بازی GTA 6
اخبار بازی خبر

GTA 6 می‌تواند آغازکننده روندی تازه برای افزایش قیمت بازی‌ها باشد

مایکل داوس، توسعه‌دهنده بازی موفق و محبوب Baldur’s Gate 3، اعتقاد دارد قیمت بازی‌های ویدیویی باید افزایش یابد. داوس که مدیریت تیم انتشار لاریان را برعهده دارد، می‌گوید صنعت بازی‌سازی در حال حاضر از الگوی قبلی محافظت می‌کند اما بازی GTA 6 (جی تی ای ۶) می‌تواند برچسب قیمت‌ها را از ۷۰ دلار به چیزی بالاتر افزایش دهد.

داوس طی پستی در پلتفرم توییتر (X) حین صحبت درباره قیمت بازی‌های جدید، تصویری از محتوای نسخه آلتیمیت Star Wars Outlaws که بسیار هم گران‌قیمت است به اشتراک گذاشت. مدیر لارایان از «وعده وعیدهای مبهم محتوایی» برای توجیه قیمت بالای یک بازی انتقاد کرد و گفت یک عنوان باید «بر اساس کیفیت، وسعت و عمقی که دارد» قیمت‌گذاری شود. البته وی اعتراف کرد که با توجه به شرایط فعلی صنعت، بازی‌های جدید باید قیمت بالاتری داشته باشند.

همه آنچه که درباره بازی GTA ۶ می‌دانیم؛ تاریخ انتشار، نقشه و داستان بازی جی‌تی‌ای ۶

تقریبا تمام بازی‌های جدید باید قیمت پایه بیشتری داشته باشند چراکه هزینه ساخت آن‌ها (مخصوصا به‌خاطر تورم) دارد از برچسب‌های قیمت رایج فعلی بالاتر می‌رود. اما من فکر نمی‌کنم بتوانیم با قول عرضه DLC و امثالهم به آنجا برسیم؛ بلکه مسئله باید کیفیت و ارتباط با مخاطب باشد. الان همه منتظرند تا GTA 6 این کار را انجام دهد.

بازی GTA 6

استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو (ناشر بازی جی تی ای و شرکت مادر راکستار)، چندی پیش در پاسخ به سوالی در رابطه با قیمت‌گذاری جی تی ای ۶، از ارائه پاسخ سرراست طفره رفت. وی به جای گفتن «بله یا خیر»، سعی کرد موضوع را دستخوش تغییر کند و نهایتا به «تلاش کمپانی برای ارائه ارزش بالا در هر زمان» اشاره داشت. همان‌طور که می‌دانید بازی GTA 6 قرار است طی پاییز ۲۰۲۵ روانه بازار شود و راکستار می‌تواند در کنار کنسول سوییچ ۲ صنعت ویدیوگیم را به روزهای اوج برگرداند. ایو گیه‌مو، مدیرعامل کمپانی یوبیسافت هم باور دارد جی تی ای بعدی به تمام فعالان صنعت کمک خواهد کرد و آن‌ها ترسی از انتشار بازی در سال ۲۰۲۵ و زمانی نزدیک به بازه عرضه GTA VI ندارند.

۱۰ حاشیه بزرگ در بازی‌های GTA که جنجال زیادی به پا کردند

ترند استفاده از برچسب قیمت ۷۰ دلاری اصولا همزمان با ورود کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس به بازار در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. در واقع تیک-تو یکی از نخستین کمپانی‌هایی بود که این سیاست را در پیش گرفت و بازی NBA 2K21 را با قیمت هفتاد دلار عرضه کرد و سپس عناوینی نظیر Call of Duty: Black Ops Cold War و Demon’s Souls دنباله‌رو آن شدند. اوایل سال جاری هم لارس وینگ‌فورز (مدیرعامل امبریسر گروپ) مدعی شده بود که یک کمپانی باید قیمت بازی‌هایش را افزایش دهد و ببیند واکنش مخاطبان به آن چیست.

در مجموع پس از دوران همه‌گیری کرونا و موفقیت بی‌سابقه صنعت ویدیوگیم،‌ بسیاری از کمپانی‌های بازی‌سازی دچار اشتباه محاسباتی شدند و طی دو سه سال اخیر به مشکلات جدی برخورد کردند. طولانی شدن روند توسعه بازی‌های بزرگ و افزایش چشم‌گیر هزینه‌ها باعث شده تا وضعیت اقتصادی خیلی از شرکت‌ها بحرانی شود. در همین راستا برخی از کمپانی‌ها به دنبال راهی برای جبران خسارت‌ها هستند و افزایش قیمت عناوین AAA و پرهزینه را منطقی می‌دانند. اما خب از سوی دیگر طبیعی است که مخاطبان و گیمرها با چنین افزایش‌هایی موافق نباشند و بخواهند مبالغ کمتری برای سرگرمی که همین حالا نیز در کشورهایی مثل ایران لاکچری محسوب می‌شود، پرداخت کنند.

منبع: Gamespot


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها