سکوت استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) دربارهی آینده یکی از محبوبترین مجموعههای تاریخ بازیهای ویدیویی، یعنی God of War، مدتی است که طرفداران پلیاستیشن را در عطشی عمیق فرو برده است. با اینکه شایعات و تئوریهای فراوانی در محافل آنلاین دستبهدست میشود، این استودیوی پرافتخار هنوز هیچ نقشهی راه رسمیای برای آیندهی کریتوس و این مجموعه ارائه نکرده است. اما حالا، یک سرنخ جدید و بسیار مهم، این سکوت را شکسته است؛ سرنخی که به گمانهزنیها جان تازهای بخشیده و بسیاری را متقاعد کرده که چرخدندههای ساخت گاد آف وار ۶ همین حالا در حال حرکتاند.
ماجرا از یک آگهی استخدام جدید آغاز شد که توسط سونی برای استودیوی سانتا مونیکا منتشر شده است. این استودیو به دنبال جذب یک «طراح ارشد مبارزات» (Senior Combat Designer) میگردد. شاید در نگاه اول این یک خبر عادی به نظر برسد، اما جزئیات این آگهی، زنگها را برای طرفداران تیزهوش God of War به صدا درآورده است.
در توضیحات این موقعیت شغلی به صراحت ذکر شده که متقاضی باید در «طراحی و پیادهسازی رویارویی با دشمنان و نبردهای حماسی با باسها (Boss Fights)» تخصص و تجربهی کافی داشته باشد. این دو عنصر، ستونهای فقرات تجربهی God of War هستند. مبارزات خونین، تاکتیکی و بینهایت سینمایی، امضای کار سانتا مونیکا در دو بازی اخیر بوده و نبردهایی مانند مبارزه با بالدر یا ثور، به معیاری طلایی در طراحی باس فایت در صنعت بازی تبدیل شدهاند.
اما شواهد به همینجا ختم نمیشود. در فهرست نیازمندیهای این شغل، به نکته کلیدی دیگری اشاره شده است: تجربهی کار روی «یک یا چند بازی اکشن نقشآفرینی سومشخص با مبارزات تنبهتن». این توصیف، دقیقاً شناسنامهی دو بازی اخیر God of War است. با کنار هم گذاشتن این قطعات پازل—استودیوی سانتا مونیکا، تمرکز ویژه بر مبارزات سینمایی و باسفایتهای نفسگیر، و سبک اکشن سومشخص—احتمال اینکه این موقعیت شغلی برای پروژهای غیر از گاد آف وار باشد، بسیار کم به نظر میرسد. فردی که این جایگاه را پر کند، قرار است با بخشهای کلیدی دیگری مثل انیمیشن، طراحی مراحل و جلوههای بصری همکاری تنگاتنگی داشته باشد؛ همکاریای که برای خلق مقیاس عظیم و سینماییای که از این مجموعه انتظار داریم، ضروری است.
البته، همیشه یک روی دیگر سکه هم وجود دارد. از مدتها پیش شایعاتی مبنی بر فعالیت سانتا مونیکا روی یک IP یا مجموعهی کاملاً جدید به گوش میرسد. هیچ بعید نیست که این استودیو بخواهد پس از دو موفقیت عظیم، استعداد خود را در دنیایی کاملاً متفاوت به چالش بکشد و این طراح ارشد مبارزات، برای همین پروژهی معرفینشده استخدام شود. از طرفی، تئوریهای دیگری در میان طرفداران قدرت گرفتهاند؛ برخی معتقدند بازی بعدی میتواند یک پیشدرآمد باشد که به دوران جوانی و خشم بیپایان کریتوس در یونان باستان میپردازد. با این حال، عطش بازار برای دیدن ادامهی سفر کریتوس و بهخصوص سرنوشت آترئوس، آنقدر زیاد است که ساخت دنبالهی مستقیم، محتملترین گزینه باقی میماند.
با توجه به استراتژی همیشگی سونی و سانتا مونیکا در حفظ اسرار پروژههایشان، احتمالاً باید ماهها برای یک رونمایی رسمی صبر کنیم. خصوصاً که سونی عناوین بزرگ دیگری مانند Ghost of Yotei را در صف انتشار دارد و شاید ترجیح بدهد تمام توجه رسانهها را فعلاً معطوف به آنها نگه دارد. اما یک چیز قطعی است: غول خفتهی سانتا مونیکا بیدار است و در حال تدارک حماسهی بعدی خود است. شما چه فکر میکنید؟ آیا این شواهد به ساخت گاد آف وار ۶ اشاره دارد یا پروژهای کاملاً جدید؟ مسیر بعدی کریتوس و آترئوس را در کدام سرزمین پیشبینی میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!
منبع: comicbook
بهترین بازی سولزلایک تاریخ چیه؟ میزگیم با امیدلنون
نظرات