عنوان سندباکس ماینکرفت (Minecraft) مکانیکهای مختلفی دارد که آن را جالب و سرگرم کننده میکند. از جمله آنها اسپاون شدن (spawning) و دی اسپاون شدن (despawning) است. هنگامی که در بازی حرکت میکنید، الگوریتمی در کدهای بازی اجرا میشود تا مشخص کند چه چیزی باید لود شده و در کجا این اتفاق بیافتد. این شامل بیومها، درختان، ماب، ماب دشمن و حتی مواد معدنی و لوتهای کم یاب است. همچنین ممکن است متوجه شده باشید که چگونه برخی از مابها پس از مدتی ناپدید میشوند. بنابراین سوالی که پیش میآید، این است که دقیقاً دی اسپاون شدن در بازی ماینکرفت چگونه کار میکند؟ این مقاله با مجله بازار همراه باشید تا بدانید که چگونه بازی تصمیم میگیرد چه زمانی مابی را از محیط دی اسپاون کند.
همه چیز در مورد دی اسپاون شدن مابها در بازی ماینکرفت
دو نسخه از بازی ماینکرفت وجود دارد که با نامها جاوا (Java Edition) و بدراک (Bedrock Edition) شناخته میشوند و هر دوی آنها قوانین کمی متفاوت در رابطه با مابها دارند. حال بیایید ابتدا به قوانین نسخه جاوا نگاهی بیندازیم:
- وقتی ۳۲ بلوک یا متر از یک ماب برای بیش از ۳۰ ثانیه (۱۰ ثانیه اگر ماب در نور کم باشد) فاصله دارید، ۲.۴۷٪ احتمال دارد که یک ماب در هر ثانیه دی اسپاون شود. به عبارت دیگر، زمانی که یک بازیکن بیش از ۳۲ بلوک از آن فاصله دارد، میانگین زمانی که طول میکشد تا یک ماب از بین برود، حدود ۴۰ ثانیه است.
- این موضوع و مقدار بلوک در رابطه با مابهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، هنگامی که شما ۱۲۸ بلوک از یک ماب فاصله میگیرید، فوراً دی اسپاون میشود اما ماهیها نیمی از این مقدار فاصله را دارند. اگر ۶۴ بلوک از ماب ماهی دورتر شوید، فوراً دی اسپاون میشود.
- اگر در مورد تریدرها هم همین سوال را داشته باشید، باید گفت که آنها (همراه با لاماهای رام شده خود) پس از حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه در زمان واقعی یا در حدود دو تا سه روز در بازی از دی اسپاون میشوند. با این حال، لاما رام نشده (اگر تریدر کشته شود) دی اسپاون نخواهد شد.
- مابی مانند آسلات (ocelot)، stray cats, shulkers, withers, ender dragons, و elder guardians دی اسپاون نمیشوند. مابهایی که روی قایق یا ماین کارتها قرار میگیرند، زین روی آنها گذاشته میشود، name tag دارند، یا به بند کشیده شدهاند نیز دی اسپاون نمیشوند.
دی اسپاون شدن در نسخه بدراک ماینکرفت کمی متفاوت است. تفاوت عمده در فاصله شبیه سازی تعیین شده توسط شما است. این گزینه به بازی میگوید که چقدر برای لود کردن asset ها نیاز دارد. برای مثال، وقتی که فاصله شبیهسازی روی ۴ تنظیم شود، مابها بلافاصله پس از ۴۴ بلوک از بازیکن دور میشوند. وقتی فاصله شبیهسازی روی ۶ تنظیم شود، وقتی بازیکن بیش از ۱۲۸ بلوک از آنها دور شود، مابها دی اسپاون میشوند. از سوی دیگر، ماهیها زمانی دی اسپاون میشوند که نزدیک ترین بازیکن بیش از ۴۰ بلوک از آن فاصله داشته باشد. به غیر از آن، بیشتر قوانین دی اسپاون مانند نسخه جاوا است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟
نظرات