یکی از بازیکنهای نکتهسنج بازی Assassin’s Creed Odyssey به عدم مطابقت زره و تجهیزات جنگی این بازی با نمونههای واقعی در تاریخ یونان اشاره کرده است. این موضوع باعث شده تا جامعه طرفداران بازی اساسینز کرید اودیسه درباره مرز بین واقعگرایی و خلاقیت در این بازی به بحث و گفتگو بپردازند.
از سال ۲۰۱۸ تا حالا چند بازی از مجموعه اساسینز کرید منتشر شدهاند، اما هیچ کدام از آنها در ارائه یک تجربه جهان باز، به اندازه Odyssey موفق نبودهاند. نقشه پهناور این بازی تقریبا تمام مناطق یونان باستان را پوشش میدهد و یک دوره تاریخی کامل را دربر میگیرد. در این بازی فرهنگها و مکانهای یونان باستان به صورت دقیق نمایش داده شده و افسانههای آن دوره نیز به شکلی که با فضای کلی مجموعه اساسینز کرید همخوانی داشته باشند، به تصویر کشیده شدهاند. بازی Odyssey مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و بازیکنها نیز عظمت این بازی و توجه سازندگانش به جزییات را ستودهاند.
هر بازی که چنین ابعاد بزرگی داشته باشد، ممکن است در جاهایی دچار لغزش و اشتباه شود. مثل ایراد جزیی که یکی از کاربران ردیت به نام Divine-Crusader از طراحی لباس و زره بازی اساسینز کرید اودیسه گرفته است. این کاربر با پستی که در انجمن ردیت مجموعه اساسینز کرید منتشر کرد، توضیح داد که قطعه مچبند در زره طراحی شده برای بازی اودیسه که بین مچ تا آرنج دست شخصیتها را میپوشاند، توسط جنگجویان واقعی در یونان باستان استفاده نمیشده و مطابقت تاریخی با آن دوره ندارد.
این کاربر برای اثبات ادعای خودش، تصویری از کاساندرا، شخصیت مونث بازی را به نمایش گذاشت که زره قهرمان جنگ اسپارتان (Spartan War Hero) را به تن دارد. در این تصویر میبینیم که یک جفت مچبند فلزی به رنگ طلایی از دستان کاساندرا در برای آسیبهای احتمالی محافظت میکنند. Divine-Crusader تصویر کاساندرا را با عکسی از یک اثر هنری مربوط به یونان باستان مقایسه کرده که در آن شاهد مبارزه جنگجویان همان دوره هستیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، این سربازان باستانی از زرهی استفاده میکنند که بالاتنه، قسمتهایی از پاها و همچنین سر آنها را میپوشاند، اما روی دست آنها خبری از مچبند نیست. به همین دلیل Divine-Crusader اینطور استدلال کرده که استفاده از مچبند برای سربازان یونان باستان به دلایلی مثل سنگینی، محدود کردن حرکات و حتی هزینه ساخت بالا، رواج نداشته است. این کاربر همچنین به این موضوع اشاره کرده که در بیشتر موارد، استفاده از سپر میتوانست برای محافظت از دستان جنگجوها کافی باشد.
این موضوع باعث شد بحث مفصلی بین طرفداران بازی اساسینز کرید اودیسه در ردیت شکل بگیرد. برخی از کاربران گفتهاند که عدم نمایش مچبندها در بعضی از آثار هنری و تصاویر به جا مانده از آن دوره، به این معنی نیست که هیچ کدام از جنگجویان در یونان باستان از این محافظ استفاده نمیکردند. این افراد حتی به زرههای برنزی سربازان یونانی که مربوط به دوره زمانی قبل از Odyssey هستند اشاره میکنند که در آنها از مچبندهای فلزی برای محافظت از ساعد جنگجویان استفاده میشد.
گروه دیگری از کاربران نیز به تاثیر مچبندها روی گیمپلی بازی اشاره کردند و گفتند که ضرورتی ندارد سازندهها همه جزییات تاریخی را مو به مو در بازیشان پیادهسازی کنند. این دسته از بازیکنها معتقدند که اگرچه بازیهای اساسینز کرید از دورهها و مکانهای تاریخی مختلف الهام گرفتهاند، اما اساسا عناوینی فانتزی هستند. برای مثال در بازی اساسینز کرید اودیسه بارها اتفاق میافتد که بازیکن با خدایان یونان باستان و برخی از موجودات تخیلی وارد تعامل میشود. البته پایبندی به رئالیسم تاریخی در بازیهای این مجموعه قابل ستایش است، اما همواره اصل سرگرمکنندگی بازی در اولویت قرار دارد.
نظر شما در این باره چیست؟ لطفا دیدگاههای خودتان را با ما و مخاطبان مجله بازار به اشتراک بگذارید.
منبع: Gamerant
گیمپلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک؛ دوئل جذاب با وحید رکسا
خداوکیلی یارو بی کار بوده ، بشین بازیتو کن بابا
ببخشید کسی مشکل بازی نمی دونه چرا روی لول ۵۰ بالاتر نمیره مراحل هم نمی یاد بالا