Top Banner Top Banner
Cyberpunk 2077
اخبار بازی خبر

Cyberpunk 2077 به نخستین بازی تبدیل شد که از DLSS 4 پشتیبانی می‌کند

کارت گرافیک RTX 5090 به عنوان نخستین عضو از خانواده سری ۵۰ به‌زودی وارد بازار بین‌المللی می‌شود و بازی Cyberpunk 2077 هم به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار یک دهه اخیر از لحاظ فنی، با پچ ۲.۲۱ خود برای پشتیبانی از DLSS 4 و بقیه ویژگی‌های این کارت‌های تازه‌ نفس آماده شده است.

طی چهار سال اخیر سایبرپانک ۲۰۷۷ از جمله بازی‌های کلیدی بوده که توسط کمپانی‌های سازنده کارت گرافیک جهت نمایش جدیدترین تکنولوژی‌ها، قابلیت‌ها و قدرت محصولاتشان استفاده شده است. این موضوع در زمان معرفی رسمی سری ۵۰ انویدیا هم کاملا مشهود بود و تعداد قابل توجهی از بنچ‌مارک‌های DLSS 4 روی همین بازی پیاده شده بود. با نزدیک شدن به عرضه کارت‌های RTX 5090 و RTX 5080، سی دی پراجکت رد پچ جدیدی برای بازی موفق و تاریخ‌ساز خود منتشر کرده که علاوه بر یک سری بهبود و تغییرات جزیی، پشتیبانی رسمی از کارت‌های سری ۵۰ و DLSS 4 را آغاز می‌کند؛ آن هم پیش از هر بازی دیگری.

Cyberpunk 2077 پس از چهار سال هنوز هم عملکرد خارق‌العاده‌ای در استیم دارد

کارت‌های سری ۵۰ انویدیا با اینکه از لحاظ قدرت پردازش خام آنچنان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسند، از تکنولوژی پیشرفته مولتی فریم جنریشن (Multi Frame Generation) بهره می‌برند. این تکنولوژی می‌تواند نرخ فریم بازی‌ها را بعضا چندبرابر کند و عملکردی بسیار خیره‌کننده در اختیار بازیکنان قرار دهد. مولتی فریم جنریشن در واقع نسخه پیشرفته‌تر همان Frame Generation در کارت‌های سری ۴۰ به حساب می‌آید که به ازای هر فریم رندرشده سنتی، با استفاده از هوش مصنوعی یک فریم جدید تولید می‌کرد. اکنون مخاطبان می‌توانند با فناوری جدید انویدیا منتظر تولید «چند فریم» به ازای هر فریم عادی باشند.

متاسفانه شرایط کارت‌های گرافیک امروزی به گونه‌ای است که اجرای بازی‌ها با تنظیمات بالا (مخصوصا با وجود رهگیری پرتو یا همان ری تریسینگ) بسیار دشوار شده. بر همین اساس DLSS با فناوری‌های نوینی چون مولتی فریم جنریشن می‌خواهد این فاصله نامطلوب را پر کند تا بازیکنان بتوانند ضمن تجربه بازی‌ها با بالاترین تنظیمات و کیفیت ممکن، فریم ریت باثباتی دریافت نمایند.


تماشا کنید: این ماد مسحورکننده بازی Cyberpunk 2077 را با واقعیت گره می‌زند


طبق تایید انویدیا در زمان عرضه کارت‌های سری ۵۰ به بازار حدود ۷۵ بازی و اپلیکیشن از DLSS 4 پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر آن بازی‌های آینده مثل The Witcher 4، DOOM: The Dark Ages، Dune: Awakening و Black State هم انتظار می‌رود در زمان عرضه از این تکنولوژی پشتیبانی کنند. انویدیا تایید کرده برخی از بهبودها و قابلیت‌های DLSS 4 در اختیار کارت‌های قدیمی‌تر کمپانی قرار خواهند گرفت (از جمله فریم جنریشن بهبود یافته برای کارت‌های سری ۴۰ و ویژگی Ray Reconstruction و چند مورد دیگر برای کارت‌های سری ۲۰ و ۳۰)؛ اما خب به نظر می‌رسد مولتی فریم جنریشن – حداقل فعلا – در انحصار کارت‌های سری ۵۰ است.

بررسی بازی Cyberpunk 2077 | انسان مدرن، غوطه‌ور در منجلاب متعفن کاپیتالیسم

به پچ جدید سایبرپانک ۲۰۷۷ که برگردیم، DLSS 4 به این بازی اجازه می‌دهد تا با استفاده از مدل transformer جدید بافت‌های باکیفیت‌تر و تصاویر واضح‌تری ارائه دهد. همچنین یکی از ویژگی‌های اساسی آپدیت جدید دی‌ال‌اس‌اس کاهش استفاده از VRAM است که باعث می‌شود بازیکنان قابلیت انتخاب کیفیت و رزولوشن بالاتری را داشته باشند. از سوی دیگر ویژگی Ray Reconstruction داخل بازی هم به شکل محسوسی بهبود یافته و افکت‌هایی مثل گوستینگ و امثال آن را کاهش می‌دهد.

بازی Cyberpunk 2077 با وجود عرضه در اواخر ۲۰۲۰ همچنان یکی از بنچمارک‌های گرافیکی و فنی در صنعت ویدیوگیم به حساب می‌آید و باید دید کارت‌های سری ۵۰ به واسطه قدرت و ویژگی‌های پردازشی خود چگونه از پس نایت سیتی برخواهند آمد.

منبع: Game Rant


سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم

سام صابری و فیفا در دل کویر - قسمت سوم ‪@samsaberi‬

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها