اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه سینما

رتبه‌بندی ۱۰ طراحی شخصیت برتر استودیو جیبلی

استودیو جیبلی برخی از بهترین طراحی‌های شخصیت در جهان انیمیشن را به خود اختصاص داده است. چیزی که این طراحی‌ها را شگفت‌انگیز می‌کند، لایه‌های معنایی پشت هر طراحی است. هر شخصیت استودیو جیبلی صرفاً برای زیبایی ظاهری طراحی نشده، بلکه به گونه‌ای خلق شده که طراحی آن‌ها به نحوی روایت و اجزای بصری داستان را تقویت می‌کند.

این موضوع تنها به شخصیت‌های اصلی و قهرمانان انیمه‌های استودیو جیبلی محدود نمی‌شود؛ از شخصیت‌های شرور گرفته تا کوچک‌ترین شخصیت‌های فرعی، هر طراحی استودیو جیبلی برای داستان از اهمیت خاصی برخوردار است. توجه به جزئیات استودیو جیبلی است که باعث می‌شود انیمه‌ها بسیار عالی و ماندگار شوند، زیرا هر اثر با هر بار تماشا، دیدگاه جدیدی ارائه می‌دهد. تعداد زیاد شخصیت‌های موجود در انیمه‌های استودیو جیبلی، جهان بی‌نهایتی از شخصیت‌ها را برای طرفداران استودیو جیبلی فراهم می‌کند که می‌توانند آن‌ها را مطالعه و تحلیل کنند. در این مطلب ۱۰ طراحی شخصیت برتر این استودیوی جذاب ژاپنی را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱۰. ظاهر سرکش و شرور پادشاه گربه (Cat King) درست مثل شخصیت اوست

شخصیت‌های جیبلی فراتر از مرزهای فرهنگی و جغرافیایی طراحی می‌شوند و به تم‌هایی جهانی مانند رشد، عشق، طبیعت، و هویت می‌پردازند

شخصیت‌های جیبلی فراتر از مرزهای فرهنگی و جغرافیایی طراحی می‌شوند و به تم‌هایی جهانی مانند رشد، عشق، طبیعت، و هویت می‌پردازند

پادشاه گربه، هارو را می‌رباید و به قلمروِ گربه‌ها می‌برد و سعی می‌کند با او ازدواج کند. پادشاه گربه‌ها، آنتاگونیست انیمه The Cat Returns است و قطعاً آن چیزی نیست که بسیاری از بینندگان انتظار داشتند، مخصوصاً با توجه به ظاهر شاهزاده لون. شاهزاده لون شخصیت آراسته‌تری است که شایسته یک شاهزاده آراسته و نجیب بوده، در حالی که پادشاه گربه‌ها به عنوان یک شخصیت بی‌نظم، نامرتب و پیر نمایش داده می‌شود. او دچار هتروکرومی (اختلاف رنگ دو چشم) است و یک چشمش نارنجی-قرمز و دیگری فیروزه‌ای است. او ترکیبی از گربه‌‌ی پرشین و راشن بلو است. همچنین یک جواهر روی پیشانی دارد، به همراه دستبندها و گردنبند طلایی.

۱۰تا از بهترین زوج‌های استودیو جیبلی | رمانتیک اما نه کلیشه‌ای

ظاهر نامرتب او با رفتار بدش مطابقت دارد؛ او بی‌ادب و بی‌رحم به نظر می‌رسد، اگرچه کاملاً هم بد نیست. او به نفع پسرش، شاهزاده لون، فکر می‌کند اما فقط حاضر است کارهای خوبی انجام دهد که به نفع او باشد. پادشاه گربه‌ها کسی است که هارو را می‌رباید و دگرگونی او به گربه را آغاز می‌کند. وقتی پادشاه گربه‌ها سعی می‌کند شاهزاده لون و هارو را به هم وصل کند و شاهزاده لون اعلام می‌کند که همسرش یوکی نام دارد، پادشاه گربه‌ها سعی می‌کند با هارو ازدواج کند.

۹. آریتی، ظاهری ساده اما با معنای عمیق

شخصیت‌های جیبلی اغلب ریشه در فرهنگ، اسطوره‌ها و ارزش‌های ژاپنی دارند

شخصیت‌های جیبلی اغلب ریشه در فرهنگ، اسطوره‌ها و ارزش‌های ژاپنی دارند

ظاهر ساده آریتی، دنیایی را که در آن زندگی می‌کند، به تصویر می‌کشد. لباس جذاب او، تأثیر ماندگاری بر بینندگان می‌گذارد.  داستان انیمه The Secret World of Arrietty پیرامون آریتی، یک نوجوان با موهای قهوه‌ای روشن تا شانه و چشمانی تیره می‌چرخد. او معمولاً وقتی بیرون از خانه و در طبیعت است، یک لباس قرمز ساده می‌پوشد، اما وقتی در خانه‌اش راحت است، یک لباس ساده قهوه‌ای و بژ می‌پوشد. او متعلق به نژادی به نام Borrower است که بسیار کوچک‌اند. قد یک Borrower حدود ۴ اینچ است، تقریباً به اندازه یک گیره لباس. او دارای هاله‌ای روشن و گرم است که کنجکاوی و جوانی را بروز می‌دهد که از ابتدای انیمه با روحیه ماجراجویانه‌اش آشکار می‌شود.

آنچه ظاهر آریتی را نمادین می‌کند، سادگی آن است. درست مانند نام نژادشان، قرض‌گیرنده‌ها تمایل دارند از انسان‌ها «قرض بگیرند». همه چیز در خانه آن‌ها از مکانی که در آن زندگی می‌کنند – که داخل خانه یک خانواده انسانی است – قرض گرفته می‌شود، از دیگ‌ها و ماهیتابه‌های خانه آریتی تا لباس‌هایی که بر تن دارد. برای تأکید بیشتر بر این روایت، آریتی معمولاً موهایش را به صورت دم اسبی بسته است که با یک گیره کوچک شبیه به یک قیچی کوچک نگه داشته شده است.

۸. لباس آبی زیبای نائوشیکا، برای شخصیتی که در هوا زندگی می‌کند

نائوسیکا نماد تعادل بین انسان و طبیعت است. طراحی شخصیت او از جزئیات بصری و ظاهری تا ویژگی‌های شخصیتی، با دقت و هنرمندی انجام شده است

نائوشیکا نماد تعادل بین انسان و طبیعت است. طراحی شخصیت او از جزئیات بصری و ظاهری تا ویژگی‌های شخصیتی، با دقت و هنرمندی انجام شده است

نائوشیکا شبیه پرنده‌ای در حال پرواز است و لباسش به زیبایی این موضوع را بیان می‌کند. انیمه Nausicaa of the Valley داستانی درباره نائوشیکا، شاهزاده دره باد و یازدهمین فرزند پادشاه جیل است. او موهای قهوه‌ای مایل به قرمز کوتاه دارد و معمولاً یک تونیک آبی ساده و کاربردی با کمربند می‌پوشد. او همچنین شلوار و چکمه‌های قهوه‌ای و کلاه و ماسکی برای زمانی که از Mowe برای پرواز در آسمان استفاده می‌کند، می‌پوشد. ظاهر او کاملاً روحیه ماجراجویانه او را منعکس می‌کند، به‌ویژه برای کسی که آسمان را کاوش می‌کند و بیشتر وقت خود را به لذت بردن از نسیم می‌گذراند.

رنگ اصلی نائوشیکا آبی است و این با عشق او به آسمان و نحوه زندگی آزادانه‌اش مطابقت دارد. علاوه بر این، رنگ‌های خاکی او ارتباط او با طبیعت و زمین را نشان می‌دهد. طراحی شخصیت او تمام جنبه‌های طبیعت، از آسمان گرفته تا ریشه‌ها و گیاهان در خاک را در بر می‌گیرد که باعث می‌شود طراحی شخصیت او بسیار به یاد ماندنی باشد، زیرا رویدادهای انیمه را به خوبی منعکس می‌کند. تحرک لباس او بر روحیه آزاد نائوشیکا تاکید بیشتری می‌کند. 

نائوشیکا یک قهرمان زیست‌محیطی بوده و طراحی او به‌گونه‌ای است که ارتباطش با طبیعت را برجسته کند. استفاده از عناصر بصری مثل ارتباطش با حشرات عظیم‌الجثه مانند Ohmu، نشان‌دهنده‌ی هماهنگی او با محیط پیرامون است.

شخصیت نائوشیکا از شخصیت داستانی «نائوسیکا» در ادیسه‌ی هومر الهام گرفته شده است که او نیز دختری دلسوز و مهربان بود. میازاکی همچنین از علاقه‌اش به محیط‌زیست و آثار علمی‌تخیلی برای خلق این شخصیت الهام گرفته است. طراحی دنیای پساآخرالزمانی و تعامل نائوشیکا با آن، پیام قوی انیمه درباره حفاظت از طبیعت را تقویت می‌کند.

۷. هیولای بی‌صورت: سایه‌ای وهم‌آور

او همزمان ترسناک، مرموز و دلسوز به نظر می‌رسد، که باعث می‌شود یکی از ماندگارترین شخصیت‌های انیمیشن باشد

او همزمان ترسناک، مرموز و دلسوز به نظر می‌رسد که باعث می‌شود یکی از ماندگارترین شخصیت‌های انیمیشن باشد

عدم وجود یک ظاهر واقعی، چیزی است که طراحی هیولای بی‌صورت (No-Face) را شگفت‌انگیز می‌کند. دنیای Spirited Away همیشه برای هر انسانی تا حدودی ترسناک و ناراحت‌کننده بوده است، زیرا ساکنان آن در دنیایی زندگی می‌کنند که انسان‌ها معمولاً نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و هیولای بی‌صورت نمونه بارزی از این است که ارواح چقدر می‌توانند ناراحت‌کننده باشند. هیولای بی‌صورت یکی از ساده‌ترین طراحی‌های شخصیت استودیو جیبلی است. او به شکل یک سیاه شبح‌وار بوده که شبیه به سایه‌ای است که در پایین‌تنه محو می‌شود و یک ماسک نمادین دارد که دارای سوراخ‌های چشمی سیاه و دهانی نیمه‌باز است. ظاهر او شبیه به یک ملحفه روی بدن انسان است که شناور بوده. 

هیولای بی‌صورت بسیار شبیه به توصیف خود اوست. طراحی ساده او تأکید می‌کند که او چگونه نمی‌تواند هیچ نوعی از بیان و از دیدگاه یک غریبه، شخصیت یا وجودی داشته باشد. بسیاری از اوقات، شخصیت‌های Spirited Away او را به دلیل عدم حضورش نادیده می‌گیرند یا بی‌توجهی می‌کنند. تنها زمانی که او «دیده می‌شود» زمانی است که Chihiro با او صحبت می‌کند. پس از آن، او شروع به توسعه ویژگی‌های شخصیتی دیگر می‌کند، مانند تغییرات در ظاهر و صدا. 

هیولای بی‌صورت با محیط اطرافش تعامل زیادی دارد و طراحی او به گونه‌ای است که بتواند هم دوست‌داشتنی و هم تهدیدآمیز به نظر برسد. وقتی در حمام عمومی، غذا و طلا به دیگران می‌دهد، مهربان و ساده به نظر می‌رسد، اما وقتی طمع و فساد را جذب می‌کند، تغییر شکل او کاملاً ترسناک می‌شود. بی‌صورت نمادی از انسان‌هایی است که در جستجوی هویت هستند و ممکن است از طریق تقلید از دیگران یا جذب ویژگی‌های محیط، مسیر خود را گم کنند. طراحی او نشان می‌دهد که چگونه طمع می‌تواند موجودی بی‌گناه را به موجودی وحشی و غیرقابل‌کنترل تبدیل کند.

۶. تغییر ظاهر سوفی، بازتابی از دیدگاه او نسبت به خودش

طراحی شخصیت سوفی پیام‌های زیبای داستان درباره رشد، عشق و پذیرش خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کند

طراحی شخصیت سوفی پیام‌های زیبای داستان درباره رشد، عشق و پذیرش خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می‌کند

تغییر ظاهر سوفی، همیشه یکی از موضوعات اصلی در طول انیمه بوده است. از ابتدای Howl’s Moving Castle بینندگان کاملاً از دیدگاه سوفی نسبت به خودش آگاه هستند: به عنوان زنی ساده و معمولی. دیدگاه سوفی نسبت به خودش به طور مداوم در چشم بیننده نیز منعکس می‌شود. وقتی دیدگاه سوفی نسبت به خودش تغییر می‌کند، ظاهر او هم تغییر می‌یابد. او ابتدا با کلاه حصیری لبه‌دار با یک بافت قهوه‌ای بلند که توسط یک روبان کوچک مایل به قرمز نگه داشته شده است، دیده می‌شود. او همچنین یک لباس سبز تیره با چکمه‌های قهوه‌ای می‌پوشد، اما در پایان انیمه، موهای نقره‌ای کوتاه و لباس آبی تیره دارد.

آنچه سوفی را به یکی از بهترین شخصیت‌های طراحی‌شده استودیو جیبلی تبدیل می‌کند، نحوه تغییر طراحی او با پیشرفت توسعه شخصیتش است. سوفی از عزت نفس پایین رنج می‌برد، عمدتاً به دلیل هم‌سن‌و‌سال‌ها و اعضای خانواده‌اش و این دیدگاه دائماً نحوه نگاه او به بیننده را تغییر می‌دهد، به‌ویژه پس از اینکه جادوگر بیابان او را نفرین می‌کند. Howl’s Moving Castle از تغییر ظاهر سوفی به عنوان ابزاری روایی برای پیشرفت داستان به صورت بصری استفاده می‌کند.

طراحی سوفی به وضوح نشان‌دهنده‌ی تحول درونی او از دختری ساده و ناامید به زنی قدرتمند و مستقل است. طراحی این شخصیت به گونه‌ای انجام شده که بسیاری از مخاطبان می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند، به‌ویژه با احساسات ناامنی و تغییراتی که تجربه می‌کند. سوفی یکی از پیچیده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین قهرمانان دنیای انیمه است. طراحی این شخصیت، بازتابی از سفر درونی و تحولی عمیق است که او در طول داستان تجربه می‌کند.

۵. سان، از نشان دادن اینکه او یک پرنسس گرگ است، هراسی ندارد

هایائو میازاکی به‌عنوان بنیان‌گذار و خالق بسیاری از آثار جیبلی، تأثیر عمیقی بر طراحی شخصیت‌ها دارد

هایائو میازاکی به‌عنوان بنیان‌گذار و خالق بسیاری از آثار جیبلی، تأثیر عمیقی بر طراحی شخصیت‌ها دارد

لباس اصلی سان، از سر تا پا، نشان‌دهنده غرور و تعلق او نسبت به خوی وحشی‌اش است. سان از کاراکترهای انیمه Princess Mononoke و یکی از قهرمانان اصلی داستان، در کنار آشی‌تاکا است. او موهای قهوه‌ای کوتاه دارد و نشانه‌های قرمز رنگی روی صورتش هست. او همچنین زیورآلات استخوانی مختلفی دارد، مانند گردنبندی با استخوان‌های نوک‌ تیز تزئین‌شده و گوشواره‌های دایره‌ای صاف استخوانی. او یک لباس آبی سرمه‌ای با یک تونیک سفید روی آن می‌پوشد، همراه با بازوبندهای آبی سرمه‌ای و هِدبند. مهم‌تر از همه، او یک شنل خزدار دارد و گاهی اوقات ماسکی با یک گلوله خز که از آن بیرون می‌زند می‌پوشد. او شبیه همراهان گرگ خود است و مانند آن‌ها حرکت می‌کند: سریع، مرگبار و چابک.

۱۵ تا از بهترین انیمه‌های استودیو جیبلی برای کودکان

طراحی شخصیت او به دلیل توانایی قابل توجه آن در به تصویر کشیدن وحشی بودن و خشونتی خالصانه، یکی از بهترین و پرطرفدارترین‌ شخصیت‌های این استودیو باقی مانده است. او برای اولین بار در انیمه پوشیده از خون ظاهر می‌شود و قرمزی او تنها با لباس سفیدش برجسته می‌شود. او اغلب با خنجر استخوانی خود در کنار همراهان گرگ خود دیده می‌شود. ظاهرش واقعاً او را به عنوان کسی که متعلق به طبیعت وحشی است، مشخص می‌کند و ترکیب خز گرگ و پالت رنگی او بیشتر بر آن تأکید می‌کند.

۴. پونیو: پری دریایی کوچک دوست‌داشتنی

یکی از رازهای موفقیت استودیو جیبلی، دقت فوق‌العاده به حرکات و زبان بدن شخصیت‌ها است

یکی از رازهای موفقیت استودیو جیبلی، دقت فوق‌العاده به حرکات و زبان بدن شخصیت‌ها است

طراحی پونیو، به افسانه معروف پری دریایی کوچک اشاره دارد و نشانه درخشندگی و جوانی اوست. پونیو یکی از بامزه‌ترین موجودات و شخصیت‌های استودیو جیبلی در انیمه Ponyo است. طراحی او با فضای بامزه‌ای که اثر به تصویر می‌کشد، مطابقت دارد: یک بازگویی فانتزی و سرگرم‌کننده از افسانه پری دریایی کوچک. پونیو برای اولین بار به عنوان یک موجود دریایی معرفی می‌شود که کمی شبیه به انسان است، به جز اینکه باله‌هایی برای بازوها و پاهایش دارد. او موهای نارنجی پرپشتی، چشمان گرد بزرگ شیطنت‌آمیز و بدنی به رنگ مرجان دارد. ظاهر او بعداً به شکل انسانی کودکانه‌تری تغییر می‌کند، در حالی که بیشتر ویژگی‌های موجود دریایی خود را حفظ می‌کند.

طراحی شخصیت پونیو کاملاً با انرژی پر جنب‌و‌جوش او و رابطه‌اش با اقیانوس و جایی که از آن آمده است، مطابقت دارد. سوسوکه در ابتدا او را به اشتباه یک ماهی قرمز روشن می‌گیرد و حتی وقتی او تغییر شکل می‌دهد، هنوز شبیه شکل موجود دریایی خود است. او قطعا در میان جمعیت اهالی شهر با موهای تیره برجسته است و تشخیصش از فاصله دور با لباس و موهای رنگ روشن آسان است. این نشان می‌دهد که او چقدر در میان اهالی شهر غریبه است و رازآلود بودن او را بیشتر می‌کند.

۳. کت‌باس: هم دوست‌داشتنی و هم همه‌کاره

کت‌باس در My Neighbor Totoro کاملاً با فضای جادویی فیلم و ارتباط با طبیعت هماهنگ است

کت‌باس در My Neighbor Totoro کاملاً با فضای جادویی انیمه و ارتباط با طبیعت هماهنگ است

کت‌باس ترکیبی شگفت‌انگیز از تخیل کودکانه، فرهنگ ژاپنی و کارکرد روایی است که با طراحی منحصر به فرد خود، تأثیری عمیق بر بیننده می‌گذارد. وظیفه اصلی کت‌باس کمک به توتورو و ساتسوکی در پیدا کردن می است. در انیمه My Neighbor Totoro کت‌باس یک شخصیت محبوب به شکل گربه است که به توتورو، ساتسوکی و می در مواقع مختلف کمک می‌کند. این اتوبوس شبیه گربه‌های راه راه (پلنگی) است و دارای چشمان درشت و درخشان زرد رنگی بوده که به عنوان چراغ جلوی اتوبوس عمل می‌کند. همچنین دوازده پا دارد. بدنه‌ کت‌باس دارای پنجره‌هایی است که فضای داخلی و صندلی‌های آن را نشان می‌دهد. این اتوبوس شباهت زیادی به یک اتوبوس مسافربری شهری دارد و در این انیمه به عنوان وسیله‌ی حمل و نقل شخصیت‌ها به کار می‌رود.

این طراحی هوشمندانه‌ی شخصیت یکی از بهترین‌هاست، چرا که سازندگان توانسته‌اند با استادی یک موجود زنده و یک شیء بی‌جان را با هم ترکیب کنند. کت‌باس در نگاه اول با چشمان درخشان بزرگ و لبخند کشیده و عریضش ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما با دیدن اینکه دائماً به توتورو و دوستانش کمک می‌کند، به راحتی خیال بیننده را راحت می‌کند. این طراحی با صراحت و سادگی‌اش به راحتی در صدر بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

کت‌باس ریشه در فرهنگ ژاپنی دارد و از ایده‌های سنتی درباره‌ی موجودات جادویی به نام یُوکای (Yōkai) الهام گرفته است. گربه‌ها در فرهنگ ژاپنی اغلب به‌عنوان موجوداتی مرموز و جادویی در نظر گرفته می‌شوند. او همچنین بازتابی از اتوبوس‌های عمومی ژاپن است که نقش مهمی در زندگی روزمره دارند و این ترکیب حس آشنایی و نوستالژی را در کنار جادوی تخیل ایجاد می‌کند. کت‌باس نقش پل بین دنیای انسان‌ها و دنیای جادویی را ایفا می‌کند. طراحی او این ارتباط را از طریق ظاهر خلاقانه و توانایی‌های ماورایی‌اش به‌خوبی به تصویر می‌کشد.

۲. طراحی شخصیت هاول به طور مداوم تغییر می‌کند تا جنبه‌های مختلف او را بیان کند

استودیو جیبلی شخصیت‌های متنوعی خلق می‌کند که از نظر سن، جنسیت، و نقش در داستان متفاوت هستند

استودیو جیبلی شخصیت‌های متنوعی خلق می‌کند که از نظر سن، جنسیت و نقش در داستان متفاوت هستند

هاول در کنار سوفی، ظاهری در حال تغییر دارد که رشد شخصیت فعلی‌اش را منعکس می‌کند. هاول شخصیت اصلی دیگر در Howl’s Moving Castle نیز مانند سوفی، این ویژگی را با او مشترک دارد. او همواره در حال تغییر ظاهر خود است، اگرچه بیشتر به این دلیل است که می‌خواهد خود را به اطرافیانش نشان دهد. هاول به عنوان شخصیتی رازآلود شناخته می‌شود، از گذشته‌اش گرفته تا نحوه‌ی کارکرد جادویش، بنابراین تعجبی ندارد که او سعی می‌کند با استفاده از ظاهرهای مختلف نیز خودش را پنهان کند. بینندگان ابتدا او را با شنل طرح‌دار نمادین و موهای بلوند تا شانه‌اش می‌بینند، اما ظاهر او به زودی به شکلی ساده‌تر تغییر می‌کند، با موهای سیاه تا شانه و یک تونیک سفید ساده و شلوار سیاه.

تغییر ظاهر او از مجلل به ساده می‌تواند بازتابی از آشکار کردن خود واقعی‌اش و گشودن دلش به سوفی باشد. ظاهر مجلل‌تر او شبیه به جادوگر هاول و چگونگی دید دنیای جادوگری به اوست. او همچنین ظاهر نفرین‌شده‌ی پرنده‌مانند خود را دارد که بسیار شبیه به ظاهر اصلی‌اش با موهای سیاه است – پنهان‌کاری که او اغلب سعی می‌کند آن را مخفی کند – اما سوفی انسان بودنش را به او یادآوری می‌کند، بنابراین هاول اجازه نمی‌دهد جنبه‌ی حیوانی‌اش او را کنترلش کند.

۱. ظاهر انسانی هاکو تقریباً با شکل اژدهایش یکسان است

چشم‌های هاکو چه در قالب انسانی و چه در شکل اژدها، عمیق و پرمعنی طراحی شده‌اند، که نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی شخصیت او و احساسات پنهانش است

چشم‌های هاکو چه در قالب انسانی و چه در شکل اژدها، عمیق و پرمعنی طراحی شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی شخصیت او و احساسات پنهانش است

تغییر شکل مداوم هاکو نشان می‌دهد که او خودش را نمی‌شناسد. ظاهر هاکو در انیمه Spirited Away یکی از شخصیت‌هایی است که بهترین بازتاب از کاراکتر را به تصویر کشیده است. شکل انسانی هاکو به طور مشخص شبیه به اژدها است: او چشمان سبز تیز و مورب، موهای سیاه صاف تا شانه و یک روپوش سفید سنتی بسته شده با یک کمربند بنفش دارد. او همچنین لباس آبی تیره زیر آن دارد که در شکاف‌های روپوش سفیدش دیده می‌شود و صندل‌های قهوه‌ای می‌پوشد. شکل اژدهای او نیز خیلی دور از این نیست. وقتی او تغییر شکل می‌دهد، به یک اژدهای سفید رنگ با یال فیروزه‌ای و چشمان سبز خیره تبدیل می‌شود.

انیمه From Up on Poppy Hill دست کم گرفته شده‌ترین اثر استودیو جیبلی

تغییر شکل هاکو همچنین اشاره به تسلط تق و لق او بر خود واقعی‌اش دارد. اغلب در Spirited Away بینندگان شاهد تغییر شدید شخصیت و رفتار هاکو هستند. این احتمالاً به دلیل تأثیر یوبابا بر او و این واقعیت است که هاکو کاملاً کنترل خود را در دست ندارد و از آنجایی که او اغلب در موقعیت‌های خطرناک قرار می‌گیرد، بسیار خصمانه رفتار می‌کند. این اغلب در شکل اژدهای او دیده می‌شود. در حالی که هاکو در شکل انسانی خود است، مهربان و آرام بوده و هر زمان که می‌تواند به چی‌هیرو کمک می‌کند.

هاکو یک شخصیت مرموز است که در ابتدا به نظر می‌رسد از طرف یوبابا (Yubaba) کنترل می‌شود، اما در واقع تلاش می‌کند به هویت اصلی خود بازگردد. طراحی دوگانه‌ی او این دوگانگی و کشمکش درونی را به خوبی منعکس می‌کند. طراحی اژدهای هاکو از اژدهایان اسطوره‌ای شرق آسیا، به‌ویژه ژاپن و چین، الهام گرفته شده است. این اژدهایان معمولاً نماد خرد، قدرت معنوی، و ارتباط با عناصر طبیعی (مانند آب و باد) هستند. لباس و حرکات انسانی هاکو به نوعی به سنت‌های ژاپنی مانند احترام به دیگران و وقار در رفتار اشاره دارند.

طراحی کدام شخصیت استودیو جیبلی نظر شما را بیش از همه جلب کرده است؟

استودیو جیبلی یکی از برجسته‌ترین استودیوهای انیمیشن‌سازی جهان است و طراحی شخصیت‌های آن یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این استودیو محسوب می‌شود. شخصیت‌های استودیو جیبلی به خاطر عمق، جذابیت و ارتباطی که با مخاطب برقرار می‌کنند، ماندگار و تأثیرگذار هستند. 

طراحی شخصیت‌ها در استودیو جیبلی با دقت به کوچک‌ترین جزئیات انجام می‌شود. حالت چهره، حرکات بدن و حتی لباس‌ها نقش مهمی در نمایش شخصیت و داستان دارند. شخصیت‌های جیبلی تنها به ظاهر زیبا و جذاب محدود نمی‌شوند، بلکه از لحاظ روان‌شناختی و عاطفی عمیق و پیچیده هستند. این استودیو شخصیت‌هایی خلق می‌کند که دارای نقاط قوت و ضعف انسانی هستند و همین امر باعث می‌شود که مخاطبان بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. 

در نهایت، موفقیت استودیو جیبلی در طراحی شخصیت‌ها ناشی از ترکیب دقیق تخیل، توجه به جزئیات، الهام از فرهنگ، و تمرکز بر انسانیت و احساسات است. این استودیو نه تنها شخصیت‌هایی زیبا و به‌یادماندنی خلق می‌کند، بلکه از طریق طراحی آن‌ها داستان‌هایی عمیق و تأثیرگذار روایت می‌کند که در قلب مخاطبان باقی می‌مانند. شما هم از شخصیت موردعلاقه‌ی خود در میان کاراکترهای استودیو جیبلی در کامنت بنویسید. 

منبع: CBR


ببینید: ترسناک‌ترین دختر یوتیوب فارسی کیه؟ میزگیم با مهدیس ‪@mahdisiris‬

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nik
پاسخ

قلعه متحرک هاول باید به عنوان بهترین انیمه تاریخ ثبت بشه
حتی از اتک و شهر اشباح و … هم قشنگتره

MOICHIRO
پاسخ

هاکو