آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

روان‌درمانگرانی که در ماینکرافت به ارائه خدمات سلامت روان می‌پردازند

در حالی که ادغام بازی‌های ویدئویی در فرایند درمان از چندی پیش متداول شده است، یک شرکت نوپا به نام Hero Journey Club قصد دارد این رویکرد را در ماینکرافت به سطح بعدی برساند. این شرکت که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده، شبکه‌ای از گروه‌های حمایت روانی ارائه می‌دهد که به صورت کاملاً برخط و ناشناس برگزار می‌شوند.

متخصصان باشگاه سفر قهرمانان، این جلسات آنلاین را درون برخی بازی‌های محبوب مانند ماینکرافت و استاردو ولی برگزار می‌کنند. هدف اصلی آن‌ها ایجاد فضایی آشنا و امن برای افرادی است که نیاز به حمایت روانی دارند اما تمایل یا دسترسی کافی به مراکز حضوری ندارند.

Hero Journey Club در حال تدوین برنامه‌هایی برای استفاده از واقعیت مجازی در جلسات آینده است تا تعاملات انسانی واقع‌گرایانه‌تری را ممکن سازد
Hero Journey Club در حال تدوین برنامه‌هایی برای استفاده از واقعیت مجازی در جلسات آینده است تا تعاملات انسانی واقع‌گرایانه‌تری را ممکن سازد

بنیان‌گذاران Hero Journey Club می‌گویند طی همه‌گیری کووید-۱۹ و گسترش بی‌سابقه افسردگی و اضطراب، نیاز به راه‌حل‌های نوآورانه و در دسترس‌تر برای سلامت روان احساس می‌شد. آن‌ها با الهام از تجربیات شخصی خود، تصمیم گرفتند تا با استفاده از محبوبیت بازی‌های آنلاین مانند ماینکرافت امکان دسترسی به حمایت روانی را برای بیشتر افراد فراهم کنند.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی Hero Journey Club، این شرکت توانسته طی چند ماه فعالیت، پایه کاربری خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. همچنین بیش از ۷۰ درصد کاربران فعلی آن‌ها، متعلق به اقلیت‌های نژادی، جنسیتی و گروه‌های کم‌برخوردار هستند. این موضوع نشان می‌دهد سرویس Hero Journey Club توانسته است به جوامعی برسد که بیشترین نیاز به حمایت‌های روان‌شناختی دارند.

۷ ایده برای ساخت پروژه‌های سرگرم کننده با دوستان در ماینکرافت

دلیل موفقیت این سرویس را می‌توان در ماهیت برخط و ناشناس آن دانست که برای بسیاری از افراد، ورود به جلسات درمانی را راحت‌تر می‌کند. همچنین استفاده از بازی‌هایی که کاربران با آن‌ها آشنایی دارند، موجب ایجاد فضایی صمیمانه‌تر و کم‌تشریفات‌تر نسبت به مطب‌های سنتی می‌شود. در نتیجه افراد می‌توانند با راحتی بیشتری درباره مشکلات خود صحبت کنند.

البته Hero Journey Club صرفاً یک سرویس حمایتی ارائه می‌دهد و خدمات آن جایگزین درمان‌های تخصصی و پزشکی نیست. اما به عنوان مکملی برای دریافت حمایت‌های هیجانی و اجتماعی، می‌تواند نقش موثری ایفا کند. در واقع هدف اصلی Hero Journey Club پر کردن خلایی است که در ساختارهای سنتی سلامت روان وجود دارد.

نسخه اولیه Left 4 Dead در کانتر استرایک:

بنابراین به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد گسترش هرچه بیشتر سرویس‌های مشابهی باشیم که با بهره‌گیری از فناوری و دنیای دیجیتال، دسترسی به خدمات سلامت روان را برای تعداد بیشتری از افراد مقدور می‌سازند. روندی که قطعاً می‌تواند آینده‌ای روشن‌تر را برای سلامت عمومی جوامع رقم بزند.

علاوه بر سهولت دسترسی، مزیت دیگر سرویس Hero Journey Club انعطاف‌پذیری بالای آن است. کاربران می‌توانند در زمان مناسب برای خود وارد جلسات شوند و در صورت تمایل، هر هفته بازی متفاوتی را انتخاب کنند. هر بازی می‌تواند مکالمات و بحث‌هایی با ماهیت متفاوت را برانگیزد که خود، فرصت‌های تازه‌ای را برای شناخت بهتر فرد از خویشتن و دیگران فراهم می‌کند.

علاوه بر این، Hero Journey Club در حال تدوین برنامه‌هایی برای استفاده از واقعیت مجازی در جلسات آینده است تا تعاملات انسانی واقع‌گرایانه‌تری را ممکن سازد. قرار است کاربران بتوانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی و اواتارها، یکدیگر را در فضاهای سه‌بعدی دیجیتال ملاقات کنند. انتظار می‌رود این امر به ارتقای سطح تعاملات انسانی و همدلی در جلسات مجازی کمک شایانی نماید.

در مجموع به نظر می‌رسد آینده روشنی در انتظار سرویس‌هایی مانند Hero Journey Club باشد که ترکیبی نوآورانه از فناوری و علم روان‌شناسی را در ماینکرافت ارائه می‌دهند. البته پیشرو بودن این سرویس‌ها به معنای نبود چالش‌ها و موانع نیست. اما با تکیه بر دانش روز و خلاقیت، می‌توان به آینده‌ای امیدوار بود که در آن سلامت روان افراد بی‌توجه به موقعیت جغرافیایی یا وضعیت اقتصادی‌شان، مورد توجه قرار گرفته و ارتقا می‌یابد.

آینده دنیای بازی‌ها قراره اینطوری بشه:

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها