آخرین اخبار ماینکرافت خبر

چگونه وجود دو نسخه از ماینکرفت فرآیند توسعه را برای موجانگ سخت می‌کند؟

عنوان ماینکرفت (Minecraft) به پرفروش ترین بازی تمام دوران تبدیل شده است و پول زیادی را نصیب شرکت سازنده کرده است. با وجود این، بروزرسانی‌های زیادی دریافت نمی‌کند و طرفداران اغلب تعجب کرده‌اند که چرا این اتفاق افتاده است؟ این بازی دارای دو نسخه جاوا (Java Edition) و بدراک (Bedrock Edition) است و موجانگ (Mojang) پشتیبانی و بروز رسانی هر دو نسخه را به طور همزمان دشوار می‌داند. اگرچه وجود دو نسخه از ماینکرفت بازیکنان بیشتری را جذب می‌کند، اما چالش بزرگی را نیز برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است. توسعه بروزرسانی‌ها بیشتر طول می‌کشد و پیاده‌سازی آن‌ها دشوارتر است، زیرا هر ویژگی جدید باید با هر دو نسخه کاملاً کار کند. با مجله بازار همراه باشید.

تفاوت بین نسخه‌های بدراک و جاوا ماینکرفت

دو نسخه اصلی از بازی ماینکرفت وجود دارد.

دو نسخه اصلی از بازی ماینکرفت وجود دارد.

نسخه بدراک ماینکرفت دارای قابلیت کراس پلی بین کاربران موبایل، کنسول و فروشگاه مایکروسافت است. بازیکنانی که به دلیل دسترسی آسان و تجربه چندنفره یکپارچه شناخته می‌شوند، می‌توانند مواردی مانند اسکین‌ها، تکسچر پک‌ها و افزونه‌ها را از طریق مارکت داخلی آن خریداری کنند. از طرف دیگر، نسخه جاوا نسخه اصلی ماینکرفت است و عمدتاً روی پی سی استفاده می‌شود. از آنجایی که نسخه جاوا برای مدت طولانی‌تری وجود داشته است، شیدرها و موارد بیشتری برای آن وجود دارد.

مشکلات سازگاری بین نسخه‌ها

ماینکرفت روی چندین پلتفرم مختلف قابل بازی است.

ماینکرفت روی چندین پلتفرم مختلف قابل بازی است.

زمانی که موجانگ تصمیم گرفت پلتفرم‌های موبایل، کنسول و پی سی را در دو نسخه اصلی بازی ادغام کند، به طور ناخواسته یک محیط توسعه پیچیده ایجاد کرد. هر دو نسخه باید به طور همزمان به روز شوند و این ویژگی‌ها باید در پلتفرم‌های مختلف کار کنند. این بدان معناست که بروزرسانی‌ها باید با هر دو نسخه سازگار باشند.

ماینکرفت | آیا باید یک ماب باس به نمایندگی از Overworld وجود داشته باشد؟

نسخه جاوا از زبان برنامه نویسی کاملاً متفاوتی نسبت به بدراک یعنی از C++ استفاده می‌کند. بنابراین، موجانگ باید مطمئن شود که بروزرسانی‌ها در تمام پلتفرم‌ها به درستی کار می‌کنند و این به حجم کاری آن‌ها می‌افزاید. ویژگی‌هایی که به خوبی در جاوا کار می کنند٫ ممکن است برای عملکرد صحیح در نسخه بدراک باید بازنویسی شوند. این به طور طبیعی زمان و منابع بیشتری را برای موجانگ طلبیده و کار توسعه را سخت‌تر از آنچه تصور می‌شود٫ می‌کند.

مدیریت طرح‌های کنترل مختلف و رابط های کاربری

این دو نسخه ماینکرفت تفاوت‌های زیادی در رابط کاربری خود دارند.

این دو نسخه ماینکرفت تفاوت‌های زیادی در رابط کاربری خود دارند.

به غیر از بحث کدنویسی، موجانگ باید مطمئن شود که ویژگی‌های جدید با روش‌های مختلف کنترل کار می‌کنند. این یکی دیگر از چالش‌هایی است که با داشتن دو نسخه ماینکرفت ایجاد می‌شود. بازیکنان می‌توانند از هر چیزی از گوشی هوشمند با صفحه نمایش لمسی گرفته تا کنترلر یا حتی ماوس و کیبورد برای انجام بازی استفاده کنند. این امر فرآیند توسعه را پیچیده‌تر و زمان‌برتر می‌کند، زیرا ویژگی‌هایی که در یک پلتفرم ساده هستند٫ ممکن است به خوبی برای دیگران کار نکنند. موجانگ باید در نظر بگیرد که چگونه یک عنصر گیم پلی جدید با هر یک از این مدل‌های کنترلی کار می‌کند٫ تا هیچ نسخه‌ای از بازی بد به نظر نرسد.

دو خالق محبوب ماینکرفت از کامیونیتی هرمیت کرافت استعفا دادند

به عنوان مثال، ویژگی off-hand به نسخه بدراک اضافه نشده است٫ زیرا تغییر آن برای صفحه نمایش‌های کوچک در دستگاه های تلفن همراه دشوار است. این تنها یکی از این تفاوت‌هایی است و یافتن راه‌حل‌هایی برای این مسائل بسیار دشوار است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


چرا اساسینز کرید و یوبیسافت رو دیگه دوست نداریم؟ میزگیم با ویب‌هد و شایان

چرا اساسینز کرید و یوبیسافت رو دیگه دوست نداریم؟ میزگیم با ویب‌هد و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها