آخرین اخبار جی‌تی‌ای خبر

داستان جی تی ای ۶ و شکاف میان طرفداران بر سر یک خبر نگران‌کننده

جدیدترین خبر منتشرشده درباره داستان جی تی ای ۶، جامعه طرفداران Grand Theft Auto را به دو گروه تقسیم کرده است. همه می‌دانیم که GTA 6 قرار است به بزرگ‌ترین رویداد تاریخ سرگرمی تبدیل شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که راک‌استار گیمز (Rockstar Games) برای توسعه این بازی بودجه‌ای افسانه‌ای و بی‌سابقه در اختیار دارد و همه شواهد نشان می‌دهد که با عنوانی بزرگ‌تر و طولانی‌تر از Red Dead Redemption 2 یا هر بازی دیگری از این استودیو روبه‌رو خواهیم بود.

اگر از طرفداران این سری باشید، طبیعی است که برای تجربه آن لحظه‌شماری کنید. اما در این میان، مسئله‌ای وجود دارد که ذهن بخشی از طرفداران را به خود مشغول کرده است. جی تی ای ۶ که برای عرضه در بهار آینده برنامه‌ریزی شده – البته اگر با تأخیر مواجه نشود که احتمالش کم نیست – اولین بازی در این مجموعه خواهد بود که قلم دن هاوزر (Dan Houser)، یکی از بنیان‌گذاران راک‌استار و معمار اصلی داستان‌های GTA، در آن نقشی ندارد.

هاوزر به تازگی رسماً تأیید کرده است که هیچ مشارکتی در نوشتن داستان GTA 6 نداشته است. این خبر بدون شک بر روایت و نویسندگی بازی تأثیر می‌گذارد، چرا که هاوزر در تمام عناوین قبلی، مغز متفکر خلاق و نویسنده ارشد بوده است. گروهی از هواداران Grand Theft Auto با اشاره به اینکه او تنها نویسنده تیم نبوده، این موضوع را چندان جدی نمی‌گیرند. اما گروهی دیگر عمیقاً نگران خلأیی هستند که با رفتن او ایجاد خواهد شد.

معرفی بهترین مادهای GTA V | لذت کنترل و مدیریت قطارها با Railroad Engineer

«این اصلاً خبر خوبی نیست»

یکی از کاربران در صفحه ردیت (Reddit) بازی جی تی ای ۶ در واکنش به این خبر می‌نویسد: «اینکه فکر کنیم هاوزر تنها دلیل موفقیت و کیفیت بازی‌های راک‌استار بوده، توهین به تمام توسعه‌دهندگانی است که خودشان را وقف کردند تا این بازی‌ها این‌قدر فوق‌العاده از آب در بیایند.» کاربر دیگری در تکمیل این دیدگاه اضافه می‌کند: «یادتان باشد که دن تنها نویسنده نبود. روپرت و مایکل هم در نوشتن آن بازی‌ها نقش داشتند و نامشان در تیم Grand Theft Auto VI هم دیده می‌شود. من اصلاً نگران داستان نیستم.»

برای آنکه منصف باشیم، استدلال این گروه خوش‌بین کاملاً درست است. دن هاوزر در شکل‌گیری مسیر این مجموعه نقشی حیاتی داشته، اما هرگز تنها فرد تأثیرگذار نبوده است. در کنار او، و شاید مهم‌تر از او، تیمی از افراد مستعد قرار داشتند که چشم‌انداز او را به یک دنیای زنده تبدیل می‌کردند.

 

از این جهت، راک‌استار گیمز همچنان مملو از استعدادهای باتجربه‌ای است که سال‌هاست در این استودیو کار می‌کنند. نرخ حفظ نیروهای کلیدی در راک‌استار در مقایسه با دیگر استودیوهای بزرگ بسیار بالاتر است و همین موضوع یک مزیت استراتژیک برایشان به شمار می‌رود. با تمام این تفاسیر، هرچقدر هم که بخواهیم به جنبه‌های مثبت ماجرا نگاه کنیم، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که غیبت هاوزر یک خبر بد است.

سؤال اصلی این است: چقدر بد؟ یکی از طرفداران به سادگی می‌نویسد: «این اصلاً خبر خوبی نیست.» و دیگری با نگاهی عمیق‌تر اضافه می‌کند: «می‌دانم که GTA محصول کار یک نفر نیست و یقین دارم که جی تی ای ۶ و داستانش بی‌نظیر خواهند بود. اما نمی‌توانم وانمود کنم که این موضوع ذره‌ای آزارم نمی‌دهد. حتی اگر “نویسندگان بهتری” هم آورده باشند، هاوزر بخش جدایی‌ناپذیر هویت این بازی‌ها بود. من فقط دنبال یک داستان “خوب” نیستم؛ من دنبال همان “حال و هوای خاص راک‌استار” هستم.»

معرفی بهترین مادهای GTA V | سوپرمن به لس سانتوس می‌آید!

در نهایت، تنها زمان مشخص خواهد کرد که نبود دن هاوزر چه تأثیری بر داستان GTA 6 خواهد گذاشت. شاید حتی نتیجه نهایی بهتر شود، اما یک چیز قطعی است: متفاوت خواهد بود. می‌توان نویسندگان و ایده‌پردازان بزرگ را با افراد بزرگ دیگری جایگزین کرد، اما هر فرد جدیدی، سبک و نگاه منحصر به فرد خودش را به پروژه می‌آورد.

خوشبختانه، در تیم نویسندگی راک‌استار هنوز هم افرادی حضور دارند که مانند هاوزر از همان روزهای اول در این مجموعه بوده‌اند. پس می‌توان امیدوار بود که تفاوت ناشی از غیبت او آن‌قدرها در محصول نهایی به چشم نیاید. مثل همیشه، مشتاقیم دیدگاه شما را در این باره بدانیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به این بحث بپیوندید.

منبع: comicbook


سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

سایلنت هیل اف ترسناک‌ترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها