بازسازی نقشه GTA 6 در بازی GTA 5 توسط یک طرفدار پروپاقرص
یک طرفدار پروپاقرص مجموعه GTA در حال بازسازی نقشه بازی GTA 6 در GTA 5 است، آن هم بر اساس اطلاعاتی که تاکنون توسط خودِ راکاستار منتشر شدهاند.
یوتیوبری به نام Dark Space این پروژه را در کانال یوتیوب خود و در شبکههای اجتماعی مانند ایکس (توییتر سابق) به نمایش گذاشته و نشان داده است که چطور مکانهایی مانند Vice Beach و Venetian Islands از وایس سیتی، به صورت نقشههای کاملاً دقیق در GTA 5 بازسازی شدهاند.
با وجود اینکه راکاستار تاکنون تنها یک تریلر از بازی GTA 6 منتشر کرده است، طرفداران مناطق قابل بازی را که انتظار دارند در این بازی مشاهده کنند، بر اساس اطلاعات منتشر شده ترسیم کردهاند. این بازی قرار است پاییز ۲۰۲۵ برای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X/S منتشر شود.
Dark Space در گفتوگو با IGN اعلام کرد که انتظار دارد این ماد برای GTA 5 را طی دو هفته آینده منتشر کند.
شرکت تیک-تو، مالک راکاستار، سابقهای طولانی در حذف مادها و پروژههای ساخته شده توسط طرفداران دارد. اخیراً کانال یوتیوب سازندگان ماد GTA Vice City Nextgen Edition که دنیای بازی، صحنههای سینمایی و ماموریتهای بازی Vice City (سال ۲۰۰۲) را در GTA 4 (سال ۲۰۰۸) پورت کرده بود، توسط تیک-تو حذف شد.
کمپانی تیک-تو ممکن است نگاه سختگیرانهتری به پروژه Dark Space داشته باشد، زیرا او سعی دارد نقشهای را بازسازی کند که متعلق به بازی GTA 6 است که هنوز منتشر نشده. Dark Space به IGN گفت که او از قبل نگران واکنش تیک-تو بوده است، اما این یوتیوبر به تفاوتهای کلیدی بین پروژه خودش و پروژههایی که قبلا دچار مشکل شدهاند (مانند پروژه GTA Vice City Nextgen Edition) اشاره کرد.
او توضیح داد: «این کمی متفاوت است. بر اساس گفته کسانی که محتوای مشابهی برای سرورهای FiveM میسازند، ماد Vice City کل یک بازی را در GTA 4 بازسازی کرده است که این برای راکاستار خوب نیست و باعث میشود که آنها مخالفت کنند. پروژه Liberty City Preservation نیز کل نقشه یک بازی را از GTA 4 به GTA 5 انتقال داد و دیگر نیازی به راکاستار برای انجام این کار نبود.»
او اضافه کرد: «اما من فقط یک نقشه طرفداری ساخته خودم را توسعه میدهم. همه چیز داخل بازی GTA 5 است و همه منابع مربوط به خود GTA 5 هستند. این یک روش معمول است.»
Dark Space گفت که کمبود اخبار درباره بازی GTA 6 از سوی راکاستار، باعث شده است که علاقه طرفداران به پروژههایی مانند این افزایش یابد. بسته به شرایطی که پیش میآید، ممکن است او نقشه را بهطور کامل گسترش دهد.
یکی از توسعهدهندگان سابق راکاستار از اقدامات این شرکت دفاع کرده و گفته است که تیک-تو و راکاستار در حال حفاظت از منافع تجاری خود هستند. اوبی ورمیج، مدیر فنی سابق راکاستار گیمز، در توییتی نوشت: «تیک-تو و راکاستار یک شرکت تجاری هستند. آنها مادهایی را که به منافع تجاریشان آسیب بزند حذف میکنند.»
او افزود: «ماد Vice City NextGen Edition برای GTA 4 مستقیماً با نسخه Definitive Edition رقابت میکند. پروژه Liberty City Preservation (بازسازی GTA 4 در بازی GTA 5) نیز ممکن است با یک نسخه ریمستر از GTA 4 تداخل پیدا کند. البته نمیدانم آنها روی این موضوع کار میکنند یا نه؛ فکر میکنم باید این کار را بکنند.»
او در پایان گفت: «عصبانی شدن از این موضوع فایدهای ندارد. این کاری است که شرکتها باید انجام دهند. فقط باید امید داشته باشیم که آنها اجازه بدهند مادهایی که به منافع تجاریشان آسیب نمیزنند ادامه پیدا کنند.»
در مورد بازی GTA 6، آخرین تئوریهای طرفداران نشان میدهد که ممکن است به زودی شاهد اطلاعات جدید شامل تریلر تازه و تاریخ انتشار بازی باشیم. اخیرا یک توسعهدهنده سابق راکاستار گفته بود که احتمالاً این استودیو تا ماه می ۲۰۲۵ نمیتواند تصمیم بگیرد که آیا GTA 6 تاخیر خواهد خورد یا خیر. همچنین پاسخ مبهم مدیرعامل تیک-تو در مورد انتشار بازی برای PC و تحلیلهایی درباره اینکه آیا PS5 Pro میتواند این بازی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند یا نه، چندی پیش خبرساز شده بود.
منبع: IGN
سام صابری و فیفا در دل کویر – قسمت سوم
جالب باحال بود