درآمد ۱.۴ میلیون دلاری کالاف دیوتی وارزون موبایل در چهار روز ابتدایی
با توجه به اطلاعاتی که وبسایت AppMagic منتشر کرده، بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل موبایل در چهار روز ابتدایی عرضه خود موفق به کسب ۱.۴ میلیون دلار شد. این اتفاق پس از عرضه رسمی بازی در ۲ فروردین رخ داد، آن هم در حالی که ۵۰ میلیون از گیمرها برای تجربه آن پیش ثبتنام کرده بودند.
بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل به تازگی عرضه شده و برخلاف آنچه که از اکتیویژن انتظار میرفت، از مشکلات متعددی رنج میبرد. این بازی بتلرویال در تاریخ ۲ فروردین به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت و تا این نقطه از زمان واکنشهای مثبت زیادی به همراه نداشته است. بسیاری از مخاطبین از مواردی نظیر مشکلات فنی و قیمت بالای پرداختهای درون برنامهای شاکی هستند و نمرات پایینی را به آن اختصاص دادهاند.
بتلرویال جدید شرکت اکتیویژن در برخی از مناطق یک روز زودتر در دسترس قرار گرفت و توانست در همان روز چیزی حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد. اما پس از اینکه بازی در ۲۱ مارس به صورت بین المللی منتشر شد توانست در طی چهار روز ۱.۴ میلیون دلار فروش کند. بدین ترتیب Call of Duty: Warzone Mobile مجموعا در پنج روز ابتدایی توانست مبلغی حدود ۱.۶ میلیون دلار به حساب شرکت اکتیویژن واریز کند؛ مبلغی که نسبت به نام بزرگ کالاف دیوتی کم و ناامید کننده به نظر میرسد.
البته توجه داشته باشید که نسخه آزمایشی بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل از دسامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شده بود و گیمرهای برخی از مناطق محدود میتوانستند به تجربه آن بپردازند. بازی مذکور پس از عرضه نسخه آزمایشی درآمدی حدود ۲.۲ میلیون دلار به همراه داشت که بیشتر آن سهم ایالات متحده آمریکا بود. به عبارتی دیگر ۴۷ درصد درآمد وارزون موبایل (۱.۱ میلیون دلار) از طریق گیمرهای آمریکایی حاصل شده است. پس از آمریکا کشور شیلی به عنوان بزرگترین بازار Warzone Mobile محسوب میشود و چیزی حدود ۲۰۲,۵۰۰ دلار درآمدزایی داشته. دو کشور آلمان و استرالیا هم به صورت مشترک رتبه سوم این لیست را به خود اختصاص دادهاند.
همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم درآمدزایی کالاف دیوتی وارزون موبایل نسبت به نام بزرگ Call of Duty عملکرد مالی ناامید کنندهای ثبت کرده است. برای درک بهتر این موضوع بد نیست که نگاهی به آمار بازی فوقالعاده موفقی با نام کالاف دیوتی موبایل داشته باشیم. این بازی که با همکاری با استودیو Tencent’s Timi ساخته شده توانست در چهار روز ابتدایی خود حدود ۴.۴ میلیون دلار فروش داشته باشد.
برای درک بهتر موفقیت کالاف دیوتی موبایل باید بدانید که این بازی پس از عرضه در اکتبر ۲۰۱۹ بالغ بر سه میلیارد دلار فروش کرده که همه آنها هم از طریق پرداختهای درون برنامهای حاصل شدهاند. در واقع از آنجایی که در مورد یک ویدیو گیم رایگان صحبت میکنیم تمام درآمدهای آن به پرداختهای درون برنامهای و فروش آیتمهای تزئینی مربوط میشود. این بازی موبایلی آنقدری گسترده بود که حتی توانست فرنچایز کالاف دیوتی را به سطح جدیدی از محبوبیت برساند؛ فرنچایزی که به خودی خود یکی از بزرگترین IPهای تاریخ صنعت سرگرمی است.
البته انتظار میرود شرکت اکتیویژن به این زودیها بیخیال داستان نشود و با به روز رسانیهای متعدد کالاف دیوتی وارزون موبایل را به جایگاه بالاتری برساند؛ کاری که اعضای این شرکت به خوبی آن را بلد هستند. اما این پیشرفت در چه برههای از زمان رخ میدهد و چقدر طول میکشد مشخص نیست و صرفا با گذر زمان مشخص خواهد شد.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: PocketGamer
بهترین بازیهای عید به پیشنهاد یوتوبرها
نظرات