بازی Apex Legends تقریبا پنج سال عمر دارد و همچنان با قدرت به کار خود ادامه میدهد. این بازی هماکنون برای ورود به فصل بیست و سوم خود آماده میشود که در اوایل نوامبر آغاز خواهد شد. و خب در حالی که تعداد بازیکنان آن به اندازه روزهای اوج نیستند، اما عملکرد این شوتر محبوب همچنان قابل تحسین است. در دوران کنونی خیلی از کمپانیها در چنین شرایطی به فکر روشی برای ارتقای بازی و تازهسازی آن برای مخاطبان جدید هستند، ولی به نظر میرسد الکترونیک آرتز چنین سیاستهایی در ذهن نمیپرواند.
اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز، امروز طی جلسه مالی شرکت به سوالات مختلف سهامداران پاسخ داد که یکی از آنها درباره ایجاد نوآوری و تغییرات اساسی در بازیهای لایو سرویس مثل ایپکس لجندز برای ماندن در عرصه رقابت و افزایش تعداد بازیکنان بود. ویلسون در پاسخ تایید کرد که الزام به ایجاد نوآوریهای سیستماتیک که به صورت اساسی تجربه بازیها را تغییر میدهند، کاملا برای EA قابل درک است و تیمهای زیرمجموعه شرکت به صورت فعال روی چنین مواردی کار میکنند.
سوال بعدی یک سهامدار ادامه همین موضوع بود. ولی پرسید که آیا شرکت میخواهد به عنوان برنامههای اساسی و سیستماتیک خود برای بهبود ایپکس و بازیهای مشابه، پروژههایی متفاوت مثل Apex 2.0 (چیزی شبیه به آنچه اکتیویژن با وارزون انجام داد) را در نظر دارد یا خیر؟ پاسخ ویلسون به این سوال منفی بود. وی توضیح داد:
به صورت کلی، چیزی که ما در زمینه بازیهای لایو سرویس دیدهایم، آن است که اغلب اوقات پروژههای نسخه ۲ به اندازه نسخه ۱ موفق ظاهر نمیشوند. بنابراین هدف ما در حال حاضر اطمینان از ادامه پشتیبانی از بازیکنان فعلیمان در سرتاسر دنیا و ارائه محتوای نوآورانه و جدید به آنها در فرمت فصلی و همیشگیمان است. ما مشخصا روی چیزهای جدید هم کار میکنیم، اما این چیزهای جدید به گونهای نیستند که بازیکن از تمام سرمایهگذاری و تلاش خود در بازی و اکوسیستمی که شکل گرفته، دست بردارد. هر بار ما جامعه بینالمللی بازیکنان را سر این دو راهی قرار میدهیم که بین تمام سرمایهگذاری و پیشرفت خود در مقابل یک پروژه جدید و خلاقانه انتخابی انجام دهند، هیچگاه اوضاع خوب پیش نمیرود. هدف و تلاش ما ایجاد نوآوری در همین تجربه هستهای و اصلی خواهد بود. و خب از سوی دیگر ما فرصتهای متفاوت برای درگیر کردن بازیکنان ایجاد میکنیم که ورای تجربه و مکانیکهای فعلی باشد. من فکر میکنم ما قادر به انجام همزمان این دو کار هستیم و اعتقاد نداریم جدا کردن تجربههای قدیمی و جدید کار درستی باشد.
بنابراین با قطعیت بسیاری میتوان گفت الکترونیک آرتز و ریسپاون اینترتینمنت – حداقل تا چند سال آینده – به فکر ساخت Apex Legends 2 نیستند، اما خب طرفداران میتوانند منتظرات تغییرات اساسی و سیستمایتک در ایپکس لجندز باشند. خبر خوب برای مخاطبان این است که صحبتهای مدیرعامل الکترونیک آرتز کاملا با خواسته توسعهدهندگان بازی جور است؛ سال گذشته استیو فریرا (کارگردان بازی) در مصاحبه با گیم اسپات گفته بود «هیچگاه دوست ندارد ایپکس لجندز را در شرایطی قرار دهد که تنها راه ممکن برای ادامه مسیر، عرضه Apex Legends 2 و خداحافظی کامل با بازی اصلی باشد».
الکترونیک آرتز امروز از یک رکوردشکنی در عملکرد مالی خود خبر داد و گفت درآمدزایی کمپانی در سه ماهه دوم سال جاری مرز ۲.۰۸ میلیارد دلار را رد کرده و بازی The Sims 4 هم طی سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۵ میلیون بازیکن بهدست آورده است. Apex Legends هم اخیرا نحوه کارکرد جوایز لوت باکس خود را تغییر داده و برای آغاز فصل ۲۳ در تاریخ ۵ نوامبر آماده میشود.
منبع: IGN
اگر دختر گیمر و پسر استریمر ازدواج کنند چی میشه؟ میزگیم با سایه و حمید
نظرات