به واسطه همکاری شرکتهای Mattel و Tokyopop، برند باربی پس از تجربه مدیومهای مختلف از اسباب بازی گرفته تا فیلم و انیمیشن، وارد دنیای مانگا خواهد شد.
از زمان عرضه عروسکهای باربی در حدود ۶ دهه میگذرد. پس از گذشت حدود ۲۵ سال از تسخیر بازار عروسک، برند باربی به یک مجموعه چندرسانهای تبدیل شد که در قالب آن محتواهای مختلفی به شکل بازی ویدیویی، انیمیشنهای سینمایی و سریال تلویزیونی ارائه شده است. با این حال موفقترین اثر اقتباسی از باربی، فیلم لایو اکشن Barbie با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ است که جوایز مختلفی دریافت کرده و به واسطه فروش ۱.۴ میلیارد دلاری خود به پرفروشترین فیلم ۲۰۲۳ و چهاردهمین اثر پرفروش تاریخ تبدیل شده.
حال در نتیجه همکاری بین دو شرکت Mattel و Tokyopop، فصل جدیدی برای مجموعه باربی رقم خواهد خورد. بر این اساس، از سال ۲۰۲۶ داستانهایی از دنیای Barbie به شکل مانگا در دسترس قرار میگیرد. این آثار ماجراهایی تازه و تخیلی را برای کودکان رده سنی ۸ تا ۱۲ سال ارائه میدهند. همکاری با Tokyopop، نشان از علاقهروزافزون Mattel به ورود به رسانههای تازه است. مانگا باربی این پتانسیل را دارد که با تکیه بر رویکرد خلاقانه و در عین حال پایبندی به ریشهها، نسل جدیدی از طرفداران را جذب کند.
همکاری Mattel با Tokyopop تنها به Barbie محدود نشده و در قالب آن مانگای اقتباسی از برند Hot Wheels هم منتشر میشود. این امر نشاندهنده تلاش این دو شرکت برای ارائه مجموعههای خود به شکلی جدید و متفاوت است. مانگا باربی و هات ویلز با هدف قرار دادن کودکان ۸ تا ۱۲ ساله و با تکیه بر داستانهای سرگرمکننده و تصاویر چشمنواز زمینهای را فراهم میکنند که تخیل مخاطبان شکوفا شود.
اقتباس از Barbie و Hot Wheels با استقبال جهانی از مانگا که روز به روز افزایش پیدا میکند، مطابقت دارد. به این واسطه مجموعههای مذکور میتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. تلاش Mattel برای ورود به دنیای مانگا، باعث میشود بتواند فراتر از مواردی مثل بازی، انیمیشن و فیلم، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و با ساخت آثار احتمالی مثل انیمه، تاثیر خود را بیش از پیش افزایش دهد.
نظر شما در مورد انتشار مانگا باربی چیست؟ آیا از این امر استقبال کرده و موافق ورود برندهای مشهوری مثل Hot Wheels و Barbie به دنیای مانگا هستید؟ پیشبینی میکنید این رویکرد Mattel چه تاثیری در آینده باربی داشته باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Screenrant
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم
به قول میم معروف no God pls no 😂