۰۲۵ فیلمنامه و استوریبوردها را تکمیل کرده و اکنون وارد مرحلهی «پیشتصویربرداری CG» شده است. او ادامه می دهد:
به دلیل استفاده از روند ساختی منحصر به فرد که نیازمند رفت و برگشت بین فیلمنامهنویسی و استوریبورد بود، با چالشهای خلاقانهی بزرگی روبهرو شدیم. اما همین روند به ما اجازه داد داستان و شخصیتهایی خلق کنیم که واقعا به آنها افتخار میکنیم.
انتخاب صداپیشگان در حال انجام و انرژی تازهای به پروژه بخشیده است. فوجیمورا بیان می کند که شنیدن زنده شدن شخصیتها از طریق صداهای بازیگران، شور و اعتمادبهنفس جدیدی به کل تیم داده است. حضور در بازار Tokyo Gap-Financing هم فرصتی حیاتی برای گسترش پروژه فراهم کرده و بازار آن را فراتر از ژاپن میبرد. فوجیمورا گفت:
این فرصتی بسیار ارزشمند برای معرفی Killtube به مخاطبان خارج از ژاپن است. امیدواریم بتوانیم دیدگاه خود از این اثر را مستقیما به اشتراک بگذاریم و ببینیم مردم سراسر جهان چگونه پتانسیل این پروژه را درک میکنند؛ ضمن آنکه فرصت همکاریهای بینالمللی جدید هم از این طریق فراهم خواهد شد.
تولید این انیمه تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد و برنامهریزی اکران آن به صورت همزمان در ژاپن و بازارهای بینالمللی انجام شده است. کوریبایاشی بیان کرده که در تمام مراحل تولید، از انیمیشن و صداگذاری گرفته تا پسزمینه CG و کلیدهای رنگی، شخصا نظارت دارد. او در پایان اعلام کرد که هدف او آن است که Killtube نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان اکران شود.
اعترافات جنجالی یوتیوبرهای فارسی؛ میزگیم با بیگزموگ



نظرات