تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی باربی اعلام شد؛ بسیار زودتر از انتظار
فیلم سینمایی «باربی» که توسط استودیوی بزرگ فیلمسازی وارنر برادرز تولید شده، تبدیل به پرفروشترین و پربینندهترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۳ شده است. این فیلم موزیکال با بازی بازیگرانی چون ویل فرل، مارگو روبی و کیت مککینن، تاکنون موفق شده بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار فروش کسب کند. در حالی که «باربی» هنوز هم در سینماهای سراسر جهان اکران میشود و مخاطبان زیادی را راضی میکند، استودیوی وارنر برادرز تصمیم گرفته این فیلم موفق را زودتر از زمان مورد انتظار بر روی پلتفرمهای دیجیتال منتشر کند.
بر اساس اعلام وبسایت معتبر ورایتی، فیلم «باربی» از تاریخ پنجم سپتامبر (۱۵ شهریور) بر روی سرویسهای پخش ویدیویی مانند نتفلیکس، آمازون، اپل تیوی و یوتیوب در دسترس قرار میگیرد. این مدت زمانی حدود شش هفته پس از اکران اولیهی فیلم در سینماهاست که برای برخی کاربران بسیار کوتاه به نظر میرسد. البته تحلیلگران معتقدند وارنر برادرز با این تصمیم خود قصد دارد به حداکثر درآمدزایی از فروش این اثر سینمایی بپردازد. زیرا تاریخ انتشار دیجیتالی آن همزمان با فصل پاییز و تعطیلات آخر هفته خواهد بود که بیشتر مردم در خانه میمانند. همچنین با توجه به محبوبیت فزایندهی «باربی»، انتشار دیجیتالی آن میتواند منجر به فروش بیشتر بلیتهای دیویدی و استریم شود.
در کل، تصمیم استودیوی وارنر برادرز موجب شده است تا مخاطبان بتوانند زودتر از پیشبینی، این اثر سینمایی موفق را از طریق پلتفرمهای دیجیتال تماشا کنند. البته این اقدام شاید بر بازدید از سالنهای سینما تاثیر منفی بگذارد، اما از دیدگاه مالی برای تولیدکنندگان بسیار منطقی به نظر میرسد. در حال حاضر تعداد بازدید از سینماها در سراسر جهان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. علت اصلی این امر بازگشایی مجدد سالنها پس از محدودیتهای شیوع ویروس کرونا بوده است. اما همزمان بازار پخش آنلاین ویدئوها نیز رشد چشمگیری داشته و مخاطبان بیشتری را به سمت مشترک شدن در سرویسهای استریم مانند نتفلیکس سوق داده است.
در این میان برخی تحلیلگران معتقدند زمان انتشار کوتاه فیلمها میان اکران سینمایی و پخش دیجیتال، ممکن است تمایل مردم را برای حضور در سالنها کاهش دهد. اما طرفداران سینما همواره ترجیح میدهند تجربهی نمایش فیلم روی پردهی بزرگ را داشته باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن فیلمسازان آمریکا، فروش بلیتهای سینما در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. با این حال بازار استریم نیز به رشد خوبی دست یافته و تعداد مشترکین سرویسهای مختلف افزایش قابل توجهی داشته است.
بنابراین به نظر میرسد در آیندهای نزدیک شاهد تعادل بیشتری میان بازار سینما و استریم باشیم. استودیوها تلاش میکنند تا هر دو کانال را به طور همزمان بهرهمند سازند تا از مزایای هر دو بازار بهره ببرند. شما درباره انتشار زودهنگام نسخه دیجیتالی باربی چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات