اخبار بازی انتخاب سردبیر برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها

تمامی جزئیات جدید در نمایش اخیر بازی Resident Evil Requiem

در جدیدترین کنفرانس Capcom Spotlight، توسعه‌دهندگان بخش قابل توجهی از زمان رویداد را به یکی از داغ‌ترین و موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۶، یعنی بازی Resident Evil Requiem اختصاص دادند.

اگرچه مشخص است که کپکام هنوز درباره بسیاری از جزئیات، مکانیک‌ها و سیستم‌هایی که در بازی گنجانده شده‌اند، بسیار محتاط و رازدار عمل می‌کند، اما برای ایجاد هیجان در میان طرفداران، آن‌ها چندین رونمایی جالب داشتند. نه تنها در زمینه گیم‌پلی، بلکه درباره روند کلی توسعه بازی نیز جزئیات جدیدی را به اشتراک گذاشتد. با حضور یک قهرمان کاملا جدید و محیطی بسیار آشنا، Resident Evil Requiem در حال تبدیل شدن به یکی از منحصربه‌فردترین نسخه‌های کل سری است، بنابراین طبیعی است که هواداران مشتاق انتشار اطلاعات جدیدی از بازی باشند. با این مقدمه، در ادامه به مهم‌ترین سورپرایزها و رونمایی‌های کنفرانس Capcom Spotlight  می‌پردازیم.

پشتیبانی از دو زاویه دوربین اول شخص و سوم شخص

بازیکنان حالا می‌توانند زاویه دید مدنظر خود را انتخاب کنند

لازم به ذکر است که زاویه دید سوم شخص با چند آپدیت به بازی Resident Evil 8 هم اضافه شد

لازم به ذکر است که زاویه دید سوم شخص با چند آپدیت به بازی Resident Evil Village هم اضافه شد

کپکام در چند نسخه اخیر سری Resident Evil، دائما بین زاویه دید اول ‌شخص و سوم‌ شخص جابه‌جا شده است؛ اما در بازی Requiem، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا خودشان انتخاب کنند که از کدام زاویه دید به تجربه بازی بپردازند. توسعه‌دهندگان توضیح می‌دهند که زاویه دید اول‌ شخص، باعث می‌شود تا بازی بسیار فراگیرتر و ترسناک‌تر شود، چرا که میدان دید محدودتر است و بازیکن کم‌تر می‌تواند محیط اطرافش را ببیند. از سوی دیگر، دید سوم‌ شخص می‌تواند حس هیجان و شدت اکشن را افزایش دهد، زیرا بازیکن دید بهتری نسبت به هیولاها و تهدیدات اطراف خود دارد. این یک راه هوشمندانه برای افزایش دسترسی‌پذیری بازی است، چرا که طرفداران قدیمی می‌توانند از دید سنتی‌تر پشت شانه لذت ببرند، در حالی که تازه‌واردانی که با Resident Evil 7 و Village با این فرنچایز آشنا شده‌اند، با دید اول‌ شخص راحت‌تر خواهند بود. همچنین امکان جابه‌جایی سریع بین این دو زاویه دید، به بالا رفتن ارزش تکرار بازی کمک می‌کند، چون هر کدام تجربه‌ای کاملا متفاوت را ارائه می‌دهند و همین موضوع، انگیزه‌ای برای تجربه دوباره بازی خواهد بود.

بامزه‌ترین و خنده‌دارترین کاراکترهای فرعی در سری جی تی ای

توجه به جزئیات

انجین مخصوص سری حالا از نهایت پتانسیل خود بهره خواهد برد

بدون هیچ شکی، بازی Resident Evil Requiem بهترین و پرجزئیات‌ترین گرافیک کل سری را خواهد داشت

بدون هیچ شکی، بازی Resident Evil Requiem بهترین و پرجزئیات‌ترین گرافیک کل سری را خواهد داشت

از زمانی که سری Resident Evil با نسخه هفتم به موتور بازی‌سازی RE Engine منتقل شد، این عناوین از نظر بصری پیشرفت زیادی کردند، اما به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان بازی Requiem، حتی پای خود را فراتر گذاشته‌اند. آن‌ها به طور خاص اعلام کردند که به کوچک‌ترین جزئیات شخصیت‌ها و محیط‌ها دقت بسیار زیادی کرده‌اند تا همه چیز تا حد ممکن باورپذیر باشد. برای مثال، در مورد شخصیت Grace، حتی به جزئیات کوچکی مانند قرمزی پوست صورت او یا عرقی که در موقعیت‌های تنش‌زا از پیشانی‌اش می‌چکد، توجه ویژه‌ای شده است. در واقع، آن‌ها حتی از یک سازنده کلاه‌گیس کمک گرفته‌اند تا در زمینه فیزیک موها به آن‌ها کمک کند. بنابراین، هیچ شکی نیست که این بازی زیباترین نسخه Resident Evil خواهد بود، خصوصا با توجه به زمانی که صرف بهبود کیفیت بصری آن شده است.

بازگشت به راکون سیتی

نامه عاشقانه‌ای برای کسانی که در راکون سیتی خاطره دارند

بعد از گذشت چیزی حدود دو دهه، بازیکنان دوباره به شهر کابوس‌وار راکون سیتی بازخواهند گشت

بعد از گذشت چیزی حدود دو دهه، بازیکنان دوباره به شهر کابوس‌وار راکون سیتی بازخواهند گشت

در طول این مراسم، کپکام به طرفداران اطمینان داد که بازگشت به راکون سیتی تنها به خاطر نوستالژی یا جلب رضایت طرفداران نیست. بلکه توضیح دادند که هسته اصلی کل فرنچایز و در نهایت رویدادی که منجر به بسیاری از اتفاقات آینده در داستان شده، حادثه راکون سیتی بوده است، بنابراین بازگشت به این مکان نمادین برای جدیدترین نسخه، کاملا منطقی به نظر می‌رسد. به طور مشخص‌تر، آن‌ها اشاره کردند که انتخاب نام «مرثیه» (Requiem) برای بازی، اصلا جای تعجب ندارد. در واقع ایده اصلی بازی، انتقام گرفتن و به یاد آوردن کسانی است که نتوانستند از شیوع بیماری جان سالم به در ببرند. همزمان، به طور ویژه تاکید شد که چندین شخصیت زنده مانند لئون، کلر و جیل ارتباط عمیقی با اتفاقات راکون سیتی در سال‌های گذشته دارند، موضوعی که می‌تواند حضور احتمالی آن‌ها در بازی را تایید کند.

بهترین بازی‌های جهان باز که از اسطوره‌شناسی باستانی الهام گرفته‌اند

بخش سینگل پلیر آفلاین

هیچ حالت کوآپی در بازی وجود ندارد

بازی Resident Evil Requiem قصد دارد حس ترس و تنهایی را به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن به بازیکنان منتقل کند

بازی Resident Evil Requiem قصد دارد حس ترس و تنهایی را به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن به بازیکنان منتقل کند

اگرچه آشکارا تایید کردن این موضوع که بازی کاملا آفلاین و تک‌نفره است، برای شرکتی مانند کپکام که به ساخت بازی‌های داستانی و تک‌نفره مشهور است، کمی عجیب باشد، اما دلیل روشنی برای این تصمیم وجود دارد. بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 6 هر دو حالت همکاری چندنفره داشتند که به‌ نوعی، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های آن دو نسخه محسوب می‌شدند. بنابراین با وجود اینکه عناوین اخیر تک‌نفره بوده‌اند، بسیاری از طرفداران قدیمی هنوز سری را به‌ عنوان تجربه‌ای چندنفره و کوآپ می‌شناسند. با این حال، این موضوع برای Requiem صدق نمی‌کند و این بازی یک تجربه کاملا تک‌نفره خواهد بود که در آن شخصیت Grace مجبور است به ‌تنهایی در شهر متروکه راکون سیتی، گشت‌وگذار کند. این موضوع به ‌طور قابل‌توجهی باعث افزایش هیجان و غوطه‌وری در گیم‌پلی می‌شود، زیرا بازیکنان دیگر همراهی برای پشتیبانی نخواهند داشت و باید بدون کمک، حتی زمانی که تیر یا گیاهان درمانی تمام می‌شوند، به مبارزه ادامه دهند.

لیان برای ترسیدن زیادی با تجربه است

کپکام اشاره سریعی به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فرنچایز داشت

به احتمال بسیار زیاد، کپکام قصد دارد به عنوان بخشی از تکنیک‌های تبلیغاتی بازی، ناگهان از شخصیت لیان اس کندی پرده‌برداری کند

به احتمال بسیار زیاد، کپکام قصد دارد به عنوان بخشی از تکنیک‌های تبلیغاتی بازی، ناگهان از شخصیت لیان اس کندی پرده‌برداری کند

لیان در جریان کنفرانس کپکام اسپات‌لایت روی صفحه ظاهر نشد، اما یک اشاره نسبتا عجیب به او شد که نشان می‌دهد چقدر برای توسعه‌دهندگان دشوار بوده است تا او را در سری مدرن جای دهند. وقتی درباره شخصیت جدید بازی، یعنی گریس صحبت می‌کردند، توسعه‌دهندگان اشاره کردند که در ابتدا قصد داشتند بازی را حول محور لیان بسازند، اما این کار بسیار دشوار بود، چون او به ‌عنوان یک بازمانده بسیار باتجربه است. توسعه‌دهندگان ادعا کردند که بازی کردن با کسی که بارها و بارها از جهنم عبور کرده و به نوعی مصون شده، چندان سرگرم‌کننده نخواهد بود، چون به سختی می‌توان او را حتی به ‌طور نسبی ترساند.

با توجه به اینکه آخرین حضور اصلی لیان در سری، به بازی Resident Evil 6 بازمی‌گردد و سال‌هاست که از صحنه خارج شده، جالب است ببینیم کپکام در پشت‌پرده چگونه به شخصیت او نزدیک شده و چطور قرار است در بازی از او استفاده کند. البته فراموش نکنید، همه این موضوعات می‌تواند بازی رسانه‌ای کپکام باشد. داسک گالم، لیکر مطرح و معتبر کپکام، بارها تاکید کرد که لیان اس کندی به عنوان شخصیت قابل بازی در این عنوان حضور خواهد داشت و حتی بیشتر گیم‌پلی بازی به او اختصاص دارد.

بهترین بازی‌های رایگان PS۵ که باورتان نمی‌شود پولی نباشند!

کلام آخر

Resident Evil Requiem با نوآوری‌هایی همچون امکان انتخاب زاویه دید، تمرکز ویژه بر جزئیات بصری و بازگشت به راکون سیتی، نشان می‌دهد که کپکام قصد دارد تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز را برای طرفداران قدیمی و جدید این سری فراهم کند. حذف حالت چندنفره و تمرکز بر بخش تک‌نفره، همراه با معرفی قهرمان تازه‌ای به نام گریس، نویدبخش فضایی ترسناک‌تر و شخصی‌تر است که بازیکنان را بیش از پیش در دل داستان و محیط بازی غوطه‌ور می‌کند. با توجه به تمام این نکات، Resident Evil Requiem می‌تواند یکی از به‌یادماندنی‌ترین عناوین سری باشد که نه تنها به ریشه‌های کلاسیک فرنچایز وفادار است، بلکه به خوبی به نیازها و سلیقه‌های نسل جدید گیمرها پاسخ می‌دهد.

  • زاویه دید بازی Resident Evil Requiem چگونه است و آیا امکان انتخاب بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص وجود دارد؟

کپکام در Resident Evil Requiem امکان انتخاب زاویه دید را به بازیکنان داده است؛ یعنی می‌توانند بین دید اول شخص و سوم شخص به دلخواه خود جابه‌جا شوند. دید اول شخص باعث افزایش حس ترس و غوطه‌وری در بازی می‌شود، زیرا میدان دید محدودتر است. در مقابل، دید سوم شخص به بازیکن دید وسیع‌تری از محیط و هیولاهای اطراف داده و اکشن و هیجان بازی را افزایش می‌دهد. این امکان نه تنها دسترسی‌پذیری بازی را بالا می‌برد و هر دو گروه طرفداران قدیمی و تازه‌وارد را راضی می‌کند، بلکه ارزش تکرار بازی را نیز بیشتر می‌کند، چون تجربه هر زاویه دید کاملا متفاوت خواهد بود.

  • چرا بازی Resident Evil Requiem بخش چندنفره یا کوآپ ندارد و تمرکز آن فقط روی بخش تک‌نفره است؟

برخلاف Resident Evil 5 و Resident Evil 6 که حالت کوآپ داشتند، Resident Evil Requiem یک بازی کاملا تک‌نفره و آفلاین است. کپکام این تصمیم را به این دلیل گرفته که می‌خواهد حس تنهایی، ترس و غوطه‌وری در بازی را به بهترین شکل منتقل کند. شخصیت اصلی بازی، گریس، باید به تنهایی در شهر متروکه راکون سیتی گشت‌وگذار کند و بازیکن هیچ همراهی برای کمک ندارد. این موضوع باعث می‌شود که بازی چالش‌برانگیزتر و هیجان‌انگیزتر شود، چون بازیکن باید بدون پشتیبان حتی در شرایط کمبود منابع مانند تیر، به مبارزه ادامه دهد.

  • چه تفاوتی بین شخصیت جدید بازی یعنی گریس و شخصیت‌های قدیمی مانند لیان اس کندی وجود دارد؟

گریس شخصیت جدید بازی Resident Evil Requiem است که بازی حول محور او ساخته شده است؛ در حالی که لیان اس کندی، یکی از شخصیت‌های محبوب سری، به دلیل تجربه و مهارت زیادش، حضور کمتری در بازی دارد. توسعه‌دهندگان توضیح داده‌اند که ساخت بازی با محوریت لیان به دلیل سطح بالای تجربه و مقاومت او در برابر ترس، دشوار بوده و بازی کردن با شخصیتی که سخت بتوان ترس را به او منتقل کرد، از جذابیت بازی می‌کاهد. بنابراین تصمیم گرفته شد که شخصیت جدیدی معرفی شود تا تجربه‌ای تازه، هیجان‌انگیز و ترسناک‌تر به بازیکنان ارائه شود. البته اشاره شده است که احتمال حضور لیان در بازی به شکلی غیرمستقیم یا در قالب‌های خاص وجود دارد که می‌تواند یکی از سورپرایزهای آینده باشد.

منبع: Gamerant


دوست داشتنی‌ترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا @alirexzam

دوست داشتنی‌ترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا @alirexzam

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها