بازی گوست آف یوتی / Ghost of Yotei
اخبار بازی خبر

گوست آف یوتی می‌تواند جنبه تاریک روباه‌ها در افسانه‌های ژاپنی را به نمایش بگذارد

روباه نه تنها یکی از محترم‌ترین حیوانات در فرهنگ ژاپن است، بلکه یکی از به‌یادماندنی‌ترین موجوداتی است که در دنیای خیره‌کننده بازی Ghost of Tsushima به چشم می‌خورد. هنگامی که بازیکنان در حال اکتشاف در جزیره سوشیما هستند، ممکن است اغلب با روباه‌هایی مواجه شوند که از دور به سمت جین می‌آیند و سپس او را به سمت یک معبد ایناری هدایت می‌کنند. در آنجا، جین می‌تواند در مسیر باز کردن جایگاه‌های جدید برای طلسم پیشرفت کند و حتی شانس نوازش روباه را پیش از رفتن آن داشته باشد. اکنون، در بازی گوست آف یوتی (Ghost of Yotei) هم استفاده از این حیوان بدون شک ضروری خواهد بود، اما این بازی می‌تواند با محوریت دادن بیشتر به روباه‌ها، از این موجودات استفاده‌های گسترده‌تری داشته باشد.

روباه‌ها همچنان می‌توانند در Ghost of Yotei جذاب و دوست‌داشتنی باشند، اما طبق افسانه‌های ژاپنی، آن‌ها جنبه‌ای تاریک نیز دارند که بسیاری ممکن است از آن آگاه نباشند. به همین دلیل، شاید بازی گوست آف یوتی بتواند نقش روباه‌ها را در روایت بازی گسترش دهد و از داستان‌ها و باورهای عمیقی که درباره این حیوان وجود دارند بهره ببرد.

بازی گوست آف یوتی / Ghost of Yotei

نقش روباه‌ها در فرهنگ ژاپن: پیام‌رسانان و انتقام‌جویان ماورایی

در فرهنگ ژاپنی، روباه‌ها که با نام «کیتسونه» شناخته می‌شوند، موجوداتی بااهمیت و محترم هستند و با باورهای شینتو و افسانه‌های محلی پیوند عمیقی دارند. روباه‌ها به قدری ویژه در نظر گرفته شده‌اند که اغلب به عنوان پیام‌رسانان خدای ایناری شناخته می‌شوند. ایناری خدایی است که با برنج، کشاورزی، باروری، فراوانی، تجارت و رفاه مرتبط است. به دلیل جایگاه بالای روباه‌ها در فرهنگ ژاپن، بی‌احترامی به آن‌ها می‌تواند خطرناک باشد و به پیامدهای ماورایی منجر شود.

برای مثال، بی‌احترامی به یک روباه ممکن است باعث شود فرد توهین‌کننده با بدشانسی، بیماری یا مشکلات دیگر روبه‌رو شود. در موارد شدیدتر، باور بر این است که روباه‌ها ممکن است برای انتقام یا مجازات فرد، او را تسخیر کنند. این حالت که «کیتسونه‌تسوکی» نامیده می‌شود، در افسانه‌های شینتو به ایجاد رفتارهای غیرعادی و علائم جسمی دیگر شهرت دارد. روباه‌ها همچنین در فرهنگ ژاپنی به عنوان حیواناتی حیله‌گر و انتقام‌جو شناخته می‌شوند که معمولاً با فریب یا تحقیر، پاسخ افرادی را می‌دهند که با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند.

بازی گوست آف یوتی / Ghost of Yotei

توسعه جنبه ماورایی روباه‌ها در بازی گوست آف یوتی

با در نظر گرفتن باورهای رایج درباره روباه‌ها در فرهنگ ژاپن و نقش مهم حیوانات در Ghost of Tsushima، بازی گوست آف یوتی می‌تواند به جای استفاده از روباه‌ها به عنوان راهنما، جنبه ماورایی آن‌ها را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، این بازی می‌تواند شامل یک یا چند ماموریت جانبی باشد که در آنها به سرنوشت فردی که به معبد ایناری بی‌احترامی کرده یا به آن آسیب رسانده است، پرداخته شود. آتسو، شخصیت اصلی بازی، می‌تواند مامور شود تا این فرد را پیدا کند و از نزدیک پیامدهای اعمال او را ببیند.

چرا پایان‌بندی Ghost of Yotei باید متفاوت از گوست آف سوشیما باشد؟

این رویکرد نه تنها می‌تواند عناصر ترسناک را به دنیای بازی وارد کند، بلکه بازیکنان را با افسانه‌های شینتو بیشتر آشنا خواهد کرد. با کاوش در طبیعت روباه‌ها در افسانه‌های ژاپنی (هم به عنوان پیام‌رسانان ایناری و هم به عنوان عاملان انتقام‌های ماورایی) بازی Ghost of Yotei می‌تواند این حیوانات نمادین را به شخصیت‌هایی برجسته‌تر در دنیای بازی تبدیل کند. چنین نگرشی می‌تواند نه تنها اصالت فرهنگی بازی گوست آف یوتی را افزایش دهد، بلکه اتمسفر و تم‌های بازی را نیز غنی‌تر کند. چه از طریق یک ماموریت جانبی ترسناک و چه با اشاره‌های ظریف به جنبه ماورایی روباه‌ها، این حیوانات پتانسیلش را دارند که روایت و دنیاسازی گوست آف یوتی را به سطحی جدید برسانند و در عین حال احترام به این موجودات در فرهنگ ژاپنی را نیز گرامی بدارند.

منبع: Gamerant


سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)

سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ - قسمت دوم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها