اخبار بازی اخبار سینما و انیمیشن خبر

سیل انتقادات هواداران به سمت کراس‌اور اساسینز کرید و اتک آن تایتان

مجموعه محبوب اساسینز کرید (Assassin’s Creed) روزهای پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد و جدیدترین رویداد مشترک (کراس‌اور) این سری، صدای اعتراض طرفداران قدیمی را درآورده است. همکاری تازه میان بازی اساسینز کرید شادوز (Assassin’s Creed Shadows) و انیمه پرطرفدار اتک آن تایتان (Attack on Titan)، نتوانسته انتظارات بازیکنانی را که منتظر محتوایی غنی و هم‌شأن با تاریخچه بلندپروازانه این سری بودند، برآورده کند.

در گوشه‌وکنار اینترنت، هواداران نارضایتی خود را از محتوای محدود این رویداد و عدم یکپارچگی معنادار آن با جهان بازی ابراز کرده‌اند. بسیاری از گیمرها معتقدند که این همکاری از نظر وسعت و خلاقیت، هیچ شباهتی به کراس‌اورهای قبلی اساسینز کرید ندارد و آن را یک تجربه «ناامیدکننده» و «فرصت‌سوزی بزرگ» توصیف کرده‌اند. کار به جایی رسیده است که برخی بازیکنان اعلام کرده‌اند بسته الحاقی رایگانی را که اخیراً برای بازی قدیمی‌تر، یعنی اساسینز کرید میراژ (Assassin’s Creed Mirage) منتشر شده، به این رویداد ترجیح می‌دهند.

بررسی بازی Assassin’s Creed Shadows | اساسین‌ها بازگشته‌اند؟

طرفداران: «این کراس‌اور وقت تلف کردن است»

موجی از انتقادات در شبکه‌های اجتماعی ردیت (Reddit) و ایکس (X – توییتر سابق) به راه افتاده است؛ جایی که کاربران این رویداد را «اتلاف وقت محض» خوانده و یوبی‌سافت (Ubisoft) را به باد انتقاد گرفته‌اند که چرا بیش از حد روی آیتم‌های تزئینی (Cosmetic) تمرکز کرده است. استدلال برخی از طرفداران این است که رویداد فعلی فاقد عمق لازم برای توجیه هیجانی است که نام «حمله به تایتان» به عنوان یکی از اکشن‌ترین انیمه‌های تاریخ یدک می‌کشد. طرفداران انتظار داشتند مأموریت‌های جدید یا گیم‌پلی با حال‌وهوای انیمه را تجربه کنند، اما با دیدن اینکه همه چیز به چند آیتم جزئی محدود شده، حسابی شوکه شدند.

 

این حجم از بازخوردهای منفی، تضاد عجیبی با استقبال گرم بازیکنان از آخرین بسته الحاقی اساسینز کرید میراژ با نام دره خاطره (Valley of Memory) دارد. آن به‌روزرسانی با افزودن میان‌پرده‌های کاملاً جدید و محتوای داستانی معنادار، توانست رضایت بازیکنان را جلب کند. تفاوت فاحش میان کیفیت آن آپدیت و رویداد سطحی اتک آن تایتان به بحث‌های داغی در جامعه کاربری دامن زده است؛ بحث‌هایی پیرامون اینکه استراتژی یوبی‌سافت در قبال محتوای کراس‌اور چیست و در آینده باید چه مسیری را در پیش بگیرد.

تریلر مفهومی فیلم اساسینز کرید با بازی تام کروز و دواین جانسون

پایان یک دوران برای اساسینز کرید؟

البته این نخستین باری نیست که پایگاه هواداران اساسینز کرید بر سر نسخه‌های جدید دچار دودستگی می‌شود. اوایل سال جاری میلادی (۱۴۰۳) نیز بحث‌وجدل‌هایی درباره جهت‌گیری نسخه اساسینز کرید شادوز و تمرکز بیش از حد آن روی المان‌های اکشن-نقش‌آفرینی (Action-RPG) شکل گرفته بود. این موضوع زمانی معنادارتر می‌شود که به رقیب قدرتمند این بازی نگاهی بیندازیم؛ بازی روح یوتای (Ghost of Yotei) که دنباله‌ای برای شاهکار روح سوشیما (Ghost of Tsushima) محسوب می‌شود. این بازی نه تنها یک اثر جهان‌باز (Open-World) فوق‌العاده در همان سبک‌وسیاق نسخه‌های مدرن اساسینز کرید است، بلکه درست در سالی که شادوز ناکام ماند، توانست نامزد دریافت جایزه «بازی سال» (Game of the Year) شود.

 

کراس‌اور اخیر با اتک آن تایتان نیز ادامه همین روند نگران‌کننده است و نشان می‌دهد تلاش‌های این فرنچایز برای گسترش سبک و همکاری با نام‌های تجاری بزرگ، اغلب واکنش‌های متناقضی را در پی دارد. در حالی که گروهی از طرفداران از تجربه یوبی‌سافت در ادغام بازی با فرهنگ عامه (Pop-culture) استقبال می‌کنند، گروه دیگر بر این باورند که کراس‌اورها باید محتوایی غنی‌تر داشته باشند، یا حداقل با اتمسفر و لحن بازی سازگاری بیشتری نشان دهند.

منبع: cbr


بتلفیلد 6 کالاف دیوتی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها