مشخصا کمپانی سونی هنوز کارش با فرنچایز پرطرفدار خدای جنگ یا همان گاد آو وار (God of War) تمام نشده و پروژههای مختلفی از جمله یک سریال تلویزیونی (برای شبکه پرایم ویدیو)، یک نسخه مترویدوانیایی و دو بعدی برای بازگشت به یونان با الهام از بازیهایی نظیر Blasphemous (که شایعات متعددی دربارهاش وجود دارد) و همچنین نسخه بعدی که ممکن است به قلمرو اساطیر مصر سفر کند حول محور آن به چشم میخورد. با وجود این برنامههای گسترده و بلندمدت، به نظر میرسد یکی از پروژههای جاهطلبانه فرنچایز کنسل شده باشد.
اوایل سال جاری میلادی یک گزارش اعلام کرد سونی میخواهد دو پروژه لایو سرویس در استودیوهای فرست پارتی خود را به طور کامل لغو کند. اینها شامل یک بازی معرفینشده از استودیو بند (Bend Studio) و بازی مولتیپلیر گاد آو وار (که توسط بلوپوینت گیمز در حال ساخت بود) میشد.
این اتفاق موجب شگفتی خیلی از طرفداران شد و متاسفانه ما غیر از این حقیقت که با یک اثر لایو سرویس و چندنفره مواجه بودیم، چیز خاصی از بازی جدید God of War نمیدانستیم. خوشبختانه به تازگی وبسایت MP1st به چندین اسکرینشات از بازی دسترسی پیدا کرده که نگاه مفصلی به جزئیات و طراحی آن دارد.
نخستین نگاه به بازی کنسلشده God of War از بلوپوینت
اسکرینشاتهایی که از پروژه مولتیپلیر خدای جنگ لو رفته به مراحل اولیه توسعه آن تعلق دارد و بسیاری از لوکیشنها، استها (Assets) و طراحیهای محیطی بازی را به معرض نمایش میگذارد.
برای مشاهده تمام تصاویر به این لینک مراجعه کنید
یکی از نکات بسیار مهمی که از این تصاویر به دست میآید، تایید بازگشت God of War به قلمرو اساطیری یونان باستان است. این مسئله به خوبی از طراحی عبادتگاههای یونانی و اجسام باستانی موجود در تصاویر قابل تشخیص است. در کنار طراحی بیرونی عبادتگاهها، ما همچنین نگاهی به شکل داخلی غارها داریم که واضحا برای حضور تعداد قابل توجهی از بازیکنان طراحی شده بودند.
مورد جالب توجه دیگر که میتواند برای افراد آشنا به داستان سری گاد آو وار و اساطیر یونان جذاب باشد، حضور هیدیز در بازی است. ما میدانیم که اسلحهخانه و استخرهای زرد رنگ و سولفوری غارها متعلق به اوست؛ بنابراین اگر بازی چندنفره God of War در خط زمانی اصلی فرنچایز جای میگرفت، حضور هیدیز به وقوع اتفاقات آن در دوران پیش از God of War III اشاره میکرد. البته همانطور که اشاره کردیم چنین چیزی تنها در صورتی ممکن بود که بازی در خط زمانی اصلی فرنچایز جریان داشته باشد، در غیراینصورت تقریبا هر سناریو و حالتی محتمل به نظر میرسید.
مسئله دیگری که میتوانیم به آن بپردازیم، طراحی خارقالعاده و معماری یونانی سازهها است. هرچند برخی تصاویر شکل و شمایلی دارند که مخاطب بلافاصله حس گاد آو وار ۲۰۱۸ و رگناروک را درک میکند. در یکی از تصاویر ظاهرا مجسمهای از یک شخصیت مونث ماسکی در دست دارد که ما را یاد مجسمههای بازیهای اورجینال God of War میاندازد. سپس یک سری مجسمه از سربازان به چشم میخورد که سپر و نیزه در دست گرفتهاند؛ چیزی که نشان میدهد با سربازان اسپارتان طرفیم. با این حال ظاهرا آنها به Einherjar (جنجگویان نورس که در والهالا از بازی God of War Ragnarok حضور داشتند) نیز بیشباهت نیست. ورای اینها ما یک سری سلاح با رنگ سبز میبینیم که مخاطب را به یاد اسلحه Beserkerها و دیگر دشمنان خدای جنگ ۲۰۱۸ و رگناروک میاندازد.
همچنین، باتوجه به ابعاد استخرهای ذکر شده در بالا که در یک شبیهسازی مورد مقایسه قرار گرفتهاند، ما ایده خاصی از کارکرد و کاربرد آنها در بطن گیمپلی خدای جنگ نداریم. اگر بخواهیم به اسلحهخانه هیدیز بازگردیم، یکی از تصاویر طراحی آن را کاملا متفاوت نشان میدهد، جایی که یک نوع فرسایش و زنگزدگی قرمز رنگ محیط را فرا گرفته است. این حالت به عنوان یک «طلسم» برای اسلحهخانه توصیف شده که شاید به ایجاد چالشهای زمانی و وارد شدن آسیب به بازیکن حین ورود به این مکان اشاره داشته باشد.
با همه این اوصاف در نهایت پلی استیشن به موفقیت این اثر ایمان نداشته و تصمیم به لغو پروژه گرفته است. این تصمیمگیری تا حد زیادی قابل درک و منطقی است، مخصوصا زمانی که عملکرد بازیهای لایو سرویس پلی استیشن در سالهای اخیر را مورد بررسی قرار میدهیم. نمونه بارز این مسئله بازی فاجعهبار کانکورد (Concord) بود که حتی دو هفته هم دوام نیاورد و صدها میلیون دلار از سرمایه سازندگان را به باد داد.
هماکنون گزارشات نشان میدهد استودیو بلوپوینت سراغ یک پروژه دیگر رفته که یک بازی سوم شخص و اکشن است. اینکه استودیو دقیقا روی چه اثری کار میکند واقعا قابل حدس نیست، اما خیلی از طرفداران امیدوار هستند سازندگان ریمیک Demon’s Souls این بار سراغ ریمیک بازی نخست God of War بروند. هرچه باشد، طرفداران از از سالها پیش خواهان توسعه چنین پروژهای هستند.
باتوجه به تاریخچه درخشان بلوپوینت در توسعه ریمیکها (از جمله Shadow of the Colossus و Demon’s Souls)، بازسازی گاد آو وار ۱ میتواند بسیار امیدبخش باشد. علاوه بر اینها، از آنجایی که میدانیم استودیو روی یک بازی با تم اساطیر یونان کار میکرده، پتانسیل بهرهگیری از Assetها و تجربهشان برای ساخت ریمیک God of War 1 بالا خواهد بود.
نظر شما درباره بازی چندنفره خدای جنگ چیست؟
منبع: MP1st




نظرات