شرکت یوبیسافت هنوز به طور مفصل از بازی اساسینز کرید رد رونمایی نکرده و ما در حال حاضر از تاریخ عرضه رسمی آن خبر نداریم. ولی آنطوری که شایعات اشاره دارند به نظر میرسد که این بازی پایان یک دوران محسوب میشود و اساسینز کرید از دوران کلاسیک خود فاصله خواهد گرفت.
در ماههای اخیر شایعات مختلفی در مورد بازی Assassin’s Creed Red و ویژگیهای آن در سطح اینترنت دست به دست شده که برخی از آنها منطقی و برخی دیگر به دور از ذهن به نظر میرسند. از جمله این شایعات که تقریبا قطعی به نظر میرسند میتوان به دو شخصیت قابل کنترل اشاره کرد که یکی از آنها یک سامورایی مرد سیاه پوست و دیگری یک شینوبی زن به شمار میرود. علاوه بر این به نظر میرسد که اساسینز کرید رد نام قطعی این اثر نیست و یوبیسافت میخواهد آن را تحت عنوان Assassin’s Creed Shadows منتشر کند.
با گذر از این موارد و همانطور که به احتمال زیاد میدانید این بازی گیمرها را به ژاپن دوران ارباب و بردگی (فئودال) خواهد بود؛ سرزمینی که مخاطبین مدتها منتظر آن بودند و قرار است به زودی به خواسته خود برسند. اما آنچه که در این مطلب در رأس تمرکز ما قرار دارد به پایان یک دوران مربوط میشود. طبق گفتهها اساسینز کرید رد آخرین نسخه این مجموعه محسوب میشود که از فرمول همیشگی بهره میبرد و از نسخه پس از آن قرار است شاهد رویکرد جدیدی از سوی استودیوهای مختلف شرکت یوبیسافت باشیم.
این اطلاعات توسط یکی از کاربران پلتفرم ردیت با نام John Harker به اشتراک گذاشته شده که سابقه خوبی در امر فاش کردن اطلاعات بازیهای ویدیویی دارد. طبق گفتههای این فرد اساسینز کرید رد آخرین نسخه از مجموعه است که از فرمول اساسینز کرید اوریجینز و نسخههای پس از آن استفاده میکند. متاسفانه این کاربر توضیحات بیشتری در این زمینه نداد و ما از جزئیات دقیق کار خبر نداریم. با این حال به نظر میرسد که دوران نقش آفرینی سری Assassin’s Creed به پایان خود نزدیک میشود تا دیگر شاهد آثاری نظیر واهالا، آدیسی و اوریجینز نباشیم. هرچند که این نوع از بازیهای مجموعه طرفداران خاص خود را دارند، اما بیشتر گیمرها خواستار بازگشت اساسینز کرید به ریشهها هستند.
نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که Assassin’s Creed Origins به شکلی ناگهانی مجموعه را به یک فرنچایز نقش آفرینی تبدیل نکرد. پیش از ماجراجوییهای شخصیت بایک در مصر باستان آثاری نظیر یونیتی و سیندیکیت پایههای عناصر نقش آفرینی را به وجود آوردند تا شمارههای بعدی سری روی آنها سوار شوند. بازی اساسینز کرید میراژ هم که آخرین نسخه عرضه شده تا به امروز محسوب میشود کمی از عناصر RPG فاصله گرفت و با یک نقشه کوچکتر و تاکید بیشتر روی مخفیکاری سعی کرد به ریشههای فرقه قاتلین بازگردد.
حال پس از اساسینز کرید رد و با عرضه اساسینز کرید هکس (Assassin’s Creed hexe) دیگر خبری از نقشههای بیهوده بزرگ موجود در AC: Valhalla نخواهد بود. به نظر میرسد که شرکت یوبیسافت بالاخره سر عقل آمده و میخواهد دنیاهای بیروحی که فقط برای طولانی کردن داستان بزرگ طراحی میشوند را پشت سر بگذارد؛ فرمولی که با اوریجینز آغاز شد و آدیسی و والهالا آن را ادامه دادند. اگر شایعات مطرح شده درست باشند و اساسینز کرید رد رویکرد نقش آفرینی فرنچایز را به پایان برساند احتمالا بازیکنان زیادی خوشحالی خود را مطرح خواهند کرد.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBible
بهترین بازیهای تکنفره که باید با دوستاتون بازی کنید
به نظرم تغییر و تحول و تکامل همیشه خوبه… امیدواریم اینده زیباتری ببینم در سری محبوب assassin’s Creed…