Top Banner Top Banner
اخبار بازی خبر

هوش مصنوعی در بتلفیلد ۶ جایی ندارد

در دورانی که هوش مصنوعی مولد (Generative AI) به یکی از داغ‌ترین بحث‌های صنعت بازی تبدیل شده و حتی غول‌هایی مانند سگا (Saga) به استفاده از آن فکر می‌کنند، استودیو دایس مسیر متفاوتی را برای جدیدترین ساخته خود انتخاب کرده است.

تیم توسعه‌دهنده به طور شفاف اعلام کرده‌اند که در فرایند ساخت بتلفیلد ۶، هیچ جایی برای هوش مصنوعی مولد وجود نداشته است. هرچند پتانسیل این فناوری بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسد، اما به گفته آن‌ها، در حال حاضر خروجی آن با کیفیت و خلاقیت یک توسعه‌دهنده انسانی قابل مقایسه نیست.

اهمیت این خبر در چیست؟

در حال حاضر، برچسب «هوش مصنوعی مولد» برای بسیاری از بازیکنان مترادف با «تنبلی در توسعه» و تولید محتوای بی‌کیفیت است. به همین خاطر، اعلام این خبر از سوی دایس می‌تواند خیال طرفداران را راحت کند که این استودیو همچنان به روش‌های سنتی و کار دست انسان برای ارائه یک تجربه اصیل پایبند است.

بازسازی نقشه‌های کال آف دیوتی در بتلفیلد ۶ از الان آغاز شده!

ربکا کوتاز (Rebecka Coutaz)، معاون مدیر کل استودیوهای دایس و کرایتریون (Criterion)، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی (BBC)، ضمن «وسوسه‌انگیز» خواندن این فناوری، تأکید کرد که هنوز زمان مناسب برای به کارگیری آن در پروژه‌هایشان فرا نرسیده است.

او در ادامه افزود که هوش مصنوعی مولد در صورت استفاده صحیح، می‌تواند «جادویی» باشد و فضا را برای خلاقیت بیشتر باز کند. به عقیده او، این فناوری چیزی برای ترسیدن نیست و تنها چالش اصلی، پیدا کردن روشی بهینه برای بهره‌برداری از آن است.

 

این رویکرد محتاطانه در حالی است که کمپانی مادر، یعنی ای‌ای، پیش از این علاقه خود را به استفاده از هوش مصنوعی مولد نشان داده بود. با این وجود، بازیکنان می‌توانند مطمئن باشند که در گیم‌پلی بتلفیلد ۶ با هیچ عنصر تولیدشده توسط هوش مصنوعی روبرو نخواهند شد. البته دایس درهای خود را برای بررسی این تکنولوژی در آینده، با هدف ساده‌سازی فرایندهای توسعه، باز نگه داشته است.

تمام این اخبار در حالی منتشر می‌شود که کمتر از یک ساعت تا عرضه رسمی Battlefield 6 باقی مانده است. نشانه‌ها از یک شروع طوفانی خبر می‌دهند؛ به‌خصوص که نسخه بتا بازی توانست توجه بیش از ۵۰۰ هزار بازیکن را به خود جلب کند. بازی همچنین با نقدهای اولیه مثبتی روبرو شده و امتیاز قابل احترام ۸۴ را در متاکریتیک (Metacritic) به دست آورده است.

شما درباره این تصمیم استودیو دایس چه فکر می‌کنید؟ آیا با عدم استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازی‌های بزرگ موافقید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: tech4gamers


سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها