سقوط هواپیما که معمولاً در سراسر بازی جی تی ای سن آندریاس (Grand Theft Auto: San Andreas) با آن مواجه میشدیم، اخیرا معلوم شده ناشی از برخی کدهای مشکلساز است که بطور کلی باعث به وجود آمدن باگ در بازی میشدند، تا حدی که به دلیل محدودیتهای فنی سختافزارهای در آن زمان، حل آن امکان پذیر نبود. این اطلاعات که توسط یک دولوپر سابق کمپانی راکستار (Rockstar) به اشتراک گذاشته شده است، در نهایت راهحلی برای معمایی ارائه میکند که تقریباً دو دهه است که بازیکنان جی تی ای سن آندریاس را گیج کرده بود.
یکی از مشکلات عجیب و غریب در سری جی تی ای مخصوصا در نسخه سن آندریاس، ماجرای سقوط مرموز هواپیما است. اگرچه لزوماً این مشکل منحصرا مرتبط به جی تی ای سن آندریاس نیست، اما به شکل ویژهای در این بازی نمایان است، تا جایی که بسیاری از افرادی که آن را تا پایان بازی کردهاند، چندین بار با آن به خصوص در منطقه لاس ونتوراس مواجه شدهاند.
سقوط هواپیمای در جی تی ای سن آندریاس تا حدی نتیجه محدودیتهای سخت افزاری است
Obbe Vermeij، توسعهدهنده سابق راکستار، سرانجام در بین خبرهای جدید منتشر شده در شبکههای اجتماعی، این خبر را افشا کرد. این فرد همان توسعهدهندهای است که روی GTA: San Andreas به عنوان مدیر فنی کار میکرد، حال تأیید کرده که سقوط هواپیما یک اتفاق عمدی نبوده است، اما نمیتوان آن را به عنوان یک باگ ساده طبقهبندی کرد. او در عوض این پدیده را به عنوان نتیجه یک کد معیوب که مسئول اسپاون کردن هواپیماها برای انجام پرواز در نزدیکی بازیکن است، توصیف کرده است. با توجه به محدودیتهای فنی سخت افزار در سال ۲۰۰۴، منطق خود بازی ابتدایی بود.
به طور خاص، در حالی که این کد برای اطمینان از وجود هیچ مانعی در مسیر هواپیما قبل از اسپاون آن بود، چنین بررسیهایی به قدری پرهزینه بود که Vermeij ترجیح داد از حداقل منطق کدها استفاده کند که منجر به عدم شناسایی موانع نازک میشد که در نتیجه کار، هواپیما با همین موانع نامعلوم برخورد میکرد و باعث سقوطش میشد. این بازی همچنین گاهی اوقات هواپیما را بدون حرکت اولیه کافی برای حفظ ارتفاع اشکالاتی پیش میآورد و باعث میشد که هواپیما از مسیر پروازی از پیش محاسبه شده خود پایین آمده و به مانعی برخورد کرده و سقوط کند.
یک مشکل جداگانه در سناریوهایی که مدلهای نقشه و تشخیص برخورد آنها پس از هواپیما بارگذاری میشد، رخ میداد که منجر به همان نتیجه میشد. کاربر توییتر با نام @_silent حتی یک باگ را در کدهای فاش شده بازی پیدا کرد که منجر به نتایج مثبت کاذب میشد و متعاقباً Vermeij آن را چهارمین علت احتمالی سقوط هواپیما دانست که ۲۰ سال پیش حتی از وجود آن بی اطلاع بود.
بیشتر بخوانید: بازیکنان از تاریخ عرضه جی تی ای ۶ برای پی سی ناراضی هستند
انبوهی از فیلمهای گیمپلی از نسخه اصلی جی تی ای سن آندریاس به صورت آنلاین در دسترس است که تأیید میکند این مشکلات در نسخه ریمستر سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد. Vermeij فاش کرد که به دلیل وجود این مشکل در طول توسعه بازی اصلی، به حذف کامل فلایبایها فکر میکرده است، اما در نهایت تصمیم به حذف آن گرفت. در حالی که گزارشهای شبکههای اجتماعی نشان میدهند هواپیماهای GTA 5 نیز میتوانند گهگاهی سقوط کنند، کم نیست، به نظر میرسد که این پدیده خاص بسیار نادرتر از آن است که فکرش را میکنیم و مشخص نیست که آیا منشأ آن مشکل هم شبیه به نسخه سن آندریاس است یا خیر؟ نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما هم با این مشکل برخورد داشتهاید؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
ویدئوی امسال چه بازیهای خفنی خواهند آمد؟
چه تئوری هایی دادن برای این سقوط هواپیما
ها
کدوم سقوطه ؟
همدردی🤝
عالی
عالی
من بدبخت یه بار تو مرحله بودم که هواپیما سقوط کرد رو من و مجبور شدم کل مرحله رو از اول برم
شانس مایه 🗿💔