اخبار بازی انتخاب سردبیر برترین‌ها بهترین بازی‌‌ها

معرفی بهترین بازی‌های نسل هفتم کنسول‌های خانگی

بازی‌های نسل هفتم کنسول‌ها همه چیز را تغییر دادند. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، پلی‌استیشن ۳، ایکس ‌باکس ۳۶۰ و نینتندو وی، بازی‌ها را وارد عصر HD کردند، دنیا‌هایی را معرفی کردند که واقعا زنده به نظر می‌رسیدند و داستان‌هایی را برای بازیکنان روایت کردند که از همیشه تاثیرگذارتر بودند.

توسعه‌دهندگان در این نسل، مکانیک‌های جدید زیادی را آزمایش کردند که بعدها تبدیل به استاندارد صنعت شدند و در پی این روند، بازی‌های چند نفره رونق پیدا کردند. برخی از این بازی‌ها به فراموشی سپرده شدند، اما این عناوین همچنان به اندازه روز اول، پیشگام و فراموش‌نشدنی باقی مانده‌اند. در این مقاله، چنین بازی‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم. با مجله بازار و ادامه این مطلب همراه باشید.

Grand Theft Auto 4

بازی GTA IV یک انقلاب بزرگ در شبیه‌سازی واقع‌گرایانه فیزیک بود. همه چیز این بازی فراتر از زمان خود به نظر می‌رسید

بازی GTA IV یک انقلاب بزرگ در شبیه‌سازی واقع‌گرایانه فیزیک بود. همه چیز این بازی فراتر از زمان خود به نظر می‌رسید

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و PC
  • تاریخ انتشار: ۲۹ آوریل ۲۰۰۸
  • سازنده: Rockstar Games

بازی Grand Theft Auto IV یک بازی اکشن-ماجراجویی تاریخی است توسط شرکت راکستار گیمز در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. داستان بازی در شهر خیالی لیبرتی سیتی (الهام گرفته از نیویورک) دنبال می‌شود و بازیکن کنترل شخصیت نیکو بلیک را به عهده دارد، یک مهاجر از اروپای شرقی که به دنبال انتقام و شروع یک زندگی بهتر است. این بازی به خاطر داستان عمیق، دنیای پرجزئیات و گیم‌پلی جذاب خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرد و به عنوان یکی از مهم‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی شناخته شد.

بهترین بازی‌های PS۵ در ۲۰۲۵ که باید بازی کنید

دلیل اینکه Grand Theft Auto 4 از سایر بازی‌های جی تی ای متفاوت به نظر می‌رسد، این است که داستان آن درباره ساخت یک امپراتوری جرم و جنایت نیست، بلکه یک تراژدی غم‌انگیز درباره مردی است که سعی دارد (و شکست می‌خورد) از گذشته‌اش فرار کند. لیبرتی سیتی فقط یک زمین بازی نیست؛ خودش یک شخصیت است، با خیابان‌های شلوغ، کوچه‌های به هم ریخته و شهروندانی که فقط پیاده‌رو نیستند، بلکه به طرز عجیبی حس زندگی را به شما منتقل می‌کنند و این باعث می‌شود که دنیای بازی به شکل وحشتناکی واقعی به نظر برسد. سیستم فیزیک بازی که توسط موتور Euphoria قدرت‌ می‌گیرد، تمام حرکات شما در بازی را به شکل واقع‌گرایانه‌ای نمایش می‌دهد. ماشین‌ها فقط حرکت نمی‌کنند؛ آن‌ها تلوتلو می‌خورند، لیز می‌خورند و سرنشینان را در تصادفات به شیشه جلو پرتاب می‌کنند. نبردهای مسلحانه سنگین هستند، با دشمنانی که سر می‌خورند، به زخمی‌ها می‌رسند و به شکلی طبیعی از پله‌ها پایین می‌روند.

Bioshock

بازی BioShock یک کلاس درس شاهکار در زمینه داستان‌گویی و لول دیزاین است

بازی BioShock یک کلاس درس شاهکار در زمینه داستان‌گویی و لول دیزاین است

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و PC
  • تاریخ انتشار: ۲۱ آگوست ۲۰۰۷
  • سازنده: Irrational Games

بازی BioShock یک عنوان شوتر اول‌ شخص با فضایی تاریک و داستانی عمیق است که بازیکنان را به شهر زیرآبی و دیستوپیایی Rapture می‌برد؛ شهری که در ابتدا برای آزادی مطلق ساخته شد، اما به کابوسی فروپاشیده تبدیل گشت. گیم‌پلی بازی ترکیبی از تیراندازی، استفاده از قدرت‌های ژنتیکی به نام Plasmid‌ها و عناصر نقش‌آفرینی است. فضای هنری خاص، روایت قوی و انتخاب‌های اخلاقی بازیکن در طول داستان، BioShock را به یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرده است. دلیل اینکه مردم هنوز هم از بایوشاک نقل قول می‌کنند این است که وقتی در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، انتظارات از یک بازی شوتر اول شخص را به شدت تغییر داد. دنیای زیرآبی رپچر، یک دیکتاتوری فلسفی در حال سقوط است، یادبودی از جاه‌طلبی بی‌حد و مرزی که بازیکنان چاره‌ای جز کاوش در آن ندارند. از لحظه‌ای که هواپیما شما به اعماق دریا سقوط می‌کند و صدای اندرو رایان از بلندگوها به گوش می‌رسد، مشخص می‌شود که این بازی یک شوتر معمولی نیست.

از نظر مکانیک‌ها، BioShock هر مبارزه را به یک زمین بازی استراتژیک تبدیل می‌کند، جایی که برق‌گرفتگی، آتش و تلکینزیس به اندازه گلوله‌ها کشنده هستند. بیگ ددی‌ها همچنان یکی از ترسناک‌ترین دشمنان در دنیای بازی‌ها به حساب می‌آیند که با آرامش عجیبی از کنار شما عبور می‌کنند، مگر به جز مواقعی که تحریک شوند. اما چیزی که واقعا BioShock را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند، داستان‌گویی آن است که اراده بازیکن را به چیزی ترسناک و شکننده تبدیل می‌کند. لحظه‌ای که رایان بازیکن را مجبور می‌کند تا با توهم خود روبه‌رو شود، یک لحظه تاریخی در دنیای بازی‌ها به شمار می‌رود.

Batman: Arkham City

بازی Batman Arkham City شاید بهترین و کامل‌‎ترین بازی‌های ابرقهرمانی باشد که تاکنون ساخته شده است

بازی Batman Arkham City شاید بهترین و کامل‌‎ترین بازی‌های ابرقهرمانی باشد که تاکنون ساخته شده است

  •  پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، نینتندو Wii U، نینتندو سوییچ و PC
  • تاریخ انتشار: ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱
  • سازنده: Rocksteady Studios

Batman: Arkham City یک بازی اکشن-ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۱ توسط راکستدی ساخته شد و توسط وارنر برادرز منتشر شده است. در این بازی، بازیکنان کنترل بتمن را به عهده دارند که باید در یک محیط بزرگ و وسیع به نام آرکام سیتی که یک زندان بزرگ در دل شهر گاتهام است، با تعدادی از معروف‌ترین دشمنان خود مانند جوکر، ریدلر و هاروی دنت روبه‌رو شود. گیم‌پلی بازی ترکیبی از مبارزات سریع، معما و گشت و گذار در شهر مخوف گاتهام است و داستان عمیق و شخصیت‌پردازی‌های جذاب آن، تجربه‌ای مهیج و هیجان‌انگیز را برای طرفداران بتمن فراهم می‌کند.

اگر Arkham Asylum ثابت کرد که یک بازی ابرقهرمانی می‌تواند عالی باشد، Arkham City ثابت کرد که چنین عنوانی می‌تواند به افسانه تبدیل شود. راکستدی هر چیزی که باعث موفقیت بازی اول شد، از جمله مبارزات ریتمیک، مکانیک‌های مخفی‌کاری و المان‌های کارآگاهی را گرفت و در یک زندان وسیع و بزرگ که بدترین افراد گاتهام در آن حکومت می‌کردند، قرار داد. هر بام، کوچه و بنای فروپاشیده، پر از رازها و دشمنانی بود که می‌توانستند برای بتمن چالشی جدی ایجاد کنند. سیستم مبارزات داینامیک بازی همچنان یکی از روان‌ترین و پاسخگوترین سیستم‌های مبارزه‌ ساخته شده در یک بازی اکشن است، به طوری که هر مبارزه به یک صحنه اکشن کاملا سینمایی تبدیل می‌شود. اما نقطه قوت بازی، فقط بخش مبارزات آن نیست. داستان که شخصیت‌های شروری مانند جوکر، دو چهره و راس الغول را درون خود جای داده است، همیشه غافلگیری‌های زیادی برای بازیکنان دارد.

Uncharted 2: Among Thieves

Uncharted 2 بازی‌های سینمایی را برای همیشه متحول کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی زمان خود شد

Uncharted 2 بازی‌های سینمایی را برای همیشه متحول کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی زمان خود شد

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴
  • تاریخ انتشار: ۱۳ اکتبر ۲۰۰۹
  • سازنده: ناتی داگ

بازی Uncharted 2: Among Thieves یک بازی اکشن-ماجراجویی است که در سال ۲۰۰۹ توسط ناتی داگ برای پلی ‌استیشن ۳ منتشر شد. در این بازی، بازیکن کنترل نیتن دریک، یک کاوشگر و دزد حرفه‌ای را به عهده دارد که در جستجوی یک شیء باستانی مرموز است. داستان بازی پر از معماهای پیچیده، دشمنان خطرناک و محیط‌های زیبا و متنوع است. گیم‌پلی بازی ترکیبی از مبارزات جذاب، پلتفرمینگ و معماها را ارائه می‌دهد و روایت داستانی قوی و شخصیت‌پردازی عالی آن باعث شده که Uncharted 2 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تاریخ شناخته شود.

بهترین بازی های جهان باز اول شخص که معتادشان می‌شوید!

زمانی بود که مردم هنوز درباره اینکه آیا بازی‌ها می‌توانند به اندازه فیلم‌ها سینمایی جذاب باشند یا خیر، بحث می‌کردند. سپس Uncharted 2 منتشر شد و این بحث به اتمام رسید. از اولین صحنه بازی، جایی که نیتن دریک از یک قطار خراب ‌شده در هیمالیا آویزان است، ناتی داگ نشان داد که می‌تواند نمایش‌هایی به اندازه بزرگ‌ترین فیلم‌های هالیوود ارائه دهد. اما این فقط درباره صحنه‌های اکشن نیست. ریتم بازی با حفظ تعادل بین درگیری‌های مسلحانه، پلتفرمینگ، حل معماها و لحظات طنز، بی‌نقص است. شیمی میان دریک، النا و شخصیت جدید کلویی فریزر باعث می‌شود تا تمامی تعاملات آن‌ها با یکدیگر، طبیعی و قابل لمس باشد؛ در حالی که شخصیت منفی، زوران لازاریویچ، به اندازه‌ای که باید، بی‌رحم و سرگرم‌کننده است. حتی امروز، بازی‌های کمی می‌توانند با انرژی و پیسینگ بی‌نظیر Uncharted 2 رقابت کنند.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

بازی Metal Gear Solid 4 بهترین پایان را برای شخصیت سالید اسنیک رقم زد، کاراکتری که بیشترین حضور را در سری اصلی متال گیر سالید داشت

بازی Metal Gear Solid 4 بهترین پایان را برای شخصیت سالید اسنیک رقم زد، کاراکتری که بیشترین حضور را در سری اصلی متال گیر سالید داشت

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳
  • تاریخ انتشار: ۱۲ ژوئن ۲۰۰۸
  • سازنده: Kojima Productions

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots یک بازی اکشن و مخفی‌کاری است که در سال ۲۰۰۸ توسط کوجیما پروداکشنز برای پلی ‌استیشن ۳ منتشر شد. این بازی، ادامه داستان اسنیک (یا سالید اسنیک) است که پس از سال‌ها مبارزه با دشمنان مختلف، باید در یک دنیای آینده‌نگرانه با جنگ‌های بی‌پایان و فناوری‌های پیشرفته، در مقابل دشمنان قدیمی و جدید خود قرار بگیرد. بازی ترکیبی از گیم‌پلی استراتژیک و سینمایی است و با داستانی پیچیده و عاطفی که سرنوشت شخصیت‌های مختلف را به هم پیوند می‌دهد، به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌شود.

آخرین فصل هیدئو کوجیما برای سالید اسنیک همان چیزی بود که طرفداران می‌خواستند: دراماتیک، پیچیده و کاملا افراطی. Metal Gear Solid 4 نه تنها یک داستان حماسی را به پایان رساند، بلکه دهه‌ها پیچیدگی‌های داستانی، شخصیت‌‌پردازی‌ها و معماهای حل‌ نشده را به شیوه‌ای که فقط کوجیما می‌توانست انجام دهد، جمع‌بندی کرد. نتیجه؟ یک بازی که هم به عنوان یک وداع بزرگ و هم به عنوان یک نمایش فنی از آنچه پلی ‌استیشن ۳ قادر به انجام آن بود، قدرت‌نمایی کرد. گیم‌پلی مخفی‌کاری در سری هرگز انقدر انعطاف‌پذیر نبود، به طوری که OctoCamo به اسنیک این امکان را می‌داد تا به‌ شکل بی‌نقصی، در محیط پنهان بماند. باس‌فایت‌‎های این بازی پربرخورد و متنوع بودند، از تعقیب سریع Laughing Octopus تا درگیری نهایی و ناامیدکننده بین اسنیک و Liquid Ocelot که تاریخ این سری را بازتاب می‌دهد. این نوع لحظه‌هاست که باعث می‌شود بازیکنان کنترلر را کنار بگذارند تا فقط بتوانند آنچه که تجربه کرده‌اند را هضم کنند.

The Elder Scrolls 5: Skyrim

بازی Skyrim بزرگترین موفقیت تاریخ بتسدا در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی بود و هنوز هم نتوانسته مشابه‌اش را بسازد

بازی Skyrim بزرگترین موفقیت تاریخ بتسدا در ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی بود و هنوز هم نتوانسته مشابه‌اش را بسازد

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و PC
  • تاریخ انتشار: ۱۱ نوامبر ۲۰۱۱
  • سازنده: Bethesda

اگر یک بازی پس از گذشت بیش از یک دهه از انتشار خود، همچنان روی پلتفرم‌های جدید پورت می‌شود، یعنی کار خود را به درستی انجام داده است. Skyrim فرمول بازی‌های نقش‌آفرینی جهان باز را بزرگ‌تر، پویاتر و گسترده‌تر کرد. در هر گوشه از نقشه، چیزی ارزشمند برای پیدا کردن وجود داشت، چه یک سیاهچال پنهان یا یک اژدها که در بدترین زمان ممکن بالا سر شما ظاهر می‌شد. جادوی Skyrim در غیرقابل پیش‌بینی بودن است. بازیکنان می‌توانستند برای صدها ساعت از ماموریت اصلی صرف‌نظر کنند و راه‌های خود را به عنوان آدمکش، جادوگر یا ارباب گرگینه‌ها پیش ببرند. پس از آن، مادها بازی را به محصولی کاملا متفاوت تبدیل کردند و آن را در بین نسل‌های مختلف زنده نگه داشتند. بیایید صادق باشیم، هیچ بازیکنی نمی‌تواند به محض اینکه اولین نت‌های تم آغازین بازی را می‌شنود، حس آرامش خاصی پیدا نکند.

Grand Theft Auto 5

بازی GTA V به قدری موفقیت‌آمیز بود و به درآمدزایی ادامه داد که راکستار را برای بیش از یک دهه از ساخت نسخه جدید منصرف کرد

بازی GTA V به قدری موفقیت‌آمیز بود و به درآمدزایی ادامه داد که راکستار را برای بیش از یک دهه از ساخت نسخه جدید منصرف کرد

  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC
  • تاریخ انتشار: ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳
  • سازنده: Rockstar North

۱۰ سال بعد از منتشر اولیه، GTA 5 همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. کمپین تک‌نفره آن یک شاهکار بود، بخشی که ترکیبی از طنز، درام جنایی و برخی از بهترین ماموریت‌های دزدی تاریخ بازی‌ها را ارائه می‌داد. اما قدرت ماندگاری بازی از GTA Online ناشی می‌شود که آن را به یک تجربه اجتماعی بی‌پایان تبدیل کرد، جایی که بازیکنان می‌توانستند به بانک‌ها دست‌برد بزنند، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، یا فقط ببینند چقدر می‌توانند در مقابل تعقیب‌ پنج‌ستاره پلیس‌ها زنده بمانند.

بهترین بازی‌های پلی استیشن ۲ که ممکن است تجربه نکرده باشید

سیستم سه‌نفره‌ شخصیت‌ها، داستان را تازه نگه می‌داشت و به بازیکنان این امکان را می‌داد که در میانه ماموریت‌ها، بین مایکل، فرانکلین و ترور جابه‌جا شوند. این بازی کارهایی را انجام داد که در دیگر نسخه‌های GTA دیده نشده بود. چه خشونت‌های ترور، چه لطافت دزدی‌های مایکل و چه مبارزات خیابانی فرانکلین، روایت بازی را به یک حماسه جنایی واقعی تبدیل می‌کردند. اینکه راکستار موفق شد این بازی را روی ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ اجرا کند، چیزی کم‌تر از یک معجزه نیست. بله، بازی در گذر زمان پیشرفت کرد و روی کنسول‌های نسل هشتم به اوج موفقیت رسید، اما این کنسول‌های نسل هفتم بودند که برای اولین بار نقش میزبان را برای شهر لوس سانتوس ایفا کردند.

Mass Effect 2

بازی Mass Effect نقطه کمال BioWare بود و دیگر نمی‌شد از آن بهتر یک بازی نقش‌‎آفرینی اکشن ساخت

بازی Mass Effect نقطه کمال BioWare بود و دیگر نمی‌شد از آن بهتر یک بازی نقش‌‎آفرینی اکشن ساخت

  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳ و PC
  • تاریخ انتشار: ۲۶ ژانویه ۲۰۱۰
  • سازنده: BioWare

RPGها کاملا به شخصیت‌های خود وابسته‌اند و Mass Effect 2 چندتا از بهترین کاراکترهای تاریخ ویدیو گیم را در اختیار دارد. هر همراه شما، از جمله جک بی‌رحم، ثین آسیب‌دیده و گاروس وفادار، عمق، تاریخچه و انگیزه‌های شخصی خود را دارند که ماموریت پایانی را به چیزی بیشتر از یک ماجراجویی علمی تخیلی تبدیل می‌کند. تغییر به یک سیستم مبارزه‌ فشرده‌تر و تمرکز بیشتر روی مکانیک‌های اکشن، درگیری‌های بازی را روان‌تر کرد، در حالی که انتخاب‌ها از همیشه مهم‌تر شدند. اگر فرد اشتباهی از تیم را برای انجام یک وظیفه انتخاب می‌کردید، آن‌ها به خانه برنمی‌گشتند. اگر به ماموریت وفاداری یک همراه توجه نمی‌کردید، ممکن بود در ماموریت نهایی زنده نمانند. Mass Effect 2 تنها درباره نجات کهکشان نبود، بلکه درباره این بود که بازیکنان به زندگی تمام موجودات سفینه نورماندی اهمیت بدهند.

Red Dead Redemption

بازی Red Dead Redemption به جامعه گیمرها نشان داد که راکستار اگر بخواهد، می‌تواند از هر ژانر و فضایی یک شاهکار خلق کند

بازی Red Dead Redemption به جامعه گیمرها نشان داد که راکستار اگر بخواهد، می‌تواند از هر ژانر و فضایی یک شاهکار خلق کند

  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و PC
  • تاریخ انتشار: ۱۸ می ۲۰۱۰
  • سازنده: Rockstar San Diego

سفر جان مارستون یکی از تاثیرگذارترین داستان‌ها در دنیای بازی‌هاست؛ داستان مردی که دنبال رستگاری است، در دنیایی که هیچ بخششی ندارد. دیدگاه راکستار از غرب وحشی در حال نابودی، فقط درباره تیراندازی و اسب‌سواری نبود؛ بلکه درباره فلسفه تنهایی و مردی بود که سعی می‌کرد از گذشته‌اش فرار کند. دنیای بازی زنده بود، به طوری که در هیچ بازی جهان باز دیگری در آن زمان دیده نمی‌شد. از برخوردهای اتفاقی با غریبه‌ها گرفته تا آب‌وهوای پویا که دشت‌ها را به شکلی واقعا خطرناک نشان می‌داد، همه ‌چیز باعث می‌شد تا این بازی واقعی‌تر به نظر برسد. در نهایت، پایان بی‌نظیر داستانش، یک ضربه احساسی سنگین بود که سرنوشت مارستون را به یکی از غم‌انگیزترین سرگذشت‌های تاریخ بازی‌ها تبدیل کرد.

The Last of Us

بازی The Last of Us یک اتفاق بزرگ در صنعت بازی بود و به یکی از موفق‌ترین آی‌پی‌های جدید تبدیل شد

بازی The Last of Us یک اتفاق بزرگ در صنعت بازی بود و به یکی از موفق‌ترین آی‌پی‌های جدید تبدیل شد

  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۳
  • سازنده: ناتی داگ

ناتی داگ چیزی بیشتر از یک داستان پساآخرالزمانی را در بازی The Last of Us روایت کرد. آن‌ها دنیایی خلق کردند که به طرز دردناکی واقعی به نظر می‌رسید. هر خیابان ترک‌خورده و خانه متروکه، داستانی از زندگی‌های از دست رفته را روایت می‌کرد و هر مبارزه، نبردی برای بقا و زنده ماندن بود. سفر جوئل و الی درباره نجات جهان نبود؛ بلکه درباره دو فرد از هم پاشیده بود که به دلیل و بهانه‌ای برای ادامه دادن چنگ می‌زدند. مبارزات خام و بی‌رحم بودند، جایی که مخفی‌کاری اغلب از قدرت آتش بیشتر اهمیت داشت. هوش مصنوعی دشمنان، آن‌ها را غیرقابل پیش‌بینی می‌کرد و هر برخورد، به یک مبارزه شخصی تبدیل می‌شد.

چرا بازی GTA ۶ تا سال ۲۰۲۶ تاخیر خورد؟ بررسی دلایل و تاثیرات آن بر صنعت بازی

کلام آخر

در نهایت، بازی‌های نسل هفتم کنسول‌ها نه تنها تحولی تکنولوژیک در صنعت بازی‌سازی ایجاد کردند، بلکه تجربه‌ای عمیق‌تر و احساسی‌تر را به بازیکنان ارائه دادند. بازی‌هایی که در نسل هفتم معرفی شدند، مرزهای داستان‌گویی، گیم‌پلی و طراحی را جابه‌جا و استانداردهایی تازه برای نسل‌های بعدی تعیین کردند. از تیراندازی‌های مهیج گرفته تا داستان‌های فلسفی، از جهان‌های بی‌پایان تا روایت‌های شخصی و پر احساس، این نسل، نسلی بود که بازی‌ها را از یک سرگرمی صرف به یک هنر تمام‌عیار تبدیل کرد. بازی‌هایی که در این مقاله مرور شدند، نه ‌تنها نمایندگان شایسته‌ این دوران طلایی‌اند، بلکه همچنان الهام‌بخش بازی‌سازان هستند و تجربه دوباره آن‌ها، لذت‌بخش است.

برای مشاهده ویدیوهای بیشتر از آثار مختلف می‌توانید به بخش «ویدیو مگ» مراجعه کنید
  • چرا نسل هفتم کنسول‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی اهمیت دارد؟

نسل هفتم کنسول‌ها نقطه عطفی در تاریخ بازی‌ها بود. نسل هفتم بازی‌ها را وارد دوران HD کرد، به شکل عمیق‌تری به داستان‌گویی در بازی‌ها پرداخت و زمینه‌ساز پیشرفت‌های فنی مانند موتورهای فیزیکی واقع‌گرایانه، سیستم‌های مبارزه‌ پیچیده و خلق دنیای‌های درگیرکننده شد. همچنین، پیشرفت بازی‌های آنلاین و چند نفره در همین نسل شکل گرفت.

  • کدام بازی نسل هفتم بیشترین تاثیر را روی آینده‌ صنعت بازی‌سازی گذاشت؟

هر یک از بازی‌های معرفی ‌شده تاثیر خاص خود را داشتند، اما می‌توان گفت که GTA IV و The Last of Us، به ترتیب در زمینه‌های فنی، طراحی جهان‌های زنده، روایت‌های چندلایه و ساخت فضای احساسی در داستان، تاثیرات عمیق‌تری گذاشتند و الهام‌بخش بسیاری از عناوین نسل‌های بعدی شدند.

  • آیا هنوز ارزش دارد که بازی‌های نسل هفتم را تجربه کنیم؟

بسیاری از بازی‌های نسل هفتم به ‌قدری خوب بودند که حتی امروز هم جذابیت خود را حفظ کرده‌اند. برخی عناوین مانند Skyrim، GTA V یا The Last of Us هنوز هم برای پلتفرم‌های مدرن پورت می‌شوند و جامعه بازیکنان فعالی دارند. این بازی‌ها پایه‌گذار بسیاری از استانداردهای امروزی هستند و تجربه‌ آن‌ها برای هر گیمری ضروری است.

منبع: Gamerant


چرا همه تو یوتیوب فارسی باهم دیگه دعوا دارند؟ میزگیم با لیل شایان و ویب‌هد

چرا همه تو یوتیوب فارسی باهم دیگه دعوا دارند؟ میزگیم با لیل شایان و ویب‌هد

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها