طلسمهای اوماموری؛ سنت ژاپنی که میتواند جذابیت Ghost of Yotei را افزایش دهد
در دنیای بزرگ و مسحورکننده بازی Ghost of Tsushima، آیتمهای جمعکردنی متعددی وجود دارند. از تجهیزات تزئینی و آثار مغولها گرفته تا پرچمهای ساشیمونو و جیرجیرکهای آوازخوان، جزایر سوشیما پر از آیتمهای گرانبهایی است که بازیکنان میتوانند در طول ماجراجویی خود جمعآوری کنند. برخی از این آیتمها به گسترش و عمقبخشی به دنیای بازی کمک میکنند، در حالی که برخی دیگر مزایای منحصربهفردی برای گیمپلی ارائه میدهند. بنابراین، به نظر میرسد که بازی Ghost of Yotei نیز با رویکردی مشابه، دنیای گسترده خود را پر از آیتمهای جمعکردنی خواهد کرد تا توسط بازیکنان در طول بازی کشف شوند. استودیوی ساکر پانچ تایید کرده که نسخه جدید این سری، ویژگیهای دنیای باز در Ghost of Tsushima را بهبود خواهد بخشید. بنابراین میتوان انتظار داشت که در بازی آیتمهای متنوعتری برای اکتشاف وجود داشته باشند.
به احتمال زیاد بازی Ghost of Yotei نیز آیتمهای جمعکردنی ارزشمندی به بازیکنان ارائه خواهد داد، اما هنوز مشخص نیست این آیتمها چه خواهند بود و آیا برخی المانهای سنتی مانند جیرجیرکهای آوازخوان، در نسخه جدید نیز حضور خواهند داشت یا خیر. با این حال، اگر هدف سازندگان بازی رسیدن به بیشترین سطح از دقت تاریخی باشد، یکی از آیتمهای جمعکردنی در بازی Ghost of Yotei میتواند از یک سنت واقعی ژاپنی الهام بگیرد: اوماموری (Omamori) یا همان طلسمهای خوششانسی.
اوماموری میتواند در بازی Ghost of Yotei بهعنوان آیتم جمعکردنی حضور داشته باشد
اوماموری به معنی «تعویذ» یا «طلسم شانس»، یک آیتم سنتی ژاپنی است که طبق اعتقاد مردم این کشور، از افراد محافظت کرده و خوششانسی میآورد و قدمت آن به هزاران سال پیش بازمیگردد. منشأ این طلسمها به ژاپن باستان و دوره جومون (۱۴۰۰۰ تا ۳۰۰ سال قبل از میلاد) بازمیگردد، زمانی که اشکالی ابتدایی مانند ماگاتاما بهعنوان طلسمهای محافظ استفاده میشدند. با گسترش مذهب بودا در قرن ششم، استفاده از این طلسمها رواج بیشتری پیدا کرد، زیرا معابد شروع به توزیع آنها برای محافظت از افراد کردند.
جالب است که اوماموری به شکلی که امروزه شناخته میشوند (کیسههای کوچکی که شامل دعاها و کتیبهها هستند) در دوره اِدو در قرن هفدهم محبوب شدند؛ دورهای که داستان بازی Ghost of Yotei در آن رخ میدهد. در این دوره، باورهای شینتو و بودایی با هم ترکیب شدند و در نهایت اوماموریها بهعنوان طلسمهای محافظ شخصی مورد استفاده قرار گرفتند. با توجه به افزایش محبوبیت اوماموری در دوره ادو، منطقی است که بهعنوان یک آیتم جمعکردنی در دنیای وسیع Ghost of Yotei حضور داشته باشد و به زیباییشناسی و گیمپلی بازی کمک کند.
وجود اوماموری در Ghost of Yotei میتواند مزایای منحصربهفردی برای گیمپلی داشته باشد
بدیهی است که گنجاندن اوماموری در Ghost of Yotei که در سال ۱۶۰۳ در منطقه اِزو (هوکایدو امروزی) روایت میشود، از نظر تاریخی منطقی خواهد بود. گنجاندن اوماموری بهعنوان آیتمهای جمعکردنی میتواند به بازیکنان اجازه دهد ظاهر لباسها، سلاحها و ابزارهای آتسو (شخصیت اصلی بازی) را جذابتر کنند. شاید بازیکنان بتوانند اوماموریهایی که پیدا میکنند را به قبضه کاتاناهای آتسو متصل کنند، درست مانند سیستم Weapon Charms در بازی Call of Duty: Black Ops 6. این طلسمها ممکن است کوچک باشند، اما با توجه به رنگهای روشن و زندهای که اغلب به اوماموریهای سنتی اختصاص داده میشود، در هنگام نبردهای آتسو با دشمنان بهخوبی دیده خواهند شد.
اوماموری میتواند راهی نوآورانه برای ارائه یک گیمپلی منحصربهفرد و جذاب باشد. برخی اوماموریها میتوانند مزایایی مانند بازگرداندن سلامتی، افزایش شانس یا محافظت در برابر انواع خاصی از آسیبها را ارائه دهند. چه اوماموریها صرفاً آیتمهایی تزئینی باشند و چه واقعاً تجربه گیمپلی بازی Ghost of Yotei را تقویت کنند، گنجاندن آنها بهعنوان یک آیتم جمعکردنی، نه تنها انگیزه بازیکنان برای کاوش در محیط را افزایش میدهد، بلکه آنها را عمیقتر در فرهنگ ژاپن غرق میکند. در نهایت، با توجه به پیشینه سیستم طلسم یا Charm در بازی Ghost of Tsushima، منطقی است که مکانیکی مشابه از طریق اوماموری در گوست آف یوتی نیز پیادهسازی شود.
منبع: Gamerant
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم
نظرات