چرا نورپردازی داینامیک لیاقت تبدیل به ویژگی اصلی ماینکرفت را دارد؟
حتی با وجود اینکه ماینکرفت محبوبترین بازی دنیا است و صدها میلیون نسخه فروش داشته، نسخه اصلی (وانیلا) آن هنوز دارای گرافیک خیلی ابتدایی دارد. یعنی خبری از رفلکت نور، تکسچرهای واقعگرایانه، نورپردازی جهتدار یا سایه نیست. خوشبختانه، شیدر پکهای (shader packs) زیادی وجود دارند که با استفاده از موتورهای جدیدتر، گرافیک واقعگرایانه را به بازی آورده و یکی از بهترین تنظیماتی که بیشتر این پکها دارنپ، نورپردازی پویا یا همان نورپردازی داینامیک (Dynamic Lighting) است. پس میشود این بحث را مطرح کرد که نورپردازی داینامیک یکی از معدود ویژگیهایی به شمار میرود که باید به خود ماینکرفت اصلی هم اضافه بشود. حال چرا؟ در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا دلایل آن را بدانید.
دلایل افزودن نورپردازی داینامیک بعنوان ویژگی اصلی به ماینکرفت
&
;
این دلایل عبارتند از:
نورپردازی داینامیک باعث صرفه جویی استفاده از مشعل در بازی ماینکرفت میشود
بازیکنان میتوانند بدون نیاز به قرار دادن مشعل برای دیدن جلو به کاوش در بازی ماینکرفت بپردازند.
اول از همه، بازیکنان باید بفهمند که نورپردازی داینامیک به چی معنی است؟ این ویژگی معمولاً در شیدر پکهای نسخه جاوا دیده میشود. از آنجایی که شیدر پک از یک سیستم نورپردازی جدید استفاده میکند، به آنها اجازه میدهد که از نورپردازی داینامیک هم استفاده کنند. این ویژگی باعث میشود هر آیتم نورانی که در دست دارید، محیط اطراف بازیکن را روشن کند. یعنی اگر بازیکنان یه مشعل را در دست داشته باشند، آن آیتم محیط اطرافشان را روشن میکند.
یکی از دلایل اصلی که این ویژگی باید به ماینکرفت بیاید، این است که امکان دارد به بازیکنان کمک کند که در مصرف چندین مشعل صرفهجویی کنند، به خصوص موقع کاوش در غارهای تاریکی که مشعل زیاد در آنجا استفاده میشود. در نسخه وانیلی بازی بدون شیدر، بازیکنان باید مشعلها را برای روشن کردن یک منطقه قرار بدهند. با نورپردازی داینامیک، دیگر نیازی به این کار نیست، چون میتوانند یک مشعل را در دست بگیرند و راه بروند و مسیر پیش روی خودشان را روشن کنند. بازیکنان همچنین میتوانند در حین کاوش در غارهایی که قصد بازگشت به آنها را ندارند، در مصرف مشعل صرفهجویی کنند.
نورپردازی داینامیک واقعگرایی بیشتری به بازی اضافه میکند
نورپردازی داینامیک ظاهر بازی را بسیار واقعیتر به نظر میرساند.
یکی دیگر از دلایل اصلی برای آوردن نورپردازی داینامیک به نسخه وانیلی بازی این است که ظاهر بازی را خیلی واقعی میکند. وقتی بازیکنان یک بلوک یا آیتم نورانی را در دست داشته باشند، طبیعی است که مقداری نور از دست آنها ساطع شده و به محیط اطرافشان بتابد. در نسخه وانیلی، هیچ نوری از یک فانوس دریایی ساطع نمیشود، همانطور که در عکس بالا نشان داده شده است. اما با نورپردازی داینامیک، وقتی بازیکنان فانوس دریایی را در دست میگیرند، محیط اطراف روشن میشود که باعث واقعیتر شدن بازی خواهد شد.
از آنجایی که موجانگ (Mojang) به تدریج ویژگیهای واقعگرایانهتری را به نسخه وانیلی بازی اضافه میکند، آنها همچنین میتوانند این ویژگی نوری را هم برای بهبود بخشهای دیگر بازی ماینکرفت استفاده کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بزرگترین یوتیوبر کالاف دیوتی ایران کیه؟ میزگیم با ملیکا دیوتی
فقط ماین کرافت بدراک
اره
جم کنید خودتونو تو بدراک میتونی تورچ بگیری دست چپت؟
من که با ماد اوردمش ولی اضافه بشه بدک نی 🗿👌🏿
آقای جاوا با یه ماد میشه تو دست چپ تورو گرفت
تو چی میگی
این نور فقط یه جا دیدم اونم تو شیدر ها بوده
ببین مقاله رو نخونده میگم لیاقت نداره، باید جزوش بشه، اصلا هیچ صحبتی درش نیست.