الکترونیک آرتز
اخبار بازی خبر

الکترونیک آرتز به‌طور جدی به نمایش تبلیغات در بازی‌هایش فکر می‌کند

سازندگان بازی‌های ویدیویی همواره به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند سود بیشتری از انتشار بازی‌هایشان کسب کنند. کمپانی الکترونیک آرتز (EA) در این زمینه سابقه‌ای طولانی دارد در بین گیمرها معروف است به اینکه منفعتش را همیشه در اولویت قرار می‌دهد. حالا اندرو ویلسون، مدیر عامل الکترونیک آرتز اعلام کرده که به فکر نمایش تبلیغات در بازی‌هاست تا از این طریق درآمد کمپانی‌اش را افزایش دهد.

در گزارش مالی اخیر کمپانی EA و در بخش پرسش و پاسخ، ویلسون اعلام کرد که به همراه سایر همکارانش در حال بررسی نحوه اضافه کردن تبلیغات به بازی‌های AAA هستند. در بخشی از این جلسه، درباره اضافه شدن تبلیغات پویا به بازی‌ها از ویلسون سوال پرسیدند که او در پاسخ گفت:

برای پاسخ به سوال شما در مورد تبلیغات به‌طور کلی، فکر می‌کنم که هنوز در این زمینه کمی زود است. ما همیشه در طول تاریخ کمپانی به موضوع تبلیغات و تجربه بازی‌های خود فکر کرده‌ایم. اما باز هم ما به میلیاردها ساعت صرف شده برای بازی کردن، خلق کردن، تماشا کردن و برقراری ارتباط فکر می‌‌کنیم. در جایی که بیشتر این تعامل در محدوده تجربه بازی به‌شکل سنتی است، انتظار داریم که برای تبلیغات به‌عنوان یک محرک معنادار برای رشد خودمان فرصتی قائل شویم. ما در حرکت به این سمت بسیار تأمل می‌کنیم و در حال حاضر تیم‌هایی در داخل کمپانی داریم که مشغول بررسی نحوه اجرای آن در بازی‌ها هستند.

دیزنی قصد دارد شرکت الکترونیک آرتز را به مالکیت خود در بیاورد

در حالی که به‌نظر می‌رسد اضافه شدن تبلیغات به بازی‌های EA هنوز در مراحل بررسی اولیه است و تا اجرایی شدن فاصله دارد، اما کاملا مشخص است که این کمپانی به‌طور جدی به‌ موضوع فکر می‌کند و به دنبال راهی است تا از بازیکن‌هایی که ساعت‌ها از وقت‌شان را صرف بازی کردن می‌کنند، درآمد بیشتری کسب نماید. البته فراموش نکنیم که تبلیغ کردن یک محصول یا خدمت در بازی‌های ویدیویی امری سابقه‌دار است. قبلا در بازی Mario Kart 8 شاهد تبلیغ برند مرسدس بنز بوده‌ایم و در بازی Alan Wake هم تبلیغات شرکت ارتباطی Verizon و همچنین باتری‌های Duracell را نشان داده‌اند. بازیکن‌های Death Stranding هم حتما تبلیغ نوشیدنی انرژی‌زای Monster Energy در این بازی را به یاد دارند. حتی خود الکترونیک آرتز هم در سال ۲۰۲۰ تبلیغات سریال The Boys را در بازی UFC 4 قرار داده بود.

بازی های الکترونیک آرتز

مطمئنا الکترونیک آرتز از واکنش‌های منفی بازیکن‌ها در مورد تبلیغات بازی UFC 4 درس‌های زیادی گرفته است. در این بازی، لابه‌لای مسابقات، یک صفحه سیاه بزرگ ظاهر می‌شد که روی آن تبلیغ فصل دوم سریال The Boys نقش بسته بود. در گوشه صفحه هم یک تایمر معکوس قرار داشت که تا قبل از اتمام آن، بازیکن‌ها نمی‌توانستند تبلیغ را رد کنند. این موضوع با انتقادات گسترده‌ای همراه شد. مخصوصا به این دلیل که بازی از ابتدا شامل چنین تبلیغاتی نبود و مثل سایر بازی‌های معمولی با قیمت ۶۰ دلاری به‌ فروش می‌رسید.

نظر شما درباره اضافه شدن تبلیغات به بازی‌های ویدیویی چیست؟ آیا این تصمیم را به نفع صنعت بازی می‌دانید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Comicbook


میزگیم مافیایی | بهترین بازی‌های مافیایی و گانگستری تاریخ

میزگیم مافیایی | بهترین بازی‌های مافیایی و گانگستری تاریخ

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها