خبر

بازسازی جی تی ای ۳ با استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین ۵

یکی از موددرهای بسیار اختصاصی ویدیوی مفهومی چشمگیری را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد بازسازی عنوان خاطره انگیز جی تی ای ۳ (Grand Theft Auto 3) به کمک موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) ساخته شده و چگونه می‌تواند باشد. تصاویر آن‌ها متعاقباً در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و برخی از طرفداران را بر آن داشت تا علناً تمایل خود را برای بازسازی پر و پیمان جی تی ای ۳ اعلام کنند. موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ از زمان اولین معرفی خود در آوریل ۲۰۲۲ برای انواع کانسپت‌های بازسازی فرنچایز جی تی ای استفاده شده است. البته باید گفت که محبوبیت این موتور گرافیکی از ترکیبی از عوامل ناشی می‌شود، از جمله قابلیت‌های گرافیکی گسترده‌ای که ارائه می‌دهد و این واقعیت که استفاده از آن برای علاقمندان کاملاً رایگان است.

حال در نمونه‌ای دیگری یوتیوبری به نام Flames Per Second اخیراً کانسپتی را ارائه کرده است که نشان می‌دهد یک نسخه بازسازی از بازی جی تی ای ۳ آن هم به کمک آنریل انجین ۵ چگونه می‌تواند باشد. این ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای بازسازی خیره‌ کننده لیبرتی سیتی را با استفاده از آخرین و بهترین فناوری رندر که موتور محبوب اپیک (Epic) از آن پشتیبانی می‌کند، نشان می‌دهد. این ویدئوی منتشر شده شامل مروری بر بسیاری از مکان‌های نمادین بازی GTA 3، از جمله خیابان مونرو شرقی، مرکز منطقه مالی بدفورد پوینت است که معادل این مکان در بازی میدان تایمز نیویورک در دنیای واقعی است.

تصاویر منتشر شده از جی تی ای 3 بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای ۳ بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای 3 بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای ۳ بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای 3 بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای ۳ بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای 3 بازسازی شده
تصاویر منتشر شده از جی تی ای ۳ بازسازی شده

یوتیوبر یاد شده یعنی Flames Per Second با تشریح فرآیند خلاقانه خود، فاش کرد که این کانسپت چشمگیر اساساً یک نسخه به شدت اصلاح شده از Grand Theft Auto 5 است. یعنی سازنده آن را از ابتدا نساخته است، اما در عوض به برخی از پروژه‌های موجود تکیه کرده است. مهم‌ترین آن‌ها Liberty City V Remix است که نقشه GTA 3 را با نقشه GTA 5 ادغام می‌کند. Flames Per Second همچنین از دو پروژه توسط موددر استفاده کرده است، یکی برای اضافه کردن یک مدل‌های ابر در آسمان بصورت دقیق به بازی و دیگری برای کمک به ارتقای ارزش تولید کانسپت ارائه شده با استفاده از نقشه‌های کاذب است.

وسایل نقلیه نشان داده شده در این ویدئو از ماد Project FromThePast می‌آیند. از آنجایی که هیچ یک از این محتوای نشان داده شده در اصل با آنریل انجین ۵ ساخته نشده بود، اما Flames Per Second مجبور بود آن را به موتور گرافیکی یاد شده پورت کند. مشخص نیست که این اقدام بلندپروازانه چقدر طول کشیده است. این یوتیوبر از اولین سازندگان محتوایی است که توانسته کانسپتی از بازی موفق راکستار (Rockstar) در سال ۲۰۰۱ را با استفاده از آنریل انجین ۵ ارائه کند. در ادامه باید دید که آیا راکستار نسبت به این کانسپت واکنشی نشان خواهد داد یا خیر. گرچه امیدواریم با دیدن آن جرقه‌ای در ذهن دست اندرکاران راکستار زده شود و سراغ بازسازی جی تی ای ۳ بروند.

بیشتر بخوانید: بازسازی نید فور اسپید: ماست وانتد با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵

همانطور که اغلب در مورد چنین پروژه‌هایی اتفاق می‌افتد، جدیدترین ویدیوی Flames Per Second الهام‌بخش طرفداران راکستار شده است تا در نهایت راکستار را مجاب کنند تا GTA 3 را بازسازی کند. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما آیا نسخه سوم نیازمند عرضه یک نسخه ریمیک است؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

بهترین بازی‌های عید به پیشنهاد یوتوبرها

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
𝔊𝔥𝔬𝔰𝔱𝔉𝔯𝔦𝔢𝔫𝔡
پاسخ

ارزش نداره باید جی تی ای ۴ ریمیک کنن

JiJi
پاسخ

اینکه انگاری چندتا خود ریختن رو GTA 4