همانطور که شاید خبر داشته باشید و شاید هم خیر، جدیدا طی رویداد ایکس باکس دولوپر دایرکت شاهد ارائه اطلاعات بیشتری از گیمپلی بازی Avowed بودیم که به نوعی یادآور دنیا و حال و هوای Pillars of Eternity که محصول قبلی استودیوی آبسیدین محسوب میشود، بود. اگرچه بعد از رونمایی و ارائه اطلاعات بازی جدید آبسیدین، اختلاف نظر زیادی بین طرفداران با انتظارات متفاوت به وجود آمد، اما سبک منحصر به فردی که Avowed از آن بهره برده، باعث میشود تا عناصر فرمولی را که در عناوینی مانند اسکایریم (Skyrim) موفق به نظر میرسد را بهبود بخشد.
با توجه به محبوبیت بازی اسکایریم در طول دهه ۲۰۱۰، این بازی هم اکنون توسط بسیاری از گیمرها که پیشبینی میکنند بازی Avowed مشابه آن خواهد بود، با آن مقایسه شده است. البته با ادامه روند توسعه بازی، مشخص شد که آبسیدین (Obsidian) پروژه جدیدش دارای هویت تازهای بوده و اگر هم از عناوین بتسدا تاثیر گرفته باشد، میزان تاثیر چشمگیر نبوده است. عنوان Avowed قرار است رویکرد متمرکزتری نسبت به دنیای باز و بزرگ اسکایریم داشته باشد که در نتیجه باید شاهد روایت خطیتری در آن باشیم. علیرغم این تفاوت اصلی، زاویه دوربین اول شخص بازی در دنیای فانتزی که در آن جریان دارد، میتواند شبیه به نسخه تکامل یافته گیم پلی بازی اسکایریم باشد که بسیاری از طرفداران سالها انتظارش را میکشیدند.
گیم پلی اول شخص در بازیهای نقش آفرینی و محبوبیت اسکایریم
در ژانر نقش آفرینی فانتزی کمبودی در نسخههای محبوب و شناخته شده وجود ندارد، اما در سالهای اخیر زیرژانر عناوینی که دارای مبارزات هک اند اسلش و زاویه دوربین اول شخص هستند، کوچکتر شده است. جدیدا هم شاهد این هستیم که عناوین نقش آفرینی به شدت به سمت سوم شخص شدن رفتهاند؛ چون فناوریها در طول دههها تکامل پیدا کرده و دیگر به یک چیز عادی تبدیل شده است. با تمام این قضایا، سری الدر اسکرولز (Elder Scrolls) همراه با دیگر فرنچایزهای نقش آفرینی بتسدا، همچنان زاویه دوربین اول شخص را به عنوان یک اصل در گیم پلی خود حفظ کردهاند، به گونهای که به استودیو سازنده اجازه میدهد تا خود را پرچم دار این مدل گیم پلی بین گیمرها معروف کند.
تا اینجای کار بازی اسکایریم به اندازه کافی برای حفظ مقدار فروش قابل توجه خود تلاشهای زیادی کرده است، اما ماهیت قدیمی گیم پلی آن تنها با نبود بازی یا بهتر است بگوییم جانشین برای آن بیش از پیش آشکار شده است. حتی در زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۱، همیشه کمبودهایی در بحث مبارزات بازی وجود داشته و به نظر میرسد که مکانیکهای موجود در بازی چیزی نیست که سازندگان به آن واقعا اهمیت بدهند. از آنجایی که عنوان جدید Avowed در اواخر سال جاری میتواند جانشین خوبی برای بازی اسکایریم باشد، این احتمال هم وجود دارد که بتواند برخی از این مسائل حلنشده از گیم پلی اسکایریم را هم برطرف کند.
چگونه آبسیدین در Avowed بحث مبارزات را جلو میبرد؟
با نمایش چشمگیر و متنوع از نظر طلسمها و جادوهای مختلف همراه با حضور سلاحهای مختلف و جذاب که معمولاً در عناوین نقش آفرینی شاهد آنها هستیم، میتوان گفت که مبارزات و گیم پلی اول شخص بازی Avowed دارای سطحی از جذابیت است که در بسیاری از عناوین فانتزی نظیرش را ندیده بودیم. حتی جالبترین نکته گیم پلی بازی سلاحهایی بودند که مشخص است میتواند از نظر ظاهر سلایق مختلف را پوشش داده و هنگام مبارزه بشود که بین چندین نوع سلاح به آن اسلحهای که میخواهید زود سوئیچ کنید. در حالی که هنوز مشخص نیست که چگونه آمار و تجهیزات بازیکن میتواند در یک نبرد تأثیرگذار باشد، اما میتوان حدس زد که بازی دارای گیم پلی آنچنان ناآشنایی هم نخواهد بود و زود میشود به آن عادت کرد.
بیشتر بخوانید: لیست بهترین پروتاگونیستهای رزیدنت اویل
در کل ممکن است که قرار نباشد بازی تا پاییز امسال عرضه شود، اما در نهایت عنوان Avowed امکان دارد که سبکی را تکرار کند که بیش از یک دهه است شاهد بازی جدیدی بر اساس آن نبودیم. نظر شما در این باره چیست؟ آیا به نظر شما Avowed میتواند موفقیتهای بازی اسکایریم را تکرار کند؟ لطفا نظرات خود را در این باره حتما با ما به اشتراک بگذارید.
خاطره انگیزترین بازیهای پلی استیشن
نظرات