بازی Silent Hill 2 پس از ۲۳ سال بالاخره بازسازی شده، اما نسخه اصلی این بازی که برای کنسول PS2 عرضه شد، همچنان یک تجربه کلاسیک و ماندگار است که به همه پیشنهاد میشود آن را روی دستگاههای قدیمی و حتی نمایشگرهای CRT تجربه کنند. حالا نیکو ویلکینز، دانشجوی دانشگاه ویرجینیا کامنولث، که یکی از طرفداران بازی سایلنت هیل ۲ است، نسخهای کوتاهتر از داستان روانشناختی این بازی را خلق کرده و آن را بهصورت نمایش تئاتر به روی صحنه برده است. نمایش «مکان خاص ما» یا Our Special Place یک اقتباس مستقل و غیرتجاری است که ماه گذشته به مدت سه شب تماشاگران را ناآرام و وحشتزده کرد.
ویلکینز در یک ایمیل توضیح داد که هدف این نمایش، ایجاد تجربهای درگیرکننده برای تماشاگران بود تا آنها را در ذهن شخصیت اصلی داستان، جیمز ساندرلند قرار دهد. او افزود: «سالها بود که به دنبال ایدههایی برای ساخت یک تجربه تئاتری ترسناک و واقعی بودم، اما نمیتوانستم داستان مناسبی برای ترکیب این ایدهها پیدا کنم. سپس سایلنت هیل ۲ را بازی کردم و بلافاصله عاشقش شدم.
این دانشجوی کارگردانی، از سوی گروه تئاتر دانشجویی Shafer Alliance Laboratory Theater در دانشگاه VCU مجوز اجرای این پروژه را چند ماه قبل دریافت کرد. ویلکینز در همان زمان کار طراحی صحنه این نمایش منحصربهفرد را آغاز کرد. او توضیح داد: «تابستان را صرف جمعآوری وسایل صحنه کردم؛ از جمله کابینتهای قدیمی، میز، چراغها و حتی یک توالت. پس از آغاز نمایش، این وسایل را به طراحان صحنه سپردم تا آنها را کهنهتر و فرسودهتر کنند.»
در این اثر نمایشی، از موسیقی نمادین آکیرا یامائوکا، آهنگساز بازی سایلنت هیل ۲ از جمله قطعات White Noiz و Alone in the Town و همچنین Black Fairy استفاده شد. ویلکینز همچنین برخی از افکتهای صوتی و صداهای محیطی بازی را به کار گرفت تا بتواند فضای بازی را بیشتر به بینندههای نمایش القا کند و بازی بهتری از بازیگرانش بگیرد.
با این حال، نمایش سایلنت هیل ۲ تفاوتهایی با داستان بازی داشت و بزرگترین تفاوت، غیبت شخصیت «کله هرمی» یا Pyramid Head بود. بخشی از این تصمیم صرفاً به دلیل محدودیتهای عملی گرفته شد. ویلکینز توضیح داد: «آخرین چیزی که میخواستم، یک اجرای سطحی از چنین شخصیت نمادینی بود که داستان را کمارزش کند.» او افزود که پیدا کردن بازیگری با فیزیک مناسب برای این نقش چالشبرانگیز بود و سرپوش بزرگ این شخصیت احتمالاً با اندازه صحنه همخوانی نداشت.
ویلکینز گفت که همچنین میخواست از تبدیل شدن کله هرمی به یک نماد عادی مانند شخصیتهای ترسناک دیگر جلوگیری کند. او افزود: «قسمتی از هدف حذف کله هرمی این بود که نشان دهم سایلنت هیل نیازی به او ندارد. چه راهی بهتر از این که او را از تنها داستانی که واقعاً توجیهی برای وجودش دارد، حذف کنیم؟»
ویلکینز گفت که حتی قصد داشته پایان نمادین و طنزآمیز سگ در بازی سایلنت هیل ۲ را نیز در پایان نمایش خود بگنجاند، اما این ایده به دلیل محدودیت بودجه اجرایی نشد. پایان نمایش بهطور عمدی مبهم باقی ماند، اما ویلکینز معتقد است که بیشتر به پایان «ترک کردن» در بازی شباهت دارد. او توضیح داد: «نمایش با خواندن نامه مری در قالب صدای ضبط شده پایان مییابد و جیمز به تنهایی روی صحنه نشسته است. پس از پایان، جیمز همه چیز را رها کرده و از آنجا خارج میشود و از آن نقطه به بعد، انتخاب با بیننده است که تصور کند او به کجا میرود.»
ویلکینز درباره تأثیر این نمایش بر تماشاگران گفت: «من آنقدر نسبت به نمایش بیحس شده بودم که فراموش کردم مردم آن را همانقدر ترسناک و ناراحتکننده میبینند که واقعاً هست.» او افزود: «من همه چیز را در این نمایش به گونهای طراحی کردم که حس ناراحتی ایجاد کند و پیشبینی نکرده بودم که این حس تا چه اندازه شدید خواهد بود. مادرم میگفت که این نمایش او را از لحاظ احساسی خسته کرده و حتی درباره سلامت روانی بازیگر نقش اصلی، دنی ویالوبوس، نگران شده بود.»
اما ویلکینز بیشتر از این بابت خوشحال بود که بسیاری از تماشاگران گفتند این نمایش آنها را به تجربه بازی سایلنت هیل ۲ ترغیب کرده است. او افزود: «اگر توانستند کل نمایشی را که برای آزار روانی طراحی شده بود تحمل کنند و همچنان به دنبال تجربه بیشتری از آن باشند، حس میکنم که به خوبی ادای احترام خودم را به این بازی یگانه انجام دادهام.»
بازسازی بازی سایلنت هیل ۲ در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۴ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این نسخه توسط استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) با همکاری کونامی توسعه یافته است و از موتور آنریل انجین ۵ بهره میبرد که بهبودی چشمگیر در کیفیت گرافیکی و نورپردازی ایجاد کرده است. بازسازی سایلنت هیل ۲ شامل تغییرات اساسی در سیستم مبارزه و زاویه دوربین (به حالت سومشخص نزدیک) میشود که تجربه درگیرکننده و عمیقتری را برای بازیکنان فراهم میکند.
در این نسخه، همچنان داستان جیمز ساندرلند را دنبال میکنیم که برای یافتن همسر درگذشتهاش، ماری، به شهر ترسناک و اسرارآمیز سایلنت هیل بازمیگردد. فضای سنگین و عناصر ترسناک بازی با موسیقی متن اصلی اثر آکیرا یامائوکا و طراحی هیولاها توسط ماساهیرو ایتو بازآفرینی شده است تا ضمن ارائه تجربهای نو، به اصالت نسخه کلاسیک وفادار بماند.
منبع: Pcgamer
اگر دختر گیمر و پسر استریمر ازدواج کنند چی میشه؟ میزگیم با سایه و حمید
نظرات