آینده انیمیشن مربوط به مابهای ماینکرفت روشن به نظر میرسد
بازی ماینکرفت (Minecraft) دارای انبوهی از مابها با رفتارها، ظاهر، مناطق اسپاون و حتی انیمیشنهای منحصر به فرد است. هر مابی حرکت میکند و اعمالی را به روشهای خاصی انجام میدهد. همه آنها مدلهای سه بعدی هستند که توسط استودیو موجانگ ساخته شدهاند و یک نوع انیمیشن به آنها داده شده است. در حالی که مابهای قدیمی ممکن است در انیمیشنهای خود بصورت حالت روباتیک به نظر برسند، اما موارد جدید به شدت بهتر هستند.
اینگونه است که استودیو موجانگ به تدریج انیمیشنهای مابها را در حالت رسمی خود بهبود بخشیده است. علاوه بر این، آنها به افزودن انیمیشنهای بیشتری ادامه میدهند تا مابهای ماینکرفت احساس زنده بودن بیشتری را منتقل کنند. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
انیمیشنهای جدید در مقابل نمونههای قدیمی مابهای ماینکرفت
زمانی که استودیوی موجانگ برای اولین بار ماینکرفت را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، اولین مابهایی که در بازی حضور داشتند، انیمیشنهای زیادی نداشتند. اندر دراگون (Ender Dragon)، ماب باس در دنیای END بازی، بیشترین حالت زنده بودن را داشت. جدای از آن، مابهای دشمن معمولی مانند اسکلتها، زامبیها و موارد دیگر کاملاً در حالت ابتدایی بودند و روباتیک به نظر میرسیدند. در سال ۲۰۱۹، زمانی که توسعهدهندگان بروزرسانی ۱.۱۴ Villager and Pillager را منتشر کردند، هنوز انیمیشنهای زیادی را به ویلیجرها و مابهای پیلیجر اضافه نشده بود. آنها همچنان دارای حرکات رباتیک در فعالیتها و موارد دیگر بودند.
با این حال، در سال ۲۰۲۰، استودیوی موجانگ شروع به اضافه کردن جزئیات بیشتر به انیمیشن مابها کرد، که این داستان از واردن (Warden) شروع شد. این شخصیت در اکتبر ۲۰۲۰ با معرفی بروزرسانی Caves and Cliffs به نمایش گذاشته شد. هنگامی که این ماب دشمن جدید در طول برنامه زنده معرفی شد، کل بازیکنان از جزئیات و پر جنب و جوش بودن انیمیشن شوکه شدند. اگرچه قضیه اضافه شدن واردن به تعویق افتاد، اما سازندگان انیمیشن مربوط به آن را بیشتر بهبود بخشیدند و آن را با بروز رسانی ۱.۱۹ منتشر کردند. پس از این، هر ماب بزرگ و فرعی که استودیو موجانگ به بازی اضافه کرده، در مقایسه با مابهای قدیمی، انیمیشنهای بسیار بهتری داشتند.
مادهای انیمیشن ماب و رسورس پکهای غیر رسمی استودیوی موجانگ را به چالش میکشند
بلافاصله پس از انتشار ماینکرفت در سال ۲۰۱۱، بازیکنان شروع به ساخت مادها و تکسچر پکها برای بازی کردند. از آنجایی که بازی سندباکس بود، حتی میتوانستند مدلهای ماب رسمی را هر طور که میخواهند تغییر دهند. این به آنها امکان ساخت پکهای مختلفی که تکسچرها را تغییر میدهند را میداد و حتی مدلهایی را ایجاد کردند تا کاملاً متفاوت به نظر برسند. در سال ۲۰۲۱، یک مادساز به نام FreshLX یک رسورس پک جدید به نام Fresh Animations ساخت. این پک به طور کامل انیمیشنهای مابها در ماینکرفت را تغییر میدهد. از کریپر تا ویلیجرها، بطور کلی به هر ماب سبک راه رفتن، انیمیشن چشمک زدن، حرکت چشم، حرکت تنفس و غیره داده شده بود.
این مورد به قدری محبوب شد که فقط از یک وب سایت (CurseForge) بیش از ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ دانلود دارد. مشابه این، چندین رسورس پک تقویت کننده انیمیشن ماب دیگر ساخته و توسط طرفداران دانلود شد. البته استودیوی موجانگ میتواند محبوبیت انیمیشنهای ماب را مشاهده کرده و در آینده روی مابهای خود کار کند و باعث شود که آنها نسبت به موجودات قدیمی زندهتر به نظر برسند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان
نظرات