Top Banner Top Banner
اخبار بازی خبر

بازسازی نقشه‌های کال آف دیوتی در بتلفیلد ۶ از الان آغاز شده!

هنوز ساعاتی تا عرضه رسمی بتلفیلد ۶ (Battlefield 6) باقی مانده، اما خلاقیت بازیکنان از همین حالا مرزها را جابه‌جا کرده است. یکی از بازیکنان خوش‌ذوق با دسترسی زودهنگام به بازی، دست به کار بزرگی زده و در حال بازسازی نقشه‌های نمادین و محبوب کال آف دیوتی (Call of Duty) در حالت پورتال (Portal) است. این حالت که با بهبودهای چشمگیری در نسخه جدید بازگشته، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از موتور گودو (Godot engine)، عملاً هر تجربه دلخواه خود را خلق کنند و به نظر می‌رسد اولین نتایج این خلاقیت، تجربه‌هایی باورنکردنی خواهند بود.

در دنیای شوترهای اول شخص، کال آف دیوتی و بتلفیلد همیشه دو رقیب اصلی و دو غول بی‌چون‌وچرای این سبک بوده‌اند. اکتیویژن (Activision) با تکیه بر استودیوهای متعدد خود از جمله ریون سافتور (Raven Software)، اینفینیتی وارد (Infinity Ward)، اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) و تری‌آرک استودیوز (Treyarch Studios)، با عرضه سالانه یک کال آف دیوتی جدید، بازار را در دست دارد. در مقابل، بتلفیلد با وقفه‌های طولانی‌تر اما تأثیرگذار بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد امسال نیز با قدرت تمام به میدان آمده است. موفقیت چشمگیر بتای عمومی بتلفیلد ۶ برای شرکت ای‌ای (EA) و هیجان وصف‌ناپذیر طرفداران در آستانه عرضه بازی، گواهی بر این مدعاست.

تریلر داستانی بازی بتلفیلد ۶ منتشر شد + ویدیو

بازآفرینی شیپمنت در دنیای بتلفیلد

سری کال آف دیوتی میزبان برخی از به‌یادماندنی‌ترین نقشه‌های چندنفره تاریخ است؛ پس جای تعجب ندارد که بازیکنی خلاق، نقشه شیپمنت (Shipment) از بازی خاطره‌انگیز کال آف دیوتی ۴: مدرن وارفر (Call of Duty 4: Modern Warfare) را در دل حالت پورتال بتلفیلد ۶ بازآفرینی کند. این خبر را کاربری به نام متاواتار (Matavatar) در توییتر از پروژه در حال پیشرفت خود اعلام کرد و قول داد که این نقشه «باید در روز اول در دسترس قرار گیرد». تک‌تک جزئیات، از کانتینرها و بشکه‌ها گرفته تا خطوط دید حیاتی، با وسواس و دقت از روی نسخه اصلی پیاده‌سازی شده‌اند. هرچند پروژه هنوز فاقد بافت (texture) نهایی است، اما ساختار کلی آن کاملاً به نقشه اصلی وفادار است.

 

شیپمنت در کنار نقشه‌های افسانه‌ای دیگری چون نوک‌تاون (Nuketown)، راست (Rust) و ترمینال (Terminal)، یکی از مشهورترین ساخته‌های فرنچایز کال آف دیوتی به شمار می‌رود. هنوز مشخص نیست که آیا اکتیویژن یا ای‌ای اجازه می‌دهند چنین محتوایی در بازی باقی بماند یا خیر، اما متاواتار اعلام کرده است که قصد دارد بازسازی نقشه‌های بیشتری از کال آف دیوتی، از جمله نوک‌تاون و فایرینگ رنج (Firing Range) و حتی برخی نقشه‌های کلاسیک خود سری بتلفیلد را در برنامه کاری خود قرار دهد.

مشخصات سیستم مورد نیاز بتلفیلد ۶ اعلام شد

با توجه به اینکه بتلفیلد ۶ یک «بازگشت به ریشه‌ها» برای این مجموعه توصیف شده و از سوی دیگر، کال آف دیوتی: بلک اپس ۷ (Call of Duty: Black Ops 7) با تصمیم جسورانه خود مبنی بر حذف سیستم مچ‌میکینگ مبتنی بر مهارت (SBMM) سروصدای زیادی به پا کرده، به نظر می‌رسد سالی فوق‌العاده برای طرفداران شوترهای اول‌شخص رقم خواهد خورد. اگرچه بتای بلک اپس ۷ در استیم (Steam) به اندازه بتای بتلفیلد ۶ فراگیر نبود، اما استودیو تری‌آرک با اعلام بازگشت به سیستم مچ‌میکینگ کلاسیک و حذف لابی‌های از هم پاشیده (disbanding lobbies) در روز عرضه، دل طرفداران قدیمی را به دست آورد؛ تغییری که بازیکنان بیش از پنج سال برای آن لحظه‌شماری می‌کردند.

منبع: gamerant


سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها