بازی GTA 6 حتی روی PS5 Pro با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود
راکاستار گیمز تایید کرده است که بازی GTA 6 همچنان قرار است در سال جاری میلادی منتشر شود. با وجود این وعده، بسیاری از طرفداران این مجموعه معتقدند که به دلیل عدم ارائه اطلاعات بیشتر از بازی، انتشار آن در زمانبندی اعلام شده بعید به نظر میرسد.
از زمان انتشار تریلر معرفی اولیه در سال ۲۰۲۳، هیچ چیز جدیدی از بازی ندیدهایم. اکنون چند ماه از سال ۲۰۲۵ گذشته و هنوز اطلاعات تازهای ارائه نشده است. اگر بازی GTA 6 واقعا در مراحل پایانی توسعه باشد، این سؤال پیش میآید که چرا تاکنون چیزی از گیمپلی آن ندیدهایم. حتی چند اسکرینشات هم میتوانست برای طرفداران قانعکننده باشد.
البته باید اعتراف کرد که GTA 6 بدون شک مورد انتظارترین بازی حال حاضر است. این بازی واقعا نیازی به تبلیغات ندارد، اما همچنان عجیب است که چرا راکاستار تا این حد محتاطانه عمل میکند. به هر حال امیدوارم این استودیو بهزودی اطلاعات جدیدی منتشر کند، اما در این میان، دیجیتال فاندری جزییاتی درباره نرخ فریم بازی ارائه داده است که برای علاقهمندان جالب خواهد بود.
در گزارشی که قبلا منتشر شده، دیجیتال فاندری توضیح داد که انتظار میرود بازی GTA 6 با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در تمام کنسولها اجرا شود (و این شامل کنسول PS5 Pro نیز میشود.) ریچارد لیدبتر از دیجیتال فاندری در گفتگو با یوروگیمر توضیح داد:
از آنجا که تمرکز اصلی PS5 Pro بر روی ارائه ۶۰ فریم بر ثانیه بهعنوان یک ویژگی تبلیغاتی کلیدی است، میتوان انتظار داشت که فناوری PSSR و قدرت پردازش گرافیکی اضافی نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. اما این موارد کمکی به بازیهایی مانند Warhammer 40K: Space Marine 2 برای رسیدن به ۶۰ فریم بر ثانیه پایدار نمیکند.
او در ادامه افزود:
همچنین انتظار ندارم که بازیهای شبیهسازی سنگینی که در حالت عادی به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود هستند، ناگهان بتوانند با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند. سونی این موضوع را تایید نکرده، اما اسناد توسعهدهندگان نشان میدهند که افزایش ۱۰ درصدی فرکانس پردازنده در دسترس خواهد بود. این موضوع برای بهبود عملکرد بازیهایی که از نظر پردازنده محدود هستند و نمیتوانند ۶۰ فریم بر ثانیه پایدار داشته باشند مفید است، اما در سایر موارد چندان کاربردی نخواهد داشت.
او همچنین درباره بازی GTA 6 گفت:
من همچنان انتظار دارم که GTA VI یک بازی ۳۰ فریم بر ثانیه باشد، مگر اینکه یک معجزه تکنولوژیکی رخ دهد. هیچ فناوری خاصی در PS5 Pro وجود ندارد که این موضوع را تغییر دهد.
ممکن است فکر کنید که این خبر طرفدارانی را که امیدوار بودند بازی با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود، غافلگیر کرده است، اما در واقع دقیقا همان چیزی است که انتظارش را داشتند. مثلا یکی از کاربران ردیت با نام Dumbass-Dude1899 در واکنش به این خبر نوشت: «واقعا مردم فکر میکردند که PS5 Pro میتواند GTA VI را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند؟ همه فراموش کردهاند که PS5 Pro از همان پردازنده PS5 معمولی استفاده میکند.» کاربر دیگری با نام Mince_ افزود: «میتوانستید به تمام بازیهای راکاستار که در زمان عرضه ۳۰ فریم بر ثانیه بودند نگاه کنید و همین پیشبینی را داشته باشید.»
یک نفر با نام کاربری Emu105 نیز نظر جالبی ارائه داد و گفت که نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای بازی جدید راکاستار ویژگی چندان مهمی نیست. این کاربر نوشت: «برای یک بازی داستانی، ۳۰ فریم بر ثانیه کاملا کافی است. این یک بازی بتل رویال تیراندازی اولشخص نیست که هر فریم اهمیت داشته باشد. سوءتفاهم نشود؛ ۶۰ فریم بر ثانیه عالی خواهد بود، اما نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پایدار هم باید کافی باشد.»
در حال حاضر تنها چیزی که باقی مانده این است که راکاستار خودش این موضوع را تایید کند. این شرکت فعلا سیاست سکوت را در پیش گرفته، اما طرفداران بیصبرانه منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از بازی GTA 6، مخصوصا تریلر دوم این بازی هستند.
منبع: Gamingbible
داستان زندگی بزرگترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک
نظرات