اساسینز کرید شدوز که قرار است به نسخه بعدی «فرقه قاتلها» تبدیل شود، در کشور ژاپن جریان خواهد داشت. حال با توجه به اطلاعات این بازی قرار است تغییری را به وجود آورد که طرفداران مجموعه سالها خواستار آن هستند.
اساسینز کرید شدوز که برای مدتی طولانی فکر میکردیم Assassin’s Creed Red نام دارد به واسطه یک تریلر سینمایی میزبان نمایش مفصلتری شد. ما در طی این تریلر با جزئیات جدیدی روبرو شدیم و در مورد صحت شایعات قدیمی هم به یقین رسیدیم. این بازی شامل دو شخصیت قابل کنترل میشود که یکی از آنها یک سامورایی سیاهپوست است و دیگری، یک شینوبی مونث محسوب میشود. در حالی که سامورایی سیاهپوست نبردهای مستقیم و خشن را ترجیح میدهد، شخصیت دیگر استفاده از مخفیکاری و بریدن گلوی دشمنان از پشت را بیشتر دوست دارد.
اما آن تغییری که قرار است در بازی اساسینز کرید شدوز شاهدش باشیم دقیقا چیست؟ گفته میشود که بازی جهانباز و جاهطلبانه جدید یوبیسافت دیگر به اندازه گذشته شامل Quest Marker روی نقشه نخواهد بود. بدین ترتیب رابط کاربری بازی دیگر به اندازه قبل مزاحمتان نخواهد شد تا بتوانید به طور کامل در فضای آن غرق شوید و از ماجراجویی در ژاپن فئودال لذت ببرید.
جاناتان دومانت که کارگردان خلاق بازی AC: Shadows محسوب میشود در طی مصاحبهای که با رسانه IGN داشت در مورد ماجراجویی در سرزمین ژاپن وچگونگی تجربه آن برای گیمرها صحبت کرد. دومانت به یک ماموریت خاص در بازی اشاره کرد و توضیح داد:«شما میتوانید طعمه خود را به هر ترتیبی که دارید شکار کنید. ماموریتها هم به جای اینکه شما را به صورت مستقیم به اهداف مراحل ببرند، شما را با یک سری نکات راهنمایی میکنند.»
گفته کارگردان خلاق بازی اساسینز کرید شدوز آدم را ناخودآگاه به یاد سیستم مسیریابی بازی گوست آف سوشیما میاندازد. ساخته تحسین شده استودیو ساکرپانچ به جای اینکه گیمر را مانند سایر آثار AAA با رابط کاربری خشک و حوصلهسربر به سمت ماموریتها راهنمایی کند، روش متفاوتی در پیش گرفت. در گوست آف سوشیما شخصیت اصلی بازی به کمک وزش باد مسیر خود را پیدا میکرد و خبری از کوئست مارکرها که الکی صفحه را شلوغ میکنند نبود.
بدین ترتیب گیمرها میتوانند به شکل طبیعیتری در محیط بازی گشت و گذار کنند و با UI شلوغ الکی سردرگم و خسته نشوند. به گفته جاناتان دومانت به جای اینکه مستقیم کوئست مارکها را دنبال کنید باید با دقت مسیرتان را پیدا کرده و طبق سلیقه و اولویتهای خود در سطح نقشه پیش بروید. از آنجایی که رابط کاربری شلوغ نسخههای اخیر مجموعه کمی اذیت کننده شده بودند، این موضوع تغییر مثبتی در Assassin’s Creed Shadows به وجود خواهد آورد.
البته توجه داشته باشید که این سیستم مسیریابی جدید بیشتر برای گشت و گذار در نقشه و انجام ماموریتهای فرعی به کار گرفته میشود. پس اگر خواستید در جهان بازی به ماجراجویی بپردازید و رویدادهایی که در آن رخ میدهد را از نزدیک لمس کنید، این رویکرد جدید تجربه عمیقتری به وجود خواهد آورد. با این حال ماموریتهای اصلی و داستانی مانند گذشته شما را مستقیما به سمت هدف راهنمایی میکنند و از این منظر شباهت زیادی به نسخههای پیشین خواهند داشت. البته که در کوئست مارکهای ماموریتهای اصلی هم بهبودهای چشمگیری به کار گرفته خواهد شد.
در ادامه این بحث باید بدانید که رویکرد جدید یکی از سیستمهای نمادین نسخههای قبلی را از بین میبرد. در نسخههای پیشین شما میتوانستید با بالا رفتن از بلندترین ساختمانهای هر منطقه محیط اطراف را بررسی کنید تا نقاط مهم آن در نقشه بازی نمایش داده شود. اما در اساسینز کرید شدوز خبری از این مکانیک همیشگی نیست و خود گیمر باید وظیفه پیدا کردن نقاط مهم را برعهده بگیرد.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBible
برترین بازیهای ۲۰۲۴ با امید لنون و شایان
نظرات