اخبار بازی خبر

کارگردان سابق Call of Duty از مدیریت این فرنچایز توسط مایکروسافت نگران است

کارگردان سابق سری Call of Duty (کال آو دیوتی)، گلن اسکافیلد، ظاهرا «حسابی نگران» وضعیت این فرنچایز شوتر پرطرفدار و باسابقه تحت مدیریت مایکروسافت است.

گزارش: Call of Duty به‌خاطر گیم‌پس بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از دست داده است

او در مصاحبه اخیر خود با رسانه VGC درباره آینده کال آو دیوتی گفت:

چه اتفاقی برای گیرز آو وار افتاده؟ هیلو کجاست؟… منظورم را متوجه می‌شوید؟ و شما به الکترونیک آرتز نگاه می‌کنید، به تمام این کمپانی‌های بزرگ نگاهی می‌اندازید… من با خودم می‌گویم پس بازی‌های Strike چه شدند؟ این بازی کجاست؟ و خیلی‌های دیگر وجود دارند که همین‌طور رها شده‌اند. متاسفانه زمانی که در یکی از این شرکت‌های بزرگ ادغام شوید، برخی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های آن‌ها را به دست می‌آورید. موضوع دیگری که وجود دارد، نمی‌دانم، فکر می‌کنم دیگر خبری از آن سیستم خاص Call of Duty نیست و شما خصوصیت‌های مایکروسافت را در آن می‌بینید؛ به زودی مخاطبان هم با خود می‌گویند که «این آن چیزی که ما دوست داشتیم نیست».

در ادامه توضیحات مفصل درباره تفکراتش، اسکافیلد به این موضوع پرداخت که چه چیزی باعث شده کیفیت بازی‌های Call of Duty در چند سال اخیر کاهش یابد، که یکی از مهم‌ترین‌های آن عدم حضور چهره‌های برجسته و کلیدی فرنچایز در فرآیند توسعه این عناوین است – از جمله خودش.

واقعا دوست ندارم چنین کاری انجام دهم، اما از زمانی که من اسلج‌همر گیمز را ترک کردم، هیچ‌یک از بازی‌های کال آو دیوتی خیلی خوب نبوده‌اند. منظورم این است، مدرن وارفر ۲۰۲۳ یک بازی بسیار ضعیف بود. این بازی‌ها هنوز هم خوب می‌فروشند. می‌دانید، این اتفاقات رخ می‌دهد. شما به حرکت خود ادامه می‌دهید. من همیشه از خودم می‌پرسم «چرا گذاشتی فلان شخص خاص از تیم برود؟ دیگر قرار نیست کار به بهترین شکل انجام شود.» و واقعا هم زمان‌هایی که تیم‌ها بدون هیچ‌گونه خدشه‌ای به کار خود ادامه می‌دهند کمیاب است.

Battlefield 6 و Call of Duty یک مشکل جدی و مشترک دارند Call of Duty

اسکافیلد ادامه داد:

این بازی‌ها دیگر مثل سابق خوب نیستند. دیگر همان که می‌شناختیم نیستند. تری‌آرک هنوز خیلی خوب کارش را انجام می‌دهد، اما می‌دانید… من احساس می‌کنم خوش‌شانس بودم. احساس می‌کنم در دوران اوج موفقیت الکترونیک آرتز آنجا بودم. پس از آن به اکتیویژن پیوستم و ما مدرن وارفر ۳ (محصول ۲۰۱۱) را ساختیم. در حقیقت مدرن وارفر ۳ آخرین Call of Duty بود که توانست جایزه بهترین بازی اکشن سال را ببرد. دو بازی دیگر من هم نامزد دریافت این جایزه شدند. اما خب حالا دیگر این چیزها را نمی‌بینیم.

در سال‌های اخیر، اسکافیلد هم خودش نتایج پرفراز و نشیبی در ساخت بازی‌ها به دست آورده است. پس از پیوستن به کرافتون و تاسیس استودیو Striking Distance، او بازی ترسناک The Callisto Protocol را ساخت که دنباله معنوی دد اسپیس محسوب می‌شود و متاسفانه نتوانسته فروش قابل توجهی داشته باشد. وی در سال ۲۰۲۳ از استودیو جدا شد و هنوز وارد شرکت دیگری نشده است.

طرفداران Call of Duty خواهان اتمام پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبل هستند

در دیگر خبر مرتبط امروز، گلن اسکافیلد به بحث جذاب Dead Space 4 پرداخت. به گفته او خرید الکترونیک آرتز توسط صندوق سرمایه‌گذاری عربستان می‌تواند درهای جدیدی را باز کند و احتمال ساخت قسمت چهارم دد اسپیس را افزایش دهد. اسکافیلد فکر می‌کند بدهی هنگفت استودیو می‌تواند موجب فروش آی‌پی‌های EA (از جمله دد اسپیس) به دیگر شرکت‌ها و استودیو جهت جبران هزینه‌ها باشد.

منبع: Eurogamer


فینال بازار لجندز لیگ ۵ با بیگزموگ، سام صابری و خفن‌های یوتوب + جایزه گوشی گیمینگ برای بیننده‌ها

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها