جزئیات تازهای از سیستم پیشرفت بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد
یوبیسافت به تازگی جزئياتی تازهای در رابطه با Assassin’s Creed Shadows به اشتراک گذاشته که حول محور سیستم پیشرفت (Progression System) بازی میچرخد. اگر بخواهیم بر اساس این اطلاعات یک ارزیابی کلی داشته باشیم، به نظر میرسد مکانیکهای نقشآفرینی و سیستم پیشرفت در شدوز بسیار عمیق و جالب توجه است و بازیکنان میتوانند از تاریخ ۲۰ مارس که زمان عرضه بازی است، منتظر گیمپلی هیجانانگیز و درجه یکی باشند.
بازی Assassin’s Creed Shadows علیرغم طی کردن مسیری نسبتا دشوار و مواجهه با تاخیرهای مکرر، فاصله بسیار کمی تا عرضه خود دارد. شاید این تاخیرهای چند باره به مذاق خیلی از طرفداران خوش نیامده باشد، اما از سوی دیگر خیلیها امیدوار هستند که یوبیسافت در این مدت بازی را به سطح کیفی قابل قبولی رسانده و تجربهای فراموشنشدنی در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. بد نیست بدانید طی یکی دو هفته گذشته برخی از نسخههای فیزیکی اساسینز کرید شدوز به دست مخاطبان رسیده و افرادی که موفق به تجربه آن شدهاند، صحبتهای بسیار امیدوارکننده و مثبتی در رابطه با گیمپلی و داستان بازی داشتهاند.
با وجود تمام این اتفاقات نهچندان ایدهآل و جنجالی، یوبیسافت همچنان به ارائه اطلاعات و جزئیات تازه ادامه میدهد. در جدیدترین مورد این کمپانی فرانسوی طی یک پست بلاگ به سیستم پیشرفت در بازی پرداخته است. همانطور که در جریان هستید Assassin’s Creed Shadows دو شخصیت اصلی (نائویی و یاسوکه) دارد و ظاهرا این دو هر کدام درخت مهارتها و سیستم پیشرفت جداگانه و منحصربهفردی ارائه میکنند. یاسوکه اساسا یک سامورایی است و نائویی یک قاتل تمامعیار. همین ریشهها و شخصیتپردازیهای متفاوت باعث میشود تا سبک بازی و نحوه رشد مهارتهای آنها کاملا از هم متمایز باشد. بازیکنان طی بازی قادر خواهند بود تواناییهای جدیدی را برای هر شخصیت آنلاک کنند و هر اسلحه به خصوص نیز دو اسلات توانایی متفاوت خواهد داشت. به گفته یوبیسافت این سیستم «پیچشهای تازهای در گیمپلی ایجاد میکند» و مبارزات شدوز جذابتر از همیشه خواهد بود.
Assassin’s Creed Shadows سیستم پیشرفت عمیقی خواهد داشت
اساسینز کرید شدوز قرار است سیستمی به نام Knowledge Ranks را معرفی کند؛ این سیستم که با جمعآوری اطلاعات و دانش در دنیای بازی ارتباط دارد، از طریق تکمیل فعالیتهای خالی از خشونت «به عنوان راهی برای اتصال توسعه ذهن شخصیتها با مهارتهای فیزیکیشان» شکل میگیرد. این سیستم به خصوص Knowledge بین دو شخصیت مشترک است و یعنی اگر شما رتبه یا همان رنک (Rank) دانش را با استفاده از یکی از آنها بالا ببرید، شخصیت دیگر هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
در این صورت کلی مهارت و پیشرفت در پسزمینه رخ میدهد و حتی اگر شما تمامی مهارتهای Mastery tree یک شخصیت را آنلاک کرده باشید، کاراکتر شما باز هم میتواند به لطف این سیستم جدید پایش را فراتر بگذارد و چیزهای جدیدی بهدست آورد. برخی از افراد مدعی شدهاند Assassin’s Creed Shadows بهترین نسخه فرنچایز از زمان Black Flag به حساب میآید! این ادعا واقعا جالب توجه و بزرگ است و اگر حقیقت داشته باشد، قطعا طرفداران تجربهای شگفتانگیز و فوقالعاده را پیش روی خود میبینند.
نظرات