GTA 6
اخبار بازی خبر

بازی GTA 6 چگونه می‌تواند ژانر جهان‌باز را متحول کند؟

جی‌تی‌ای یکی از فرنچایزهای پیشگام صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شود که همیشه به‌خاطر نوآوری‌ها و ساختار جذاب جهان بازش مورد تحسین بوده است. راکستار گیمز قصد دارد با GTA 6 بار دیگر به خیابان‌های نئونی وایس سیتی بازگردد و ما همچنان که به پایان سال ۲۰۲۴ نزدیک می‌شویم، اشتیاق و هایپ طرفداران برای تجربه این عنوان بیشتر و بیشتر می‌شود.

جی‌تی‌ای ۶ می‌خواهد به لطف حضور دو پروتاگونیست خود همه چیز را یک قدم رو به جلو حرکت دهد و انتظار می‌رود ساختار جهان باز، گیم‌پلی و گرافیک آن طبق رسمی همیشگی راکستار، فک‌برانداز و شگفت‌انگیز باشد. طرفداران چنان به سازنده بازی اعتماد دارند که از تجربه منحصر به‌فرد و بی‌نظیر بازی جدید جی‌تی‌ای مطمئن هستند. راکستار گیمز همیشه با توجه وسواسی و دیوانه‌وار به جزئیات در بازی‌هایش مخاطبان را به تحسین واداشته است؛ از فیزیک فوق‌العاده موی سر شخصیت‌ها و رفتارهای واقع‌گرایانه باد گرفته تا انیمیشن‌های کم‌نظیر چهره کاراکترها و فیزیک پوشش آن‌ها، سازندگان GTA و رد دد چیزی را از قلم نمی‌اندازند. همچنین ساختمان‌ها، سواحل، هتل‌ها و بقیه لوکیشن‌ها رویکرد بسیار واقع‌گرایانه و خاصی دارند.

GTA 6

بدون شک بررسی این موضوع که GTA 6 چگونه می‌خواهد ژانر جهان باز را – بار دیگر – متحول کند، کاملا در حد فرضیه و گمانه‌زنی است. با این حال ما می‌توانیم بر اساس تاریخچه راکستار و آنچه تاکنون از بازی جدید به دست آورده‌ایم، درباره پیشرفت‌های احتمالی آن صحبت کنیم.

محیط‌های پویا

بی‌راهه نیست اگر بگوییم راکستار در بازی GTA 6 بیشتر از هر چیز روی آزادی عمل بازیکنان تمرکز خواهد کرد. هرچه باشد، این عنصر محور و پایه اصلی فرنچایز جی‌تی‌ای بوده و قرار نیست در قسمت جدید شاهد تغییر ناگهانی رویکرد و روند کلی سری باشیم. بازیکنان انتظار دارند جی‌تی‌ای ۶ برخلاف بازی‌های دیگر که گیم‌پلی سنتی دارند، به مخاطب اجازه دهد مکان‌های مختلف را به صورت دلخواه مورد اکتشاف قرار دهد و با NPCها رابطه‌ای منحصر به‌فرد داشته باشد. بازیکن باید بتواند ماجراجویی‌های خودش را در بازی جدید خلق کند؛ حال چه انجام سرقت‌های بزرگ و دیوانه‌وار باشد و به تعقیب و گریزهای خیابانی یا ایجاد هرج و مرج در شهر.

توسعه‌دهنده سابق GTA: San Andreas از جزئیات جالبی درباره بازی پرده برداشت

تعامل‌پذیری گسترش‌یافته

جی‌تی‌ای ۶ می‌تواند از طریق هوش مصنوعی پیشرفته تعامل با دنیای بازی و مهم‌تر از آن شخصیت‌ها و NPCها را واقع‌گرایانه‌تر از همیشه جلوه دهد. بسته به متغیرهای داخل بازی، الگوی آب و هوایی، ترافیک و رفتار ساکنین شهر، تجربه بازیکن باید دستخوش تغییراتی معنادار و جالب توجه شود. راکستار همچنین قادر است تعامل‌پذیری GTA 6 را به وسیله لوکیشن‌های پرجزئیات و درگیرکننده بهبود ببخشد.

تجربه مولتی پلیر

باتوجه به موفقیت دیوانه‌وار جی‌تی‌ای آنلاین، غیرممکن است که راکستار هیچ‌گونه تجربه مولتی پلیری برای GTA 6 در نظر نگرفته باشد. اگر حالت‌های تک‌نفره و چند نفره در این بازی هماهنگی و هارمونی درستی باهم داشته باشند، بازیکنان قادر خواهند بود بدون کوچک‌ترین چالشی از حالت تک‌نفره به حالت چند نفره بروند و هر زمان که می‌خواهند نحوه تجربه خود از جی‌تی‌ای جدید را تغییر دهند.

داستان‌سرایی GTA 6

راکستار گیمز همیشه در زمینه داستان‌سرایی عملکرد چشم‌گیری داشته و مخاطبان امیدوار هستند جی‌تی‌ای ۶ هم بتواند در حد استانداردهای شگفت‌انگیز استودیو ظاهر شود. انتظار می‌رود GTA بعدی شخصیت‌های عمیق و چند لایه را به مخاطبان معرفی کرده و آن‌ها را درگیر ماجراهایی پیچیده و صدالبته مضحک و پارودی‌گونه کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

GTA 6 باید از تکنولوژی‌های پیشرفته روز مثل واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بهره ببرد و از ظرفیت‌های کمتر دیده شده این فضا بیشترین بهره ممکن را ببرد. ارائه تجربه‌های غوطه‌ورکننده و نوآورانه می‌تواند جنبه کاملا متفاوتی در سر جی‌تی‌ای باشد و حتی بازار عناوین VR را به شکلی باورنکردنی تقویت کند. مشخصا تجربه بازی انقلابی و خارق‌العاده‌ای چون جی‌ای‌ای ۶ آن هم در حالی که شما به صورت مجازی وارد آن می‌شوید، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

۲۰ درسی که بازی GTA ۶ می‌تواند از GTA ۵ و RDR ۲ بیاموزد

در ادامه قصد داریم به بررسی عناوین قبلی GTA روی قسمت ششم – از منظر طراحی جهان باز – بپردازیم. راکستار گیمز با هر بازی و اثر جدیدی که روانه بازار کرده، توانسته به طریقی جنبه‌های فنی صنعت ویدیو گیم را رو به جلو هدایت کند و ما امیدوار هستیم – شاید هم مطمئن! – که GTA 6 قرار نیست این مسیر همیشگی استودیو را تغییر دهد و برعکس، قدم‌هایی بسیار بزرگ در جهت تحول گیم‌پلی، ساختار عناوین جهان باز و داستان‌سرایی خواهد برداشت.

GTA 3

GTA 6

پیش از بازی جی‌تی‌ای ۳، عناوین جهان باز معمولا رویکرد بسیار محدود در طراحی خود داشتند و محیط‌های آنان به یک سری مدل دوبعدی یا نهایتا مدل‌های سه بعدی بسیار ساده محدود می‌شد. GTA 3 نقطه عطفی در صنعت بازی‌سازی بود که یک محیط سه‌بعدی کامل و واقع‌گرایانه را معرفی کرد. بازیکنان می‌توانستند لیبرتی سیتی را زیر و رو کنند که شامل آب و هوای پویا، چرخه شبانه روز و صدها شخصیت غیر قابل بازی (NPC) با رفتارهای واقع‌گرایانه می‌شد.

روایت، محیط‌های غوطه‌ورکننده، آزادی عمل و مراحل فرعی جذاب همگی باعث شدند تا جی‌تی‌ای ۳ نحوه توسعه بازی‌های جهان باز را برای همیشه تغییر دهد. همچنین محیط‌های سندباکس در بازی‌ها به محبوبیت چشم‌گیری دست یافت و انتظار بازیکنان به شکل قابل توجهی بالا رفت. از سوی دیگر توسعه‌دهندگان دیگر هم کم کم مجبور شدند خود را با استاندارد عناوین بتسدا همگام کنند.

GTA – San Andreas

GTA 6

بازی GTA – San Andreas شامل قابلیت شخصی‌سازی کاراکتر، توسعه مهارت و یک روایت عمیق اجتماعی از وضعیت سیاه‌پوستان در آمریکا بود. پس از موفقیت بزرگ عنوان قبلی سری، سن آندریاس با تلفیق هوش مصنوعی پیشرفته با مکانیک‌ها و تعاملات محیطی توانست استاندارد جدیدی برای عناوین جهان باز تعریف کند.

واکنش واقع‌گرایانه NPCها به رفتار بازیکن و تعاملشان با یکدیگر، معرفی مکانیک‌های پویای گیم‌پلی مثل شنا و دوچرخه سوار، مکانیک‌های نقش‌آفرینی مثل اکوسیستم متنوع و بسیاری موارد دیگر باعث شدند تا جی‌تی‌ای سن آندریاس به یک بازی تاثیرگذار و مهم در تاریخچه عناوین جهان باز و صدالبته کل صنعت ویدیو گیم تبدیل شود.

GTA V

جی‌تی‌ای ۵ با بهره‌گیری از واقع‌گرایی بی‌سابقه در طراحی شهر و مناطق مختلف آن، رفتار تعاملی NPCها و سیستم پیچیده ترافیک تاثیرات مهمی روی ژانر جهان باز بگذارد. علاوه بر آن حضور سه پروتاگونیست و قابلیت مولتی پلیر همه چیز را چند برابر جذاب کرد و از سال ۲۰۱۳ تا امروز، خیلی از استودیوها GTA V را به عنوان سنگ محک و استاندارد نهایی خود در نظر می‌گیرند.

قسمت پنجم جی‌تی‌ای همچنین از این نظر اهمیت دارد که طرفداران ورای هرچیزی و شاید حتی به صورت ناخودآگاه، مدام GTA 6 را با آن مقایسه کنند. با وجود گذشت بیش از یک دهه از انتشار جی‌تی‌ای ۵، مقایسه این دو عنوان اجتناب‌ناپذیر است چراکه V بازی قبلی سری بوده و راکستار باید همه چیز را بر اساس آن بهبود دهد و رو به جلو حرکت کند.

همان‌طور که اشاره کردیم GTA 6 بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های یک دهه اخیر محسوب می‌شود و راکستار برای راضی کردن طرفداران تشنه سری جی‌تی‌ای کار آسانی در پیش نخواهد داشت. با این حال تجربه و شواهد موجود نشان می‌دهد راکستار کاملا برای چالش پیش‌رو آماده است؛ چندی پیش یکی از توسعه‌دهندگان سابق این استودیو عنوان کرده بود که سطح واقع‌گرایی در جی‌تی‌ای ۶ «مغز طرفداران را خواهد ترکاند».

بازی جی‌تی‌ای VI برای عرضه در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده و در زمان انتشار تنها در اختیار بازیکنان پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود نسخه پی‌سی چیزی حدود یک سال پس از آن روانه بازار شود.

منبع: Tech4Gamers


اگر دختر گیمر و پسر استریمر ازدواج کنند چی میشه؟ میزگیم با سایه و حمید

اگر دختر گیمر و پسر استریمر ازدواج کنند چی میشه؟ میزگیم با سایه و حمید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها