Call of Duty
اخبار بازی خبر

اکتیویژن از بودجه ساخت دیوانه‌وار و فروش بازی‌های Call of Duty رونمایی کرد

اگر همیشه برایتان سوال بوده که ساخت بازی‌های Call of Duty چقدر هزینه دارد، اکتیویژن بالاخره پاسخ را به شما ارائه کرده است. سایت GameFile نخستین بار طی گزارشی به هزینه تولید و همچنین آمار فروش چند بازی از سری کال آو دیوتی پرداخت؛ ظاهرا این آمار و ارقام توسط پاتریک کلی، کارگردان فعلی فرنچایز فاش شده است.

آمار فعلی به بازی‌های گذشته فرنچایز نمی‌پردازد و ماجرا از Call of Duty: Black Ops 3 (محصول ۲۰۱۵) شروع می‌شود؛ عنوانی که بیش از ۴۳۰ میلیون دلار هزینه توسعه داشته است. این بازی مجموعا حدود ۴۳ میلیون نسخه فروخت. Modern Warfare 2019 که به نوعی فرنچایز کال آو دیوتی را احیا کرد و وارزون را به مرکز توجهات بازگرداند، هزینه تولیدش مرز ۶۴۰ میلیون دلار را رد کرد و نهایتا ۴۱ میلیون نسخه فروش داشت. از سوی دیگر Black Ops Cold War (عرضه در ۲۰۲۰) نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته و «تنها» ۳۰ میلیون نسخه فروخته است.

معرفی ۱۲تا از بهترین مودهای زامبی کالاف دیوتی

جالب‌تر اینکه با وجود این اعداد و ارقام باورنکردنی و جنون‌آمیز، بازی‌های کال آو دیوتی نه تنها هزینه‌های ساخت خود را به خوبی جبران می‌کنند بلکه سودآوری کلانی برای اکتیویژن بلیزارد دارند. علاوه بر فروش مستقیم خود بازی‌ها که چند سالی است ۷۰ دلار قیمت دارند، اکتیویژن میلیون‌ها دلار از طریق فروش اسکین‌ها و CP (کال آو دیوتی پوینت) به دست می‌آورد.

از مدتی پیش هم سیستم سیزن پس کال آو دیوتی به وسیله Blackcell ارتقاء یافته و به نوعی بازیکنان را به صرف پول بیشتر ترغیب می‌کند. با توجه به این آمارهای تازه، به نظر می‌رسد Call of Duty: Black Ops Cold War گران‌قیمت‌ترین بازی تاریخ تا به اینجای کار باشد. البته طبق آنچه به صورت غیررسمی مطرح شده، احتمالا GTA 6 پس از انتشار احتمالی خود در پاییز ۲۰۲۵ این جایگاه را به تصرف دربیاورد. صدالبته نباید فراموش کرد که Black Ops Cold War جدیدترین عنوان فرنچایز است که آمار آن به دستمان رسیده و به احتمال قوی بازی‌های تازه‌تر سری مثل Black Ops 6 هزینه ساخت بالاتری داشته باشند.

معرفی بهترین شخصیت‌های تاریخ ویدیو گیم | کاپیتان پرایس از Call of Duty

با وجود عملکرد خیره‌کننده کال آو دیوتی در زمینه تجاری، به نظر می‌رسد مدیران اکتیویژن رضایت کاملی از آن ندارند و مدام در حال تلاش برای افزایش بهره‌وری و درآمد حاصله از عناوین مختلف فرنچایز هستند. این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها اخیرا حسابی مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفته و اگر به واکنش طرفداران به رویداد اسکویید گیم (Squid Game) در Call of Duty: Black Ops 6 توجه کنیم، به خوبی به وخامت اوضاع پی می‌بریم. اکتیویژن همراه با رویداد بازی مرکب در بلک آپس ۶ یک نسخه جدید از بتل پس را معرفی کرد که بازیکنان را مجبور می‌کند علاوه بر بتل پس عادی، برای تجربه رویدادهای خاص حتی پول بیشتری پرداخت کنند. مشخصا این موضوع به مذاق بازیکنان خوش نیامده و خیلی‌ها تصمیم به تحریم کال آو دیوتی گرفته‌اند.

در اخبار مرتبط خواندیم «طرفداران کالاف دیوتی زشت‌ترین سلاح بازی را انتخاب کردند» و چندی پیش اکتیویژن اعتراف کرده سیستم ضدتقلب بلک آپس ۶ در حد انتظار ظاهر نشده است. در نهایت اگر به دریافت اطلاعات و جزئیات بازی‌های آینده کال آو دیوتی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این مطلب در مجله بازار هم سری بزنید.

منبع: Insider Gaming


سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ – قسمت دوم @samsaberi

سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها