شایعات داستانی بازی GTA 6؛ از پلیس مخفی بودن جیسون تا پایانبندی چندگانه
در حالی که تاکنون بهجز یک تریلر کوتاه چیزی از بازی Grand Theft Auto 6 ندیدهایم، اما طرفداران این مجموعه هر روز مشغول گمانهپردازی درباره داستان بازی هستند. وجود یک زوج خلافکار در مرکز قصه با الهام از داستان مشهور «بانی و کلاید» جذابیتهای زیادی دارد و میتواند به یکی از بهترین روایتها در سری GTA تبدیل شود. اما طرفداران تئوریهایی را مطرح میکنند که تا حد زیادی عجیب و جالب هستند.
یکی از مهمترین فرضیههایی که در حال حاضر حول قصه بازی GTA 6 وجود دارد مربوط به شخصیت جیسون است. گفته میشود که او احتمالا یک مامور مخفی یا یک پلیس یاغی است. از آنجایی که ظاهرا تم اصلی داستان بازی درباره «اعتماد» است و این موضوع در تریلر بازی هم مشهود بود، چنین فرضیهای با عقل جور درمیآید. دلیل دیگری که باعث شده این تئوری از جانب طرفداران مطرح شود، صحنه کوتاهی است که از زاویه دوربین لباس پلیس نشان داده میشود که بعضیها میگویند این پلیس میتواند جیسون باشد. البته این دلایل به اندازه کافی قانع کننده نیستند، اما تم کلی داستان بازی پتانسیلهای بالایی برای خلق چنین روایتهای پیچیده و جذابی دارد.
اگر به خاطر داشته باشید، داستان بازی GTA 5 در انتها به سه مسیر مختلف تقسیم میشد. در واقع شخصیت فرانکلین که توسط دوین وستون و FBI تحت فشار قرار داشت، در پایان داستان باید از بین سه تصمیم متفاوت، یکی را انتخاب میکرد:
- ایستادن کنار وستون و کشتن مایکل
- پایبندی به خواستههای FBI و کشتن ترور
- مبارزه با هر دو گروه و نجات دادن همه
خیلی از بازیکنها با وجود چنین انتخابهایی در پایان بازی GTA 5 مشکل داشتند و آن را سطحی میدانستند. اما همین سیستم میتواند برای داستان بازی GTA 6 نیز به شکلی بهتر و عمیقتری وجود داشته باشد.
اگر بازی GTA 6 دارای چند پایان مختلف باشد، باز هم تئوری پلیس بودن جیسون قوت پیدا میکند. جیسون چه یک پلیس مخفی، فاسد یا یاغی باشد، میتواند در انتهای داستان بین اجرای وظیفه و رابطهاش با لوسیا دچار تردید شود. اگر داستان بازی بهطور یکسان روی لوسیا و جیسون تمرکز داشته باشد، بازیکنها با رسیدن به نقطه اوج ماجرا میتوانند با یک تصمیم سخت و چالشبرانگیز مواجه شوند؛ اینکه کنار لوسیا قرار بگیرند و جیسون را بکشند یا اینکه در نقش جیسون، لوسیا را دستگیر کنند یا بکشند.
چنین پایانی میتواند به مراتب بهتر از پایانبندی بازی GTA 5 باشد. لوسیا و جیسون رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند و اگر در انتهای بازی بخواهیم یکی از آنها را قربانی کنیم، بار دراماتیک قصه به بالاترین حد ممکن میرسد. تمرکز داستان بازی روی موضوع اعتماد، حتی میتواند منجر به انتخابهای کلیدی بیشتری در طول داستان شود که ممکن است بر پایان بازی هم تاثیر بگذارند. تصور کنید راک استار سیستمی شبیه Honor در بازی Red Dead Redemption 2 را برای بازی جی تی ای ۶ هم طراحی کند.
البته تمام مواردی که مطرح شد، صرفا تئوریهای طرفداران بازی هستند و هنوز هیچ چیزی درباره داستان بازی جی تی ای ۶ بهطور رسمی اعلام نشده است. نظر شما درباره این تئوریها چیست؟
منبع: Gamerant
ده بازی که ساعتها تو دنیای اونها غرق میشیم
نظرات