خبر

کمپانی ناشر جی تی ای کارکنان خود را اخراج و روند توسعه برخی از بازی‌ها را لغو کرد

تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، ناشر سری جی تی ای (Grand Theft Auto)، از جمله بازی مورد انتظار جی تی ای ۶، تعداد نیروی کار خود را کاهش داده و پروژه‌های خود را لغو می‌کند. این تازه‌ترین مورد از اخراج‌ها و تجدید ساختار در صنعت بازی در چند سال گذشته است. تیک تو اینتراکتیو دارای مجموعه‌ای از بازی‌های بزرگ است، از جمله بازی‌هایی مانند ۲K، Red Dead Redemption، GTA، BioShock و اخیراً Borderlands. حال با داشتن بازی‌های بسیار محبوب و فرنچایزهایی مانند این‌ها، طرفداران ممکن است فکر کنند که شرکت قدرتمندانه به راه خود ادامه می‌دهد و نیازی به اخراج کارمندان ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که ماجرا طور دیگری در حال رقم خوردن است.

به گزارش رویترز، تیک تو اینتراکتیو اعلام کرده است که این شرکت حدود ۶۰۰ کارمند یا ۵ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. این شرکت همچنین بخشی از فضای اداری خود را می‌فروشد و انتشار چندین پروژه را که در حال توسعه بودند را هم لغو می‌کند. Take-Two معتقد است که این اقدام سالانه ۱۶۵ میلیون دلار برای شرکت در تلاش برای مقابله با کندی رشد درآمد در حوزه پی سی و بازی‌های کنسول کمک کرده و صرفه جویی می‌کند. فعلا هم متأسفانه این شرکت فاش نکرده که چه بازی‌هایی از فرآیند توسعه کنار گذاشته شده‌اند.

کمپانی تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) ناشر فرنچایزهای بزرگی مانند جی تی ای است.

کمپانی تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) ناشر فرنچایزهای بزرگی مانند جی تی ای است.

این حرکت ممکن است برای برخی غافلگیر کننده باشد. Take-Two Interactive در حال بستن قرارداد خرید Gearbox Entertainment به قیمت ۴۶۰ میلیون دلار است. ناشر همچنین در حال نزدیک شدن به عرضه Grand Theft Auto 6 است که بسیار این عنوان مورد انتظار بوده که به احتمال بسیار زیاد فروش و سود زیادی برای شرکت خواهد داشت. با این حال، اعلام خرید Gearbox Entertainment بلافاصله با اخراج کارمندان همراه شد که شاید اشاره‌ای به مسیری باشد که این ناشر بزرگ در آن حرکت خواهد کرد.

چرا ناشر جی تی ای یعنی Take-Two در حال تعدیل نیروهای خود است؟

Take-Two Interactive روند فعلی در صنعت بازی را دنبال می‌کند که طی آن کارمندان خود را در تلاش برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود اخراج می‌کند. یکی از دلایل ادعایی برای این اخراج‌ها آن است که شرکت‌های بازی‌سازی کارمندان بیشتری را در طول همه‌گیری کرونا به صورت دور کار یا فریلنسری استخدام کردند. با این حال اکنون که اکثر کارمندان به دفتر بازگشته‌اند و ممکن است زمان کمتری برای توسعه بازی وجود داشته باشد، گمان می‌رود روند قبلی دچار اختلال شده باشد.

ریمستر جی تی ای IV نسخه مدرن لیبرتی سیتی را نشان می‌دهد

البته کمپانی تیک تو اینتراکتیو در این حرکت تنها نیست، زیرا شرکت‌های بزرگ دیگری مانند سونی، مایکروسافت و همچنین تعدادی از استودیوهای شخصی تعدیل نیروهایی داشته‌اند. با این حال،همه با دلیل ادعایی پشت این کار موافق نیستند. کارگردان Baldur’s Gate 3 در استودیو Larian ادعا کرده است که این کاهش نیروی کار در درجه اول به دلیل طمع در صنعت بازی است. البته که علت آن مهم نیست، بلکه این اتفاق برای سازندگانی که سخت تلاش می‌کنند تا دنیای بازی‌های ویدئویی را زنده کنند، مایه تاسف است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: gamerant.com


معرفی ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ ویدئو گیم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها