توسعهدهنده سابق GTA: San Andreas از جزئیات جالبی درباره بازی پرده برداشت
Obbe Vermeij یکی از توسعهدهندگان سابق راکستار به تازگی به مناسب فرا رسیدن بیستمین سالگرد انتشار GTA: San Andreas جزئیات و اطلاعات جالب توجهی در اختیار مخاطبان گذاشته است. این توسعهدهنده که همچنان در بخشهای مختلف صنعت ویدیو گیم حضور دارد، بیش از هر چیز به خاطر فعالیتهای خاصش در فضای مجازی شناخته میشود. او معمولا اطلاعات پشت صحنه و منحصر بهفردی از عناوین جیتیای با مخاطبان به اشتراک میگذارد و به همین دلیل به چهرهای برجسته و متمایز تبدیل شده.
جدیدترین پست او به یک حقیقت جالب از بازی جیتیای سن آندریاس میپردازد و این مورد در واقع به خاطر سالگرد ۲۰ سالگی این بازی منتشر شده است. GTA: San Andreas اگر یکی از بهترین بازیهای تاریخ نباشد، در کمترین حالت یکی از خاطرهانگیزترینهای دنیای ویدیو گیم محسوب میشود. این ماجراجویی طولانی و مفصل با شخصیت محبوب CJ (سی جی یا همان کارل جانسون) بازیکنان را به شهرها و مناطق مختلفی در آمریکا میبرد که مجموعا بخش سن آندریاس را تشکیل میدهند. این بازی تعریف کننده یک نسل بود و برای راکستار حکم یک موفقیت باورنکردنی را داشت که بقیه بازیهای فرنچایز Grand Theft Auto بر پایه دیدگاههای آن ساخته شدند.
به تازگی، Obbe Vermeij که سابقه کار روی جیتیای ۳، جیتیای وایس سیتی، GTA: San Andreas و GTA V را در طول حرفهای خود دارد، به فضای مجازی آمد تا به تاریخچه بیست ساله سن آندریاس و میراث فراموشنشدنی آن بپردازد. به گفته او برنامه اولیه راکستار برای ساخت نقشه این بازی، تقسیم آن به سه بخش کاملا مجزا بوده و تنها راه سفر میان این بخشها استفاده از قطار یا هواپیما محسوب میشد. به گفته Vermeij محدودیت شدید مموری کنسولها در آن زمان دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم بود و از سوی دیگر سازندگان بهتر میتوانستند Assetهای هر منطقه را از دیگر مناطق متمایز جلوه دهند.
در نهایت، یک جلسه مدیریتی در راکستار نورث مسیر تاریخ ویدیو گیم را تغییر داد و تصمیم بر آن شد تا سازندگان از یک نقشه واحد و بسیار بزرگ بهره ببرند که توسعهاش بسیار دشوارتر بود اما همزمان بسیار تحسینبرانگیزتر به نظر میرسید. Vermeij در ادامه به خاطرات روز عرضه سن آندریاس اشاره کرد؛ زمانی که هنوز خبری از اینترنت و فضای مجازی به شکل امروزی نبود و سازندگان و ناشران نمیتوانستند به این صورت دست به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی گسترده بزنند. با تمام این اوصاف، در زمان عرضه GTA: San Andreas صفهای طولانی از طرفداران جلوی فروشگاهها شکل گرفت که در نوع خود شگفتانگیز بود.
نظرات