به تازگی سیستم مورد نیاز بازی گوست آف سوشیما (Ghost of Tsushima) بصورت رسمی اعلام شده است. این اطلاعات مهم در مورد پورت نسخه پی سی بازی تحسین شده ساکر پانچ (Sucker Punch Productions) یک ماه قبل از عرضه گوست آف سوشیما روی استیم بدست آمده بود، ولی در حد شایعه بود و رسما تایید نشده بود. به غیر از نقش موسیقی قوی بازی Ghost of Tsushima، همچنین پس از عرضه نسخه Director’s Cut آن به بازار در آگوست ۲۰۲۱، توانست به یکی از محبوبترین بازیهای اولیه کنسول پلی استیشن ۵ تبدیل شود. دو سال و نیم بعد، سونی اعلام کرد که این نسخه بازی نیز برای پلتفرم پی سی عرضه میشود و انتشار آن برای ۱۶ می برنامهریزی شده است.
Nixxes Software، یکی از زیرمجموعههای پلیاستیشن که مسئول پورت نسخه پی سی رایانه شخصی است، اکنون سیستم مورد نیاز رسمی بازی را قبل از انتشار آن اعلام کرده است. لیست مشخصاتی که ارائه شده، برای یک بازی جدید AAA نسبتاً معقول است و این استودیوی هلندی نشان میدهد که دستگاههای مجهز به پردازندههای گرافیکی مانند Nvidia GeForce GTX 960 میتوانند Ghost of Tsushima Director’s Cut را اجرا کنند. البته این کارت گرافیک ۹ ساله تنها قادر به رندر ۳۰ فریم در ثانیه با وضوح 720p خواهد بود. کسانی که به دنبال لذت بردن از گیم پلی 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هستند، همچنان به برخی از بهترین پردازندههای گرافیکی گیمینگ نیاز خواهند داشت.
سیستم مورد نیاز نسخه پی سی بازی گوست آف سوشیما
شخصیت اصلی بازی گوست آف سوشیما ؛ جین ساکای
سیستم مورد نیاز جدید اعلام شده همچنین تأیید میکند که نسخه پی سی Ghost of Tsushima به ویژه در مورد CPU هم سخت گیر نخواهد بود. هم پردازنده شش ساله Intel Core i5-8600 و هم رقیب یک سال جوانتر آن AMD Ryzen 5 3600 برای اجرای بازی با وضوح 1440p و وضوح 4K با ۶۰ FPS و نصف نرخ فریم کافی هستند. رم مورد نیاز آن نیز معقول بوده و از ۸ گیگابایت تا ۱۶ گیگابایت نیاز خواهید داشت. در حالی که مشخصات سیستم اعلام شده بصورت رسمی به طور کامل این را بیان نمیکند، اما مقادیر ذکر شده احتمالاً به آخرین مشخصات رم DDR5 اشاره دارد که با سرعت موثر تا دو برابر سرعت قبلی خود کار میکند.
نکته دیگر از الزامات سیستم جدید منتشر شده این است که Ghost of Tsushima در برابر روند پیشرفت بازیهای AAA، که استفاده از SSD را اجباری میکنند هم شما را در این باره مجبور به استفاده از این حافظه نمیکند. در حالی که دیگر استفاده از هارد HDD توصیه نمیشود، اما استفاده نکردن از آن یک ضرورت نیست و حداقل سیستم مورد نیاز نشان میدهد که بازی همچنان باید از یک هارد دیسک بسیار کندتر اجرا شود. همین امر در مورد یکی دیگر از بازیهای پورت شده پلیاستیشن، یعنی Ratchet and Clank: Rift Apart نیز صادق بود.
هنوز مشخص نیست که بازیهای پورت شده سونی تا چه زمانی به پشتیبانی از HDD ادامه میدهند، اما این واقعیت که آنها همچنان در سال ۲۰۲۴ با این حافظه میتوانند کار کنند، کاملاً با آنچه اکثر سازندگان عناوین AAA انجام میدهند، کاملاً در تضاد است. نه تنها بسیاری از بازیهای جدید مانند Starfield بدون پشتیبانی از HDD عرضه شدهاند، بلکه برخی از عناوین قدیمیتر مانند Cyberpunk 2077 حتی سطح نیازمندیهای سیستم پی سی خود را افزایش دادهاند تا سالها پس از عرضه به بازار، استفاده از SSDها همه گیر شود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: gamerant.com
معرفی ترسناکترین بازیهای تاریخ ویدئو گیم
نظرات