سیمون لمای-کومتویس که دستیار کارگردان بازی اساسینز کرید شدوز محسوب میشود در مورد وسعت این اثر به صحبت پرداخت. به گفته او نقشه این اثر از اساسینز کرید والهالا کوچکتر است و وسعت تقریبا مشابهی با اساسینز کرید اوریجینز خواهد داشت.
با توجه به گفتههای یکی از اعضای کلیدی استودیو یوبیسافت کِبِک، نقشه ژاپنی اساسینز کرید تقریبا اندازه آنچه است که در ماجراجویی شخصیت بایک در سرزمین مصر مشاهده کردیم. این موضوع توسط سیمون لمای-کومتویس گفته شده که به عنوان دستیار کارگردان بازی اساسینز کرید شدوز در تیم سازنده فعالیت میکند. او در طی مصاحبهای که با رسانه VGC داشت اظهار کرد که نقشه AC: Origins و AC: Shadows تقریبا یکی هستند. بدین ترتیب این بازی جدید از نقشه عظیم والهالا کوچکتر خواهد بود تا بتواند بیشتر از کمیت تمرکز خود را روی کیفیت دنیای ساخته شده بگذارد.
لمای-کوتمویس در این باره توضیح میدهد:«این بازی تقریبا اندازه اوریجینز است و بدین ترتیب از لحاظ وسعت از والهالا کوچکتر خواهد بود. سرزمینهای پیرامونی کشور ژاپن توسط آب پر شده، اما مانند نقشه آدیسی در یونان نصف آن توسط آب تشکیل نشده. نقشه ژاپن اینگونه نیست. ما ساحلهای متعدد و دریاچه بیوا را داریم که یک دریاچه خیلی بزرگ است، ولی وسعت نقشه تقریبا اندازه اوریجینز خواهد بود.»
منظور این عضو از تیم سازنده اساسینز کرید شدوز این است که نقشه Shadows شامل آبهای آزاد میشود، منتها نه به اندازه اساسینز کرید آدیسی که نیمی از نقشه آن توسط آب پر شده بود. در طرفی دیگر با وجود وسعت تقریبا مشابه شدوز و اوریجینز، با دو سرزمین کاملا متفاوت روبرو هستیم. کشور مصر به طور طبیعی سرزمین همواری است و ارتقاع سطوح مختلف آن زیاد با یکدیگر اختلاف ندارند. اما کشور ژاپن به هیچ وجه اینگونه نیست و سطح آن توسط کوههای بلند و درههای عمیق متعدد پر شده است. استودیو یوبیسافت کبک هم از لحاظ جغرافیایی به این موضوع وفادار میماند تا تجربهای نزدیک به واقعیت ارائه داده باشد.
اما نکته جالبی که وجود دارد این است که استودیو مذکور یک تیم تحقیقاتی را به سمت کشور ژاپن فرستاده تا برای ساخت بازی اساسینز کرید شدوز اطلاعات جمع کنند. طبق یافتههایی که این تیم ارسالی جمع کرده اکثر محیطها و مناطق جذاب این کشور در درهها واقع شدهاند. هرچند که بر نوک قلههای سرزمین آفتابهای تابان قلعهها و معابد جذابی وجود دارند، اما بیشتر جاذبههای آن در عمق درهها و زمینهای پست ساخته شدهاند.
داستان بازی اساسینز کرید شدوز در قرن شانزدهم میلادی جریان دارد و عمده تمرکز خود را روی مناطق مرکزی ژاپن میگذارد. این موضوع باعث شده که تیم سازنده کار راحتتری داشته باشد تا متوجه شود که برای نقشه این اثر باید چه میزان وسعتی را در نظر بگیرد. علاوه بر این از آنجایی که از سده ۱۶ میلادی قلعهها و عمارتهای باشکوهی به جای ماندهاند شاهد انعکاس این ویژگی در محصول نهایی خواهیم بود. به گفته لمای-کومتویس وفادار ماندن به سبک طراحی ژاپنی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها همواره سعی خود را به کار گرفتهاند که به واقعیت پایبند باشند.
دستیار کارگردان بازی اساسینز کرید شدوز در ادامه اظهار کرد که آنها برای ساخت فاصله میان این قلعهها هم دقت زیادی به خرج دادهاند. آنها میخواهند هنگامی که میان نقاط مختلف نقشه جا به جا میشوید و در سطح نقشه بازی میتازید حس یک ماجراجویی شگفتانگیز را به دست آورید. البته آنها باید توجه میکردند که این فاصلهها بیشتر از حد استاندارد زیاد نشود و خسته کننده به نظر نرسد. به همین دلیل هم توسعه دهنده مورد بحث اعتقاد دارد که Assassin’s Creed Shadows پروژه سختی به شمار میرود. البته آنها در نهایت به تعادل مورد نیاز خود رسیدند و درباره محصولی که ساختهاند مطمئن هستند.
بازی اساسینز کرید شدوز در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۳ (۱۵ نوامبر) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt
امسال منتظر چه بازیهایی هستیم؟ میزگیم با امید لنون و شایان
نظرات