تحول ساخت خانه در جی تی ای ۶ با الهام از رد دد ردمپشن ۲
عنوان رد دد ردمپشن ۲ مکانیکهای گیمپلی جذاب و متنوعی را ارائه میداد؛ اما یکی از مکانیکهایی که همزمان مخالفان و علاقهمندان زیادی داشت، نگهداری از خانه و مزرعه در قسمت اپیلوگ بازی بود. حال باید دید که آیا این مکانیک گیمپلی بهصورت پیشرفته و گسترده به بازی جی تی ای ۶ اضافه خواهد شد؟
بازی جی تی ای ۶ (Grand Theft Auto 6) همچنان سایهاش را بر صنعت بازیهای ویدیویی انداخته و با انتشار تریلر جدید و اطلاعات اخیر، شرکت راکاستار گیمز (Rockstar Games) توانسته شور و هیجان طرفداران را همچنان زنده نگه دارد؛ حتی با وجود اینکه بیش از ۱۰ سال از آخرین نسخه این مجموعه گذشته است. بدون شک، GTA 6 در زمان عرضهاش به یکی از اصلیترین موضوعات دنیای بازی تبدیل خواهد شد و حالا که اطلاعات بیشتری از آن منتشر شده، اشتیاق طرفداران برای دیدن آنچه که این نسخه جدید از فرنچایز افسانهای و جهان باز جنایی راکاستار ارائه خواهد داد، بیش از پیش افزایش یافته است.
بدیهی است که تاخیر بازی جی تی ای ۶ تا سال ۲۰۲۶ که در اوایل امسال اعلام شد، خود بهتنهایی اتفاق مهمی بود؛ هرچند که این خبر، با وجود ناراحتکننده بودنش، آنچنان هم غیرمنتظره نبود. با ادامه این انتظار طولانی، گمانهزنیهای زیادی درباره اینکه این نسخه چگونه میتواند مجموعه GTA را وارد آینده کند، در جریان است. یکی از راههای ممکن برای این تحول، بهرهگیری از یکی از بخشهای شناختهشدهتر بازی رد دد ردمپشن ۲ (Red Dead Redemption 2) و تبدیل آن به یک قابلیت کامل و توسعهیافته در GTA 6 است.
جی تی ای ۶ میتواند بخش خانهسازی بازی رد دد ردمپشن ۲ را به سطحی کاملاً جدید برساند
قسمت ساخت مزرعه در بازی رد دد ردمپشن ۲ جای بهبود زیادی در GTA 6 دارد
در بخش اپیلوگ بازی رد دد ردمپشن ۲، شاهد این هستیم که جان مارستون ساختن خانهای را از صفر برای پسرش جک و همسرش ابیگیل آغاز میکند. او این کار را با کمک همیشگی و وفادارانه عمو (Uncle) انجام میدهد؛ البته تا زمانی که بیماری عمو یعنی لومباگو (lumbago) مانع کار کردنش نشود.
این بخش از بازی، با اینکه از نظر برخی از بازیکنان بیش از حد طولانی و گاهی خستهکننده بود، تبدیل به یک میم طنزآمیز نیز شده است. با این حال، این سکانس نقش مهمی را در پیوند دادن روایت رد دد ردمپشن ۲ به وقایع بازی اول ایفا میکند و در عین حال، طعمی از تجربه بازیهای شبیهساز ساخت و ساز را هم به بازیکن ارائه میدهد.
در بازی جی تی ای ۶ میتوان این ایده را توسعه داد تا بازیکنان کنترل بیشتری روی طراحی و شخصیسازی چندین ملک و ساختمان داشته باشند؛ چیزی که نه تنها میتواند گیمپلی را غنیتر کند، بلکه احساس پیشرفت و مالکیت بیشتری را نیز در دنیای گسترده بازی به آنها میدهد.
بازی جی تی ای ۶ میتواند بخش ساخت خانه در رد دد ردمپشن ۲ را به یک فعالیت کامل و جامع تبدیل کند
شرکت راکاستار بهخوبی بهخاطر گنجاندن مکانیکهای فوقالعاده واقعگرایانه و عمیق در بازیهایش شناخته میشود؛ حتی در مورد عناصری که لزوماً بخش اصلی تجربه بازی نیستند و ممکن است توسط برخی از بازیکنان نادیده گرفته شوند. با توجه به میزان جزئیاتی که معمولاً در بازیهای این استودیو دیده میشود و همچنین با در نظر گرفتن دنیای عظیم و مورد انتظار بازی جی تی ای ۶، این عنوان میتواند از سیستم ساخت خانه در رد دد ردمپشن ۲ بهعنوان الگوی اولیه استفاده کند و آن را به شکل قابل توجهی گسترش دهد.
در نتیجه، GTA 6 میتواند آزادی عمل بسیار بیشتری به بازیکنان بدهد تا خانهها یا املاک مختلف را طراحی کنند، بسازند و شخصیسازی نمایند؛ از ساختار کلی بنا گرفته تا انتخاب دکوراسیون داخلی و امکانات، بهگونهای که خلاقیت بازیکن نقشی محوری در این بخش داشته باشد.
- نکته: بازی GTA Online نیز همین حالا شامل مجموعهای از آپارتمانهاست که بازیکنان میتوانند آنها را خریداری و تا حدی تزئین کنند؛ هرچند این قابلیتها در مقیاسی محدودتر ارائه شدهاند.
بنابراین، بازی جی تی ای ۶ میتواند با تکامل بخش «مونتاژ ساخت خانه» در رد دد ردمپشن ۲، این امکان را به طرفداران بدهد که کاملاً از پایه، خانه مورد علاقه خود را طراحی کنند و آن را با سبکهای متنوعی تزئین نمایند. این قابلیت میتواند نسخهای پیشرفتهتر از خانههای امن (Safehouses) باشد که بازیکنان در نسخههای قبلی GTA میتوانستند آنها را باز کنند؛ اما اینبار گزینههای بسیار گستردهتری برای شخصیسازی مانند انتخاب مبلمان، تزئینات داخلی، رنگها و چیدمانها را در اختیار بازیکنان بگذارد.
شخصیتهای اصلی بازی جی تی ای ۶ یعنی جیسون و لوسیا، حتی میتوانند مجموعهای جداگانه از املاک داشته باشند که متناسب با شخصیت و سبک زندگی آنها طراحی و شخصیسازی شود. این املاک همچنین میتوانند شامل پاداشها و آیتمهای اختصاصی بیشتری مانند سلاحهای ویژه، لباسهای خاص و یا امکانات انحصاری باشند که هم از نظر گیمپلی و هم از نظر روایی ارزش افزودهای به تجربه بازی اضافه میکنند.
با در نظر گرفتن تمام ویژگیهایی که قرار است در بازی جی تی ای ۶ گنجانده شود، شرکت راکاستار میتواند پا را فراتر بگذارد و یک سیستم ساخت و ساز شبیه به بازی سیمز (Sims) را ارائه دهد؛ یا اگر نه با آن سطح از پیچیدگی، دستکم چیزی در حد و اندازه سیستم ساخت پایگاه در بازی اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) که نمونهای جدید و قابلتوجه است.
در هر صورت، گنجاندن قابلیت ساخت و شخصیسازی کامل خانهها، با الهام از بازی رد دد ردمپشن ۲، به نظر میرسد که ادامهای طبیعی برای فلسفه طراحی شرکت راکاستار باشد؛ فلسفهای که همیشه بر ارائه جزئیات غنی و فراهم کردن راههایی برای غوطهور شدن عمیقتر بازیکنان در دنیای بازی و شخصیتها تأکید دارد.
اطلاعات بازی جی تی ای ۶:
تاریخ انتشار: ۲۶ می ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵)
سازنده و ناشر: راکاستار گیمز
موتور بازیسازی: Rockstar Advanced Game Engine (RAGE)
پلتفرمها: کنسولهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکسهای سری ایکس و اس و در تاریخ نامشخص PC
نظر شما درمورد این قابلیت گیمپلی چیست؟ آیا با قرار دادن آن در بازی جی تی ای ۶ موافقید؟ دیدگاه خود را از طریق کامنت با تیم بازار و دیگران به اشتراک بگذارید.
منبع: Gamerant
بزرگترین یوتیوبر کالاف دیوتی ایران کیه؟ میزگیم با ملیکا دیوتی
نظرات